Renault Clio RS (2015) #2
autoreview

Signalement
Uitvoering | Clio RS |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2015 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand laatst | 156.726 km |
Eerste 10.000 km met Clio RS
De eerste 10.000 km zit inmiddels op de RS na zo'n 3 maanden.
Meestal zal een RS niet gebruikt worden om er dagelijks mee te rijden en veel kilometers te draaien.
Dat is jammer want het is prima rijden in de auto. Ik maak voornamelijk snelweg kilometers en daar kan de auto goed uit de voeten. Mijn verbruik ligt zo tussen 6.3 en 6.7 / 100km, afhankelijk of ik op de 100km/u blijf hangen of steeds de maximum snelheid volg.
Ja, het verbruik is hoger dan bij mijn vorige Punto spaardiesel maar het rijplezier is zoveel groter dat ik nog steeds met een grijns op mijn gezicht sta te tanken.
Met de RS valt dus goed dagelijks te rijden. Als je aan komt lopen staat er iedere dag weer een speciale auto je tegemoet te glimmen in Rouge Flamme op die lage bandjes. Uit de verte een standaard Clio, iets dichterbij ineens wat anders.
Als het moet of als je wilt, zelfs in de immer bekritiseerde standaard stand met 'slome' EDC automaat, trek je heel vlot op en geef je iedereen het nakijken. Gebruik je dan de sport stand dan gaat het allemaal wat alerter en rapper.
Er zijn maar weinig auto's die voor dit geld deze prestaties neer zetten. Als je zo forenst zijn er maar weinig mede weggebruikers die hem kunnen bijhouden.
Het dagelijkse laatste stukje A4 en als het kan A5, is een feest om te doen. De acceleratie van de Clio verbaasd menigeen. Ik neem niet eens de moeite om SPORT te kiezen.
Comfort is goed te noemen. Verkeersdrempels zijn te nemen. De auto staat voldoende hoog, zelfs met het Cup-Chassis en de klap bij eraf gaan valt erg mee.
Stoelen zitten prima en rijpositie is gewoon lekker.
Mijn langste rit is dagje heen en weer autobahn en dan stap je nog fris uit.
Het bochtenwerk is leuk. Rotondes en bochten waar ik normaal met 40-50 doorheen ging kan de RS auto met 60 met gemak aan.
Zoals gezegd, de acceleratie is een feest. Even optrekken bij verkeerslichten of een tussensprintje op de snelweg, hartstikke leuk.
Launch Control geprobeerd maar daar heb je wel een rustig weggetje voor nodig. Jeetje wat gaat dat snel.
Nu heb ik mijn eerdere reviews verwijderd omdat daar direct weer discussies over ontstonden. In de eerste paar dagen namelijk alles lekker uitgeprobeerd in plaats van rustig inrijden. Voer voor discussie destijds.
Resultaat van het niet rustig inrijden na 10000km:
- geen olie verbruikt tot nu toe
- olie ziet er nog steeds lichtbruin uit zoals na de eerste 1000km
- geen gerammel in de motor / kleppen
Wel rij ik de laatste paar kilometer niet harder dan 90 (provinciale weg) en bij het laatste stoplicht ook geen gesprint.
Ik geloof namelijk wel dat een hete turbo wegzetten niet verstandig is. Ook trek ik 's ochtend rustig op om de motor lekker warm te laten worden.
Voorlopig zet ik maar GOED bij betrouwbaarheid maar dat zegt nog zo weinig na 3 maanden.
Het is jammer dat de RS te klein is om met 3 op kampeervakantie te gaan want wat heb ik leuke weggetjes gezien in Tsjechie.
RS Link werk verder o.k.
Navigatie vlot en met Live filemeldingen. Ik wissel zonder problemen tussen werk (Apple) en prive (Android) telefoon. Alleen is de handsfree wat zacht. Het zou fijn zijn als die harder kon.
Valt er nog iets te wensen ? Ja:
- de mogelijkheid van een trekhaak
- na-inbouw van de sport monitor
- grotere tank
Begin september een update na een dagje rijvaardigheid op het circuit. Eens kijken wat de RS daar laat zien.
20.000 KM
- 20.950 km
Inmiddels heb ik de Clio RS 5 maanden en staat er ruim 20.000 km op de teller.
Tijd voor de eerste servicebeurt die om de 20000km nodig is volgens Renault.
Het betreft motorolie verversen en een interieurfilter vervangen plus nog wat andere vloeistoffen.
