Renault Clio TCe 130 Intens (2019)

autoreview

Renault Clio TCe 130 Intens (2019)

Signalement

UitvoeringClio TCe 130 Intens
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 71%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nieuwe Clio 1.3 tce

Ik heb de laatste jaren altijd Ford gereden. Maar ik was al snel uitgekeken op mijn Ford B-max die ik maar 2 jaar gereden heb. Daarvoor had ik een Ford Fiesta. Beiden auto’s met de bekende ecoboost motor. Allebei prima auto’s. Dus maar eens gaan kijken en proefrijden in een Fiesta st-line. Deze reed nog beter dan mijn vorig model fiesta. Maar ik vond het model ietwat ouderwets, vooral de neus beviel me niet zo. Tussendoor ook naar de Volkswagen Polo en de nieuwe peugeot 208 wezen kijken. De polo vond ik een saaie auto die ook nog eens veel te duur was. De peugeot ziet er ook mooi uit, maar van binnen stukken kleiner. Vooral de kofferbak is een stuk kleiner. En ook weer een 3 cilinder. Een collega had juist de nieuwe Renault Clio gekocht, deze stond op de parkeerplaats. Het model sprak mij meteen enorm aan, met zijn compact krachtig uitziende look. Wat me direct opviel waren de gebruikte materialen in de auto. Mooi afgewerkt met zachtte materialen. Geen hard plastic meer, zoals het vorig model had. Echt chique ! Ik ben toen meteen in het weekend gaan kijken bij de plaatselijk Renault dealer. Eerst proef gereden in de 1 liter 100 pk versie. Niet verkeerd die nieuwe 1 liter motor ! De clio met een 1.3 motor en automaat stond ook buiten. Dus meteen daar ook een proefrit mee gemaakt. Ja, toen was ik verkocht ! Wat een fijne motor en transmissie. Genoeg power om lekker mee te cruisen. De week daarna de bestelling geplaatst. Het is een Clio 1.3 intens met de kleur gris titanium geworden, een voorraad model.
De auto heeft o.a. als extra’s.
Automatische handrem, Groot 9 inch infoscherm, achter/ voor parkeer camera. luxe leren stuur, adaptive cruise control, LED PURE VISION koplampen. adaptieve cruise control en lane keeping assist.
De nieuwe Clio is ietsje breder geworden, en in de hoogte iets lager. Wat ik jammer vind! Ik zit graag ietsje hoger met mijn 1.85 meter. De breedte merk je goed, vooral het ontbreken van de handrem levert veel vrijheid. De stoelen zitten ook prima, en zijn lang genoeg. Ik heb de auto nu een jaar in bezit en heb zo’n 11.000 km ermee gereden.
Rijden:
De motor, welke in samenwerking met Mercedes en Nissan is gebouwd, heeft veel trekkracht bij lage toeren en is erg stil. De ford ecoboost motor is een prima motor maar een 4 cilinder motor is toch een groot verschil. Veel rustiger en krachtiger. Het verbruik is gemiddeld 5.9 liter, half autoweg half stadsverkeer. Dit vindt in heel acceptabel, zuinig zelfs. Ik woon in Limburg en van de zomer ben ik naar texel op en neer gereden en lag het verbruik op 5.4 Liter zelfs. Ik moet wel vertellen dat ik een rustige rijder ben, en mij meestal aan de 100 km/h houd. Nu in de winter met winterbanden ligt het verbruik op 6.2 liter. Met de ford B.max en de Fiesta haalde ik dit niet.
De 7 traps automaat met dubbele koppeling schakelt soepel, en maakt het rijden erg plezierig. Het is mijn eerste automaat en ik zou nu niet anders meer willen. In het begin moest ik even wennen aan het optrekken. Bij het gas geven doet hij in het begin niet veel, dan pakt hij op en schiet de auto weg. Hier ben ik nu aan gewend. Ik weet nu hoe je er mee om moet gaan en heb ik er geen probleem meer mee. Het onderstel is stevig, ietwat sportief maar toch comfortabel. Persoonlijk past dit beter bij mij als rustige rijder. In de Clio is het aangenaam stil tijdens het rijden. Je hoort de motor bijna niet, alleen wat windgeruis bij de spiegels.
De Tom Tom navigatie werkt perfect. Dit is wel eens anders geweest bij Renault als je de reviews moet geloven. Renault heeft dit nu beter voor elkaar lijkt het. Het infoscherm is lekker groot en snel. Minpunt zijn de overbodige meldingen die de navigatie soms geeft. Ik woon dicht bij de grens, en krijg als je 2 km van de grens af bent constant om de 5 seconden de melding let op grensovergang. Uiterst irritant! Dit voegt niets toe. Ik zet het geluid dan meestal uit. De klacht heb ik een maand na aankoop gemeld bij de dealer. Er zou een update komen waar dit probleem opgelost zou worden. De meldingen zijn ook niet uit te zetten. Nu 12 maanden verder nog steeds geen oplossing. Van mijn dealer heb ik gehoord dat meerdere mensen deze klacht hebben. De Clio is al eens een hele dag naar de garage geweest om het systeem te updaten. Dit is ze niet gelukt. De aftersale van Renault kan blijkbaar ook een update gebruiken !
Tot nu toe ben ik heel tevreden met de Clio en zal over enig tijd weer een review plaatsen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.