Renault Grand Scénic 1.6 dCi 130 Privilge (2011)

autoreview

Renault Grand Scénic
Renault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand Scénic

Signalement

UitvoeringGrand Scénic 1.6 dCi 130 Privilège
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf30 km
KM-stand laatst185.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Zeer tevreden

  • 4.000 km

In het zoeken naar een alternatief voor de Opel Zafira had ik een paar punten op mijn wensenlijstje gezet;
1. Gunstig brandstofverbruik
2. Drie apparte stoelen achterin ipv een bank
3. Krachtig koppel
4. Kwalitatief goed interieur (stof van Zafira was slecht schoon te krijgen)
We hebben diverse modellen de revu laten passeren en de keuze leek richting de Peugeot 5008 te gaan. Puur op cijfers, verbruik, koppel en maten van de auto leek de Grand Scenic de betere keuze. Toen er ook nog eens een set winterbanden bij de koop werden gedaan was de keuze gemaakt. Nu na ruim 4000 km kunnen we maar een ding over de auto zeggen wij zijn super tevreden. Hij voelt zeer stabiel aan op de weg. De dieselmotor is stil en de consumptie zit op dit moment rond de 6 liter. Dat in heuvelachtig terrein en met winterbanden. Ook de technische snufjes ten opzichte van de Zafira, benadrukken dat de Scenic een goede keuze is geweest. Ik hoop dat deze tevreden trend zich voortzet.

Zuinig

  • 8.000 km

De winterbanden hebben plaats gemaakt voor de Michelin Energy's en zijn we opnieuw begonnen met het meten van het verbruik. Dat was een van de reden dat we deze auto hebben gekocht. We scoren na een rit door de Ardenne (heen en terug) en regulier stadsgebruik een score van 5.2/100 km. Het is een sport geworden om zuinig met de auto te rijden tussen 90 en 105 km/uur worden er mooie waarden neergezet. We zijn nog steeds erg tevreden over de ruimte en het confort.

Hm..

  • 55.000 km

Vandaag 60.000 KM onderhoud achter de rug. Tot heden lovend geweest over het gebruik en de transparantie ten aanzien van onderhoudskosten. Na een uurtje kreeg ik telefoon van de garage, de achterste remschijven moesten vervangen worden. Ik viel van mijn stoel, vele auto's en merken gereden maar nog nooit de schijven hoeven te vervangen. De prijs met werkuren en materiaal was ook even slikken +/- € 400,=. Natuurlijk wilde ik ook weten waarom ten opzichte van andere merken de schijven zo snel versleten waren. Dit kwam volgens de garage door de 'automatische handrem'. Een klein smetje op een voor de rest super comfortabele reis auto.

Vervuilde lucht...

  • 56.500 km

Na de grote beurt, zie vorig verslag kregen we een rare waarschuwing. In het oranje stond weergegeven dat er sprake was van vervuilde lucht dus de garage gebeld. We konden langskomen maar natuurlijk was er niets te zien en was het bericht uit het geheugen gewist. Niets om je druk over te maken werd mij verteld en ik mocht als het weer het geval was gerust langskomen. Op woensdag 22 mei was de klacht er weer dus op donderdag terug naar de garage. Ik mocht hem laten staan en laat in de middag kreeg ik een telefoontje. Controle met de werkplaatscomputer liet zien dat een circuit niet goed functioneerde. Die is nu onder garantie vervangen. Geen wolkje meer aan de lucht?

Turbo sensor

  • 115.000 km

Eigenlijk overal heel erg tevreden geweest met deze Scenic tot vorige week....Een temperatuur sensor van de turbo begaf het en door de indicatie om direct te stoppen in verband met motorschade, is de auto per ambulance naar de dealer gebracht. Daar werd redelijk snel de diagnose gesteld en de dag daarna was de auto klaar. De reparatie prijs was maar liefst € 600,= en navraag leerde dat dit te maken had werkuren. Om dergelijke klacht op te lossen moet er veel gedemonteerd worden. Laten we hopen dat het hierbij blijft want van de offerte van de inruilprijs werden we ook niet blij.

Inruilen

  • 185.000 km

Vele kilometers zijn geruisloos aan ons voorbij gegaan, buiten het vervangen van de remklauwen achter en de remschijven is er buiten de turbo sensor niets schokkends gebeurd. Een fijne comfortabele reisgezel die voor een gezin van vijf personen doet waarvoor hij is gemaakt. Na ruim vier jaar, en dat was te verwachten met deze kilometerstand, is de inruilprijs niet om over naar huis te schrijven. We houden hem als tweede auto aan, buiten de vele kilometers is alles nog in goede staat en als het onderhoud betaalbaar blijft, waarom dan niet? De nieuwe auto? Wederom een Scenic, dat zegt genoeg toch?

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Renault Scénic

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.