Renault Kadjar Energy TCe 130 Bose (2017) #2

autoreview

Renault Kadjar Energy TCe 130 Bose (2017)

Signalement

UitvoeringKadjar Energy TCe 130 Bose
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2017
KM-stand bij aanschaf95.000 km
KM-stand laatst95.000 km
Lezerswaardering: 65%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Anderhalf jaar ervaring met de Kadjar

  • 95.000 km

Omdat de Renault Clio Estate te klein werd, met name qua ruimte op de achterbank, begin 2023 besloten om deze te vervangen door een Renault Kadjar in de uitvoering Bose. Met als extra's: panorama-dak, easy-park, verwarmde voorruit en stoelen.
De ervaringen zijn overwegend positief. Ik vind het een stoere auto en hij rijdt heerlijk. In de afgelopen jaar geen bijzondere kosten gehad. De hoge zit bevalt goed.

Positieve punten:
- comfortabel
- kwaliteit van geluidsinstallatie
- ruimte, ook voor kleine dingen.
- mooie auto!
- achterbak heel eenvoudig in te klappen vanuit bagageruimte
- bij rustig rijden is de motor stil en zuinig
- Lekkere stoelen.
- Wegligging is goed en nodigt uit tot rustig rijden...

Negatieve punten:
- Geen Android Auto en / of Apple Carplay. Mijn auto heeft deze update die begin 2017 net meegekregen.
- Gebruiksvriendelijkheid van de R-link multimediasysteem. Streamen via Bluetooth levert geregeld problemen op. Ook is het systeem langzaam: het volume aanpassen of het wisselen van radiozender vlak na het starten van de motor duurt soms wel 15 seconden.
- Navigatie-systeem houdt geen rekening (meer) met de de verkeersdrukte en is daardoor nauwelijks bruikbaar. Ook geen mogelijkheid meer op deze data wel te ontvangen.
- Panoramadak kan niet open.
- Airco is soms wat mager.
- In de Franse bergen is combinatie motor - versnellingsbak niet optimaal. Met name motor is dan niet al te krachtig
- DCT versnellingsbak is nukkig bij wegrijden. Wegrijden zonder schok is nauwelijks te doen. Veel oefenen en zeker niet hard optrekken.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.