Renault Fuego GTL (1985)

autoreview

Renault Fuego

Signalement

UitvoeringFuego GTL
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1985
Jaar van aanschaf1991
KM-stand bij aanschaf49.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Er stond geen geen testverslag van deze auto op autoweek en aangezien ik in dit type auto ongeveer 12 jaar heb gereden (met plezier) voelde ik me toch wel verplicht een verslag toe te voegen om deze auto te eren. Ik heb de auto niet meer in mijn bezit want hij is in 2000 naar de sloop gebracht. De auto was een vrij opvallende verschijning en je vind hem of mooi of lelijk, een tussenweg is er denk ik niet. Voor die tijd reed de auto lekker en was een redelijk luxueuze reisauto die tweedehands goedkoop op de kop was te tikken. Aangezien alle kennissen me verzekerden dat deze Renault na een paar winters wel weggeroest zou zijn dacht ik dat onderhoud weggegooid geld zou zijn. Hij heeft altijd maar eens om de 15.000 km olie en bougies verwisseld gekregen en verder niks, behalve natuurlijk de normale vervanging zoals remblokken, accu en uitlaat. De overige defecten in al die jaren waren kleinigheden zoals versleten bougie kabels.
Ik kocht zelf een tweedehands Alfa 164 in 1996 en gaf de auto aan mijn vrouw die er tot 2000 (probleemloos) in reed. De auto zat toen nog perfect in de orginele lak en vertoonde nauwelijks roest en was elk jaar probleemloos door de keuring gekomen.
Toen de startmotor het begaf nadat de koppeling reeds aangaf dat de beste tijd erop zat werd besloten hem maar weg te doen. Ik heb nog gepoogd de auto te verkopen aan collega"s en kennissen voor de sloopprijs (125 oude guldens).
Niemand wilde hem hebben terwijl hij nog prima reed buiten de genoemde defecten om.
Uiteindelijk is hij door een sloper opgehaald die verbaasd om de auto heen liep en verwonderd was over de staat van de carosserie en bodemplaat. Toen hij hem op de oplegger had gereden zei hij dat hij nog mooi liep ook. Toen hij met hem de straat uitreed kreeg ik toch wel een brok in de keel.

PROBLEMEN

100.000 km versleten bougie kabels lieten de auto afslaan bij stationair draaien.
De Renault dealer zei dat de electronische onsteking vervangen moest worden maar een kennis van een schadebedrijf stelde de (juiste) bovenstaande diagnose.
Auto wilde in de winter niet meer starten wat kwam door een vastgekoekte onluchtingslang.
Bij 170000km versleten startmotor en koppeling.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.