Renault Laguna Estate dCi 110 Bose (2013)

autoreview

Renault Laguna Estate dCi 110 Bose (2013)
Renault Laguna Estate dCi 110 Bose (2013)Renault Laguna Estate dCi 110 Bose (2013)Renault Laguna Estate dCi 110 Bose (2013)Renault Laguna Estate dCi 110 Bose (2013)Renault Laguna Estate dCi 110 Bose (2013)

Signalement

UitvoeringLaguna Estate dCi 110 Bose
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf89.000 km
KM-stand laatst224.000 km
Lezerswaardering: 80%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Laguna, de Franse Toyota

  • 89.000 km

Laguna, de Franse Toyota

Ja, dat is een lokkertje hé die titel!!...

Maar in mijn beleving is dat ook echt zo!

Deze review schijf ik voor de mensen die het A interessant vinden en B die een betrouwbare al dan niet een Laguna type III overwegen.

Deze auto hebben wij in 2018 "met de kop eraf" gekocht.
Hij had toen 89.xxx KM gereden.

Het betreft een mooie luxe "BOSE" uitvoering.
Met 1.5DCI 110PK/240Nm diesel motor.
Het is een station uitvoering met parelmoer witte metallic-lak.
Hierbij zijn de spiegels zwart met deels zwarte neus/grill
In de chromenlijsten aan de voorkant zitten grote ledstips voor de dagrijverlichting.
Die i.c.m. de meesturende bi-xenon verlichting een mooi smoeltje geven aan het geheel. (zie laatste foto)
Samen met de zwart/chromen velg combinatie heel geslaagd in mijn optiek.
Ook zit er nog een groot panorama dak in waarbij het voorste gedeelte kan schuiven én kantelen.
Ook kan dit dicht d.m.v. een soort rolgordijn.
Verder nog zaken als:
*BOSE geluidssysteem
*Volledig lederen bekleding kleur zwart.
*Stoelverwarming voor.
*Keyless entry & go
*Tomtom Navigatie (RLINK1)
*Cruise control
*Trekhaak
* 5 sterren NCAP crash test
*etc.
*etc.

I.i.g. voor ons een fijne complete auto.

Hij heeft een (uit reviews gelezen) heel betrouwbare en zuinige diesel motor.

Onze Laguna is er 1 van de allerlaatste bouwjaren en hierna is er ook geen gefacelift model meer gekomen maar is deze vervangen door de Talisman welke ik ook erg mooi vindt.

De betrouwbaarheid baseer ik op diverse reviews als ik opzoek ga naar een occassion vandaar ook deze Laguna.
Ik lees zelf ook altijd graag de reviews van de autogebruikers op deze website.

Dus nu kan en wil ik eindelijk ook eens mijn steentje bijdragen.

Zoals gezegd de auto met net 89dKM gekocht en inmiddels staat deze op ruim 224.xxx KM.
Hierbij hebben bij uitgezonderd het reguliere onderhoud 1x wat gehad (klopt op ongelakt hout)
dat was een rubberslang op de turbogas retour leiding? dacht ik waar een scheur in zat.
Hierbij kreeg je een soort fluitje/ sissend geluid wanneer de turbo bij sprong.

Verder is het airco systeem een keer bij gevuld, waarbij gezegd moet worden dat hij nu weer bijna aan de beurt is want koelt niet heel goed meer.
Waarschijnlijk zit er dus ergens en lek...
Maar dit is dus motorisch niets op aan te merken.

Het vermogen vaan de 110 pk is voldoende om lekker mee te komen in het verkeer.
Hij klinkt wel een beetje als een brombeer.
Maar hij moet dan ook een flinke auto meesleuren.
Aan het verbruik laat hij dit echter niet merken.
Moet wel zeggen, dat wij voornamelijk snelweg km's rijden.
Het verbruik is bij ons ruim 1 op 20.
Wij rijden hierbij 110 km/h op de cruise control.
Het is een zeer ruime en praktische auto.
de achterbank kan plat middels hendel in de kofferbak.
en hierdoor ontstaat een vlakke laadvloer.
Ook de afdekhoes van de baggage kan opgeborgen worden onder de vloer.

Verder zitten er dakrails op waar universele dakdragers op gemonteerd kunnen worden als er bijvoorbeeld een skibox of dakkoffer op moet.
Ook schijnt deze auto als caravan trekker erg fijn te zijn.
Als wij met volle bepakking, dakkoffer en fietsendrager met 3 fietsen op pad gaan dan ligt hij aan de achterkant wel iets omlaag dus ik kan me indenken dat de kar of caravan dan beetje laag hangt bij de dissel.

Ik hoor hem in ieder geval niet op zijn eind aanslag slaan met de vering door de zware belasting.
De keyless entry is ook een van de betere.
Bij andere merken moet je eerst op een knopje drukken op de deurgreep om te ontgrendelen of vergrendelen.
Deze sleutelkaart hou je gewoon altijd op zak.
Zodra je de 4 portieren of achterklep wil openen dan weet hij dat.
vervolgens starten met de startknop op het dashboard.
Hierbij gaan de wijzers even van links naar rechts, best cool!
Als je de auto verlaat loop je weg en zegt hij doeg, doeg! ehhh, toet, toet!
Als je dit bij voorbeeld 's avonds laat niet wil ivm de buren, dan druk je op de knop die op de deurgreep zit en hij sluit de auto geruisloos af.
Het enige wat je dan hoort zijn de spiegel motortjes die de spiegels automatisch inklappen.

Minpunten, ja die zijn er ook...
Zo zijn er niet zo heel veel vakjes.
De deurvakken zijn iets te krap naar mijn idee.
Maar hoe meer vakken er zijn hoe meer rommel ook...
Ander nadeel er is maar 1 bekerhouder...
Verder is een witte auto vaak wassen :)

Voor vragen en of opmerkingen laat maar weten

Groetjes

Update

  • 224.000 km

update

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.