Verder is er niets bijzonders aan de auto gevonden tijdens de beurt en 260 EURO verder stond de auto gewassen en al klaar.
Het hevig bekritiseerde inrijden heeft klaarblijkelijk geen sporen nagelaten.
Over de afgelegde 20000km kan ik alleen maar zeggen dat die prima bevallen zijn.
De auto rijdt lekker en de bestuurdersstoel zit prima. Laatst ben ik gereden en de passagiersstoel biedt minder steun en staat duidelijk hoger. Niet slecht ofzo maar wel een verschil.
Over het verbruik ben ik tevreden. Allen op de snelweg en netjes 100 km/h betekent iets van 6.4 L/100 km.
Hou je steeds de maximum snelheid aan en ga je er af en toe boven (voor zover dat lukt in de spits) dan haal ik nog steeds 6.6 L/100 km. Dat is het verbruik na ruim 350 L getankt te hebben volgens de boordcomputer. Qua verbruikte liters is die redelijk betrouwbaar heb ik na een aantal tankbeurten vastgesteld.
Inmiddels heb ik ook een dagje op het circuit van Assen gereden. Vanzelfsprekend gaat het verbruik omhoog, zo'n 20L/100km stond aan het eind van de middag op de boordcomputer.
De auto beviel prima. Nu ben ik geen circuitrijder en heb ik geen vergelijkingsmateriaal maar de Clio hield zich voor mij goed. De remmen bleven uitstekend hun werk doen. Nu kan ik nog niet op de grenzen van de auto rijden maar het gaf een veilig gevoel dat de auto alles aankon wat ik ermee deed.
Met een dagje circuit zit er nog 5.5 mm op de voorbanden en 7 mm achter. Ik verwacht de volgende 20000km er dus nog mee te kunnen doen.
Als je scherp stuurt bij lage snelheden merk je wel dat de banden laag en breed zijn. Soms heb ik het gevoel dat ze van de velg aflopen zoveel weerstand voel je en gepiep hoor je in een beton garage. Dat zal normaal zijn voor dit soort auto's maar ik kom natuurlijk uit een ander type auto. Gezien de slijtage valt het ook wel mee.
Nog steeds leuk blijft het even gas geven als iemand op je bumper kruipt. Omdat de Clio er niet uitziet als een scheurijzer verras je mensen vaak.
Verbaasde blikken soms al mensen mijn kilometers horen met de Clio maar ik moet zeggen dat ik nog steeds geen spijt heb. Natuurlijk was een tamme diesel een betere financiële keuze geweest maar een auto is nu eenmaal een slechte investering, hij gaat immers nooit meer opbrengen (uitzonderingen daargelaten).
Nog steeds stap ik met een grote glimlach in en met een gevoel van iets speciaals dat daar op mij te wachten staat. Tot nu toe is dat de extra kosten gewoon waard.
De afschrijving zal wel fors zijn maar op de circuitdag waren er meerdere RS modellen met forse kilometerstanden op de teller. Met goed onderhoud moet ik de 200000KM dus met gemak gaan halen. Wat er aan inruilprijs dan overblijft zie ik dan wel weer.
Ik verwacht binnen het jaar de volgende 20000 weer op de teller te hebben.
45000km met de Clio RS
- 45.000 km
Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste verslag heb geschreven.
De tweede 20.000km beurt zit er ook alweer op.
Nog 3.5mm profiel op de banden die ik er vorige week een stukje af heb gereden op Le Mans met een dagje Renault Sport op het circuit.
Wat een leuke auto is het toch. Lekker in het dagelijks verkeer en blazen op het circuit. Het kan gewoon met dezelfde auto.
Het comfort van de stoel is gewoon goed. Heen en weer naar Le Mans is toch een eindje maar zowel na de heenreis als de terugreis stapte ik fris uit na een dikke 700 km.
Verder heb je gewoon een goede wegligging, kan je net even harder door een bocht en beren van remmen.
Ook op het circuit blijven ze het doen en dan rem je toch pittig.
Naast het standaard onderhoud niets bijzonders tijdens de tweede beurt. Inmiddels staat er binnen een jaar dik 45000km op de teller.
Verder niets te klagen. Gewoon een lekker karretje.
Misschien nog wat betere speakers want die houden niet over ondanks dat het de Arkamys uitvoering is.
In de winter ligt het verbruik wat hoger maar 6.7 L / 100 km is goed te doen op de snelweg.
1 jaar met Clio RS
- 51.500 km
Het eerste jaar zit erop en de teller staat op 51.500 km.
