Renault Grand Scénic 1.9 dCi 120 Tech Line (2005)

Renault Grand Scénic
Renault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Scénic - interieurRenault Scénic - interieurRenault Scénic - interieur

UitvoeringGrand Scénic 1.9 dCi 120 Tech Line
Bouwjaar2005

Van een Ford Mondeo Wagon (benzine) naar een Grand Scenic diesel. We gingen eigenlijk voor de Passat Variant gehad (deze was er toen nog niet), maar desalniettemin geen spijt van de keuze. Prima auto die met zijn handige en variabele interieur comfortabel mensen kan vervoeren. Al is het op de achterste zitrij niet lang uit te houden voor volwassenen. De aangeklede Tech Line-versie (die gebaseerd is op een al heel complete, zo niet de compleetste versie) heeft een aantal leuke opties. Het grote glazen dak, waarvan het eerste gedeelte te openen is, is super. Ook is de deels leren bekleding in de kleur zwart mooi. De parkeersensor is een handig hulpmiddel. We hebben er verder 17- inch Renault velgen onder laten zetten en een ’cabasse’ audiosysteem als optie gekozen. Helaas hebben we de auto besteld net voor de actie van Renault om op iedere Scenic en Grand Scenic een gratis navigatiesysteem te leveren. We hebben dit dan ook niet. TomTom kan uitkomst bieden. De diesel motor doet zijn werk goed, maar maakt redelijk veel lawaai als hij koud is (het bekende nagelen).

Toen de auto geleverd werd bleken de alarmlichten en de knop om de deuren centraal te vergrendelen van binnenuit niet te werken. Fabrieksfoutje? Dit is verholpen door de dealer. Na verloop van tijd kwamen we erachter dat ook het mistachterlicht het niet deed en de rechtervoorband vaak slap was. Ook maakten de remmen bij het achteruitrijden veel herrie. Het mistachterlicht doet het weer en de rechtervoorband blijft hard. De remmen hebben nog steeds de neiging te piepen wanneer er geremd wordt bij het achteruitrijden.

update 26-7-2006: een tijdje geleden ging de linker koplamp stuk, die is inmiddels gemaakt, onhandig is het dat dat per se bij de dealer/ autobedrijf moet gebeuren. De piepende remmen bij het achteruit rijden hebben we niet meer gehoord.