AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Renault Laguna Break RXT 1.9 dTi (1999)

autoreview

Renault Laguna Break

Signalement

UitvoeringLaguna Break RXT 1.9 dTi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf148.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na de vele negatieve reviews die ik hier heb gelezen wil ik graag een positieve review plaatsen.

Wij hebben de auto nu bijna twee jaar in bezit. We hebben hem gekocht bij een niet merk dealer zonder garantie. Het enige wat ze moesten doen was de auto afleveren met een nieuwe APK en een goed werkende airco. Dit was dus wel een probleem voor de garage want de condensor van de airco was kapot. Deze is keurig vervangen.

Zoals in vele reviews ook al staat beschreven is dat de auto ruim en comfortabel is, daar sluit ik mij geheel bij aan. Verder ben ik ook zeer tevreden over het rijgedrag van de auto. De motor is pittig genoeg zonder dat deze te gretig is met wielspin etc. Verder is de auto voor zijn formaat zuinig, we rijden er gemiddeld tussen de 1:16 en 1:19 mee.

Natuurlijk heeft de auto ook wel nadelen, zoals iedere auto. Ik vind de electrische ramen erg traag openen en sluiten. Ook wil de motor met stevig optrekken nog wel eens een lekkere pluim achterlaten (net zo als zoveel vw TDI’s). De motor is op hogere snelheid ook wel wat rumoerig.

Maar over het geheel genomen zijn we zeer tevreden over de auto.

Wat een punt van aandacht is bij deze auto’s is de versnellingsbak. Nu wij 2 keer een kapotte versnellingsbak hebben gehad kreeg ik uit verschillende hoeken te horen dat dit een erg zwak punt is van deze auto en meerdere types Renault

PROBLEMEN

Onderhoudshistorie van heden tot aankoop in 2004
afgezien van de olie en filterwissels is er het volgende vervangen:
4 banden (waren bij aankoop al slecht)
distributieriem en multiriem met spanrollen etc.
nieuwe schijven + blokken voor (was bij aankoop ook al bekend)
bedieningsknop airco (omdat ik zelf de knop gesloopt had bij vervangen verlichting van het kachel paneel)
tussendemper
koppelingsplaten (190.000)
Reparatie versnellingsbak
einddemper
versnellingsbak overleden (helaas)

We hebben nu dan ook besloten om de auto te verkopen en een andere auto te kopen. De reparatiekosten bedragen circa 2000 euro. Aangezien we vinden dat de auto het niet meer waard is gaat hij weg (wel met pijn in het hart... het was een hele fijne auto)

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (2)

Reageren