Wat kan ik zeggen na een jaar:
Het is en blijft een leuke auto. Dagelijks rij ik er 190 km woon-werk verkeer mee en dat bevalt uitstekend.
Files gaan prima met de automaat en het Cup chassis kan prima met de snelweg overweg. In de wijk zijn wat drempels maar dat lukt ook aardig.
Bochten op de afrit en rotondes zijn een waar genoegen.
Circuitdagen zijn natuurlijk fantastisch. Dan kan je echt proberen wat de auto kan en dat is niet gering.
Verder nog wat langere ritten gemaakt van 500 - 800 km enkele reis maar dan stap je nog fris uit. De bestuurdersstoel is prima, ook voor een wat zwaarder persoon zoals ik.
Op het reguliere onderhoud na niets bijzonders te melden.
Ik zit eigenlijk altijd tussen de 6.4 L/100 en de 6.8 L / 100 qua verbruik , rij ik wat stadskilometers dan wordt jet 7.0 L/100.
Op het circuit tik je de 27 of 28 L/100 echter wel wel aan.
Minpuntjes:
Arkamis audio speakers, daar gaan bij de volgende beurt andere voor in de plaats komen. Ik zag dat de standaard Renault na-inbouw Focal speakers zijn en dan zit het wel goed. Hopelijk wordt de carkit dan ook beter want die heeft te lijden van de weinige isolatie in de auto.
Punten die ook aan mezelf liggen:
De tank had voor mij voor mij wel wat groter gemogen. Ik tank me suf, wel twee keer in de week.
Lage zwarte velgen dus bij iedere stoeprand heb je schade. Omdat ze ook nog eens zwart zijn zie je het direct. Zo af en toe met een zwarte stift lukt het wel om het toonbaar te houden.
De trekhaak en sleepoog aan de achterkant die niet passen op deze RS. Dat blijft jammer. Het lijkt mij heerlijk om met de paardentrailer naar de Ardennen te gaan, dochter en paard lekker rijden en ik de Ardennen in.
Vakantie met de RS
- 64.000 km
Deze vakantie door omstandigheden niet gekampeerd maar een hotel vakantie. Dat biedt de mogelijkheid om met de RS te gaan.
De afgelopen krappe twee weken ruim 4500 km door Europa gereden. Via Duitsland: erg druk dus maar weinig op hoge snelheid kunnen rijden. Als het kon kan merk je weer hoe lekker de RS snelheid maakt en met 180 en helaas maar een een stukje 200 op de cruise control door kunnen denderen. Geen centje pijn uit het onderstel en je ligt prima op de weg.
De volgende dag via Oostenrijk en Slovenië naar Kroatië - Istrië. Het is opvallend hoe we beiden fris uitstapten na twee daagjes in de auto te hebben gezeten. De stoelen zijn verbazingwekkend goed, ook voor de bijrijder.
Een paar daagjes Istrië verkend via de provinciale en kleinere wegen. Een genot om in Sport stand door de heuvelachtige omgeving te rijden. Het is mijn eerste snelle auto en dit keer kon ik gewoon langzame medeweggebruikers inhalen. Even wat gas en je bent er voorbij. Heerlijk.
De kronkelweggetjes zijn natuurlijk helemaal leuk met deze auto. Je ligt als een blok op de weg en kan heerlijk sturen.
Na Istrië door naar beneden naar Split en van daaruit binnendoor naar Zagreb. wederom een feest om met de RS zo door Kroatië te rijden.
Via Ljubljana en Trieste naar Treviso. In Italië over de laagvlakte was niet bijzonder. De Autostrada heeft hoge vangrails dus je ziet weinig. Binnendoor vraagt echt voorbereiding, anders hobbel je alleen maar over een slechte weg zonder veel dorpjes te zien.
Door naar Turijn en van daaruit binnendoor over de Col du Mont Cenis Frankrijk in. Aan de Italiaanse kant is dit een rustige col en is het bochten rijden weer heerlijk. De afdaling aan Franse kant is veel drukker maar dan komt het vermogen bij het inhalen weer lekker tot zijn recht.
Na een korte stop in Frankrijk via de snelweg terug. Met alle snelheidscontroles en de boetes die door naar Nederland gaan redelijk netjes gereden.
Een paar 100 km tik je eigenlijk zo weg in de RS. Stoppen, ja om te tanken maar niet omdat je moe bent en niet lekker zit.
