Renault Clio TCe 90 Energy Night & Day (2014)

Renault Clio TCe 90 Energy Night & Day (2014)

UitvoeringClio TCe 90 Energy Night & Day
Bouwjaar2014

M'n 2e Clio nu 10 mnd bezit

Na 3,5 jaar een Clio IV 1.5 dci te hebben gereden en door een samenloop van omstandigheden wederom een Clio IV, zelfde uitvoering, alleen andere kleur en motorisering.

Maar ook deze Clio bevalt weer prima, echter duurde het wel even eer ik aan de 3 cilinder gewend was.

Na jaren van diesel was dit toch even een paar stappen terug. Niks ten nadele van de 0.9 tce, die doet z'n werk prima, echter miste ik het koppel (en nog steeds) van de Clio 1.5 dci die ik hiervoor had. Vooral afgelopen zomer in Oostenrijk en Italië, daar had ie het duidelijk wat lastiger dan z'n dieselende voorganger. Ik overweeg nog om hem te chippen, puur voor wat extra koppel wanneer dat nodig is. Maar heb daar nog wat twijfels over..

Ondanks dat heeft de Clio zich verder kranig gedragen tijdens zomervakantie, 4000km afgetikt bij tempraturen van dik 40 graden.

Afgezien van het reguliere onderhoud (olie, filters en 4 nieuwe banden) geen gekke kosten gehad in de afgelopen 10 mnd en 12000km.

PRIVATE LEASE Renault Clio

Alphabet
Renault Clio TCe 90 Equilibre (5D/5H)

Leaseplan
Renault Clio Hybrid 145 Equilibre (5D/8A)