Renault Espace 2.0 Turbo 16V Dynamique (2005)

autoreview

Renault Espace
Renault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault Espace - interieurRenault Espace - interieurRenault Espace - interieur

Signalement

UitvoeringEspace 2.0 Turbo 16V Dynamique
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf126.000 km
KM-stand laatst200.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Over gaan op gas (LPG G-3 onderbouw)

  • 138.000 km

Ik ben al jaren Renault rijder, onder andere Clio, Laguna en nu de Espace. Ik heb de auto uitgekozen vanwege de ruimte en het rijcomfort. Hij rijdt bijzonder prettig. Ik heb de Espace november 2008 gekocht bij auto Schoenmakers in Gemert. Ik kreeg een zeer goede prijs voor mijn “oude” Laguna terug. De Espace is een dynamique uitvoering voorzien van bijna alle opties. (incl sunroof/open dak). De auto kwam vanuit de lease en de km stand was 127.000 km. De auto had net een grote beurt gehad en de distributieriem was vervangen, ik kreeg ook een nieuwe APK mee en de remblokken achter werden vervangen. De auto rijdt helemaal top en is erg snel voor zijn gewicht. Het verbruik is ongeveer 1 liter op 10 km en ik rij normaal. Half december gaf de boordcomputer aan dat er te weinig olie in het remsysteem zat. Ik heb hierop gekeken naar het oliereservoir en inderdaad de olie stond beneden pijl, ik had ook al wat dunne olie zien liggen onder de motor. Ik kon zelf niets ontdekken waar de lekkage vandaan kwam. Hierop terug gegaan naar Gemert, de auto kwam op de brug te staan en men zag het al, een lekkage in het hydraulische druklager. Ik kon nog wel blijven doorrijden maar niet al te lang. Hierop is de auto 1 dag voor de kerst terug gegaan naar de garage, na 1 dag van sleutelen kon ik aan het eind van de dag de auto weer ophalen. Men had direct de koppelingsplaten vervangen, dit laatste ging op eigen kosten de rest was (Bovag) garantie.
In februari hoorde ik soms een vreemde knak onder de motorkap komen, bij de garage vond men een versleten stuurkogel. Ook deze is weer netjes vervangen.
De auto rijdt nu weer goed zonder enige bijgeluiden.
Het is en blijft een pracht auto als je van ruimte houdt en nodig hebt.
Volgende week wordt er een gas installatie ingebouwd, dit vanwege het aantal kilometer dat ik toch nog jaarlijks rij (ong 30.000km per jaar). Ik heb nog even zitten twijfelen aan de Espace diesel maar vanwege de lage inruilwaarde van mijn huidige Espace heb ik besloten gas in te laten bouwen.
Het wordt een Landi LSI G-3 onderbouw met Flash-Lube.
Ik zal middels de revieuw mijn ervaringen van een Espace op gas laten weten op deze site.

Gas rijden

  • 152.000 km

Heb er inmiddels al weer 14.000 km met gas als brandstof erop zitten. Geen enkele storing of probleem gehad. Het bevalt mij prima, ik hou genoeg vermogen over om "lekker" te kunnen bljven rijden.Heb al wel 2 maal benzine moeten tanken, de espace rijdt de eerste paar kilometer ongeveer 1 liter op 5 km en gaat dan (automatisch) over op gas. Met de auto nog geen enkel probleem gehad, auto voldeed perfect op vakantie, veel ruimte en een genot om in te rijden.

gas geen probleem maar de rest.....

  • 185.000 km

Zo hier maar weer eens een kort verslagje van mijn Renault Espace. Inmiddels heb ik al weer aardig wat kilometers erop zitten, gas geen enkel probleem. Wel heb ik het laatste jaar grote onkosten gehad aan deze auto. In aug 2010 krukaspoelie vastgelopen, de multiriem was vloeibaar geworden. Auto afgesleept door de ANWB, vervangen door de garage. Vanaf eind aug een raar geluid vanaf de achterzijde auto. Versleten lagers en een veer links achter afgebroken. Feb 2011, blauwe rook onder de motorkap, ik herkende dit nog. Wederom multiriem vastgelopen. ANWB auto opnieuw afgesleept. Nu was de aircopomp vastgelopen, wederom hoge kosten.
Als de auto rijdt dan rijdt hij erg fijn, ben alleen niet blij met de zeer hoge onderhoudskosten.
Ben benieuwd was er nog meer gaat komen.

verkocht

  • 200.000 km

Zo mijn laatste verslag over de Renault Espace.
Ik heb de auto verkocht, dit vanwege het feit dat ik erg hoge kosten bleef houden. Ik zag op een gegeven moment de ANWB een beetje te veel, kortom erg veel (dure) reparaties gehad.
Oa lagers, multiriem (3x) aircopomp, drukgroep etc etc etc.
De gas auto ingeruild tegen een diesel automaat.
Het is een citroen Picasso 2 L HDI automaat geworden.
De komende tijd ga ik daar over schrijven.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.