Renault Grand Scénic TCe 130 Bose (2011)

autoreview

Renault Grand Scénic
Renault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand Scénic

Signalement

UitvoeringGrand Scénic TCe 130 Bose
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst46.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

voor- en nadelen van de Grand Scénic TCe 130

  • 18.000 km

Na anderhalf jaar gereden te hebben in mijn nieuwe Scénic is het misschien aardig de voor- en nadelen van deze auto op te noemen, zoals ik die ervaren heb. Eerst maar de voordelen:
- zeer soepele en heerlijk rustige motor;
- op de grote weg een uitstekende reisauto;
- bijzonder veel (opberg)ruimte;
- voorspelbaar weggedrag;
- prima Bose-geluidsinstallatie.

En dan nu een paar nadelen:
- nogal gevoelig voor flinke windkracht;
- zeer dorstige motor, ook bij extreem rustige rijstijl. Gemiddeld kom ik met moeite op 1:11,8 uit;
- om zuinig te rijden moet je in de stad je suf schakelen;
- verkeersdrempels dienen zeer rustig benaderd te worden;
- bij koude motor trilt en hapert de motor. Dit verschijnsel heeft zich voor het eerst 'n klein half jaar geleden gemanifesteerd en schijnt bij veel van deze motoren voor te komen. Hoort natuurlijk niet, maar nadat de auto warm is gelopen verdwijnt dit probleem(pje).
Internet leert dat Renault hier niets aan kan/wil doen.

Conclusie:
Een fijne reisauto met enige duidelijke mitsen en maren.

ervaring na bijna 4 jaar

  • 46.000 km

Na ruim 46000 km in een kleine 4 jaar met de Scénic gereden te hebben, is het misschien zinvol mijn ervaringen hier op te schrijven.
Aanvankelijk werd de auto gebruikt voor woon-werkverkeer plus vakanties, nu wordt de auto nog hoofdzakelijk gebruikt voor vakanties en uitstapjes. Meestal gaan we met de caravan op stap die volgeladen het maximaal toegestane trekgewicht van 1300 kg benadert. Mijn ervaring is dat de Scénic zich laat kennen als een voortreffelijke caravantrekker. Bij rustig rijden -niet harder dan 90 km/u- kom ik op een benzineverbruik uit van 1 : 8,13. Zonder caravan is het verbruik tussen de 1 : 12 en 1 : 13.

Het is nog steeds een voortreffelijke reiswagen die nog geen enkele grote of kleine reparatie heeft ondergaan. We gaan ervan uit dat we deze auto hopelijk nog lange tijd probleemloos zullen gebruiken!

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Scénic

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.