Renault Espace 1.9 dCi 16V Expression (2005)

autoreview

Renault Espace
Renault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault Espace - interieurRenault Espace - interieurRenault Espace - interieur

Signalement

UitvoeringEspace 1.9 dCi 16V Expression
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf13.000 km
KM-stand laatst116.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na 5 jaar Espace II en 6 jaar Galaxy tdi 110 pk een Espace IV 1.9 tdi Expression.
Beter dan de Galaxy zijn: lijn, imago, veiligheid 5 sterren, boterzacht rijden en schakelen, remmen, wegligging, stilte, snelheidsregelaar, smalle voorruitstijlen, dashbord niet verstopt achter stuurwiel, dakrails, bergruimtes, design.

Minder goed zijn: kostprijs, verbruik, zijwindgevoeligheid, snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging, luidsprekers, rammels, kracht motor bij lage toeren, handgreep achterklep.

Na 27.000 km
Aanzienlijk verschil in verbruik zomer winter, zeker 1 liter per 100 km.
Soms storend zijn : luidsprekers bij lage tonen, rammeltjes en lome moter bij lage toeren in 2° versnelling (hapert precies)

Een Espace koopt men blijkbaar met het hart en niet met het verstand.

PROBLEMEN

Momenteel geen, maar vrees voor de toekomst
Eén familielid had 100.000 km veel problemen met de elektronica (batterij, pinkers, bandenspanning)
Een ander familielid heeft 120.000 km zonder problemen gereden tot z’n motor het vorge week begaf wegens 1 barstje in de as van de turbo (?), wat kon hersteld worden voor een luttele 9000 euro.( volledig nieuwe moter )

Er zijn bijna altijd wel ergens parasietgeluidjes te horen. Eerst in het linkerportier, later in het dashbord en nu in de plafondbekleding vooraan. Erg is het wel niet maar als je er op let wordt het storend.

update 27.000 km
Banden gevuld met stikstof, geven ook nooit dezelfde druk op het schermpje.
Omvang rammeltjes hangt af van temperatuur
terugroepactie van Renault zelf voor een nieuwe veer aan het koppelingspedaal, waar ik tot op heden noch geen last van had (mijn familie daarentegen wel).

  • 116.000 km

op zoek zijnde naar een vervanger
blijft de espace nog altijd scoren qua comfort
Waarschijnlijk was mijn auto een maandagmorgenmodel, gezien hij niet beantwoordt aan de algemene verwachtingen van onbetrouwbaarheid...
Tot op heden dus nog geen noemenswaardige problemen.

Een nieuwe espace is heel aantrekkelijk wegens de super kortingen, maar stoot af wegens de zware CO2 straffen.

gdo

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.