Al met al ruim 4500 km met 8.1 l/100 als gemiddelde over de hele tocht. Niet slecht want de RS toch flink laten werken.
Dit smaakt naar meer. Met een andere bijrijder maar eens de Stelviopas gaan rijden en dan via een paar andere mooie passen heen en terug.
Het blijft een lekkere auto met heerlijke stoelen, voldoende vermogen en comfort om lekker door Europa te toeren. Geen last van rammeltjes, niets van dat alles.
De kofferbak is voldoende om een reservewiel (standaard heb je alleen een spuitbus maar dat is niets op zo'n tocht) en bagage voor 2 te herbergen.
Deze week voor de volgende beurt naar de garage. Als daar iets bijzonders uitkomt dan volgt dat hier.
Op naar de ton
- 96.500 km
Ondertussen ben ik vrolijk aan het verder rijden met de RS.
Nu bijna twee jaar oud en bijna een ton op de teller.
Nog steeds tevreden met de auto. Het comfort van de stoelen is gewoon perfect. Lange ritten doen geen centje pijn.
Bij de laatste beurt betere speakers in laten bouwen (Focal) voor beter geluid.
Verder eigenlijk niets bijzonders aan de auto. De achterbanden zijn nog steeds origineel ondanks de kilometers en twee track days, de volgende volgt over vier weken. Voor heb ik helaas stoeprandjes geraakt waardoor de velgen beschadigd zijn en ik nieuwe banden moest omdat er hapjes uit het rubber waren.
Eerdaags weer voor een beurt naar de garage maar verder niets bijzonders aan de auto gehad al die kilometers.
Nu het weer beter wordt en ik door de vele camera's onderweg gewoon op 100 km/h blijf hangen is het verbruik zeer netjes, soms haal ik 6.0 l/100km.
Zo af en toe gaat de sport stand aan en stijgt het verbruikt.
In de bochten blijf ik de mede weggebruikers de baas, wat een goede wegligging en remmen heeft de RS toch.
Niet zo lang geleden was ik iets te enthousiast en begon de boel te glijden. Het was nog koud en de banden ook. Rem vasthouden en sturen naar waar je heen wilt en de elektronica deed de rest.
Voor mij blijft het nog steeds een genot om iedere dag in te rijden.
Trackday Spa-Francorchamps
- 100.250 km
24-4-2017 een trackday van Renault Sport op Spa-Francorchamps, samen met dochter en zoon.
Dan wordt weer duidelijk dat de Clio RS een veelzijdige auto is. Op zondag rustig met het verkeer mee richting Spa. Waar nodig bij het invoegen een beetje extra gas maar verder rustig op de cruise control en uitgerust aankomen.
Op maandaag richting circuit en in de Sport stand. Het advies van Renault om de Race stand te laten voor wat hij is op Spa-Francorchamps. Ze willen graag dat iedereen op de baan blijft en de auto heel houdt.
Op een Renault Sport Trackday rij je 6 sessies van 20 minuten. Dat is precies mooi om niet overmoedig te raken.
Er wordt in drie groepen gereden beginners, gevorderden en experts. Ik hou het bij de beginners, ik rij niet zo vaak op het circuit. Verder is het fijn dat iedereen in een redelijk nieuwe auto rijdt en het redelijk beschaafd op de baan blijft.
De hele parkeerplaats achter de pits vol met Megane, Clio en Twingo RS-en, mooi gezicht. De trackdays staan alleen open voor RS en GT modellen van Renault Sport.
Mijn dochter is begonnen met een sessie met instructeur (alleen frans en beetje engels, dat wel) en daarna heb ik het stuur overgenomen. Zoonlief is alleen als passagier meegeweest omdat die nog met rijlessen bezig is.
Spa-Francorchamps is een mooie baan met veel hoogte verschil. De bekende Eau Rouge-Radillion bocht is natuurlijk fameus.
De bocht blijft imposant omdat je echt niet ziet waar de baan naartoe gaat als de de eerste links-rechts bochten hebt gehad. Je mikt dan om een huisje hoog boven je, en warempel, dan kom je mooi uit voor de rest van de bocht.
De Clio houdt zich goed op het circuit. Je hebt geen moment het gevoel dat de auto het niet aankan. De remmen blijven hun werk doen, ook na meerdere sessies.
Bij de vierde sessie begon de auto steeds meer te glijden. Het blijkt de Pirelli banden niet zo goed met warmte overweg kunnen. Het complete profiel is verdwenen. Nu zat er al niet heel veel meer op maar de stukken de rubber zijn er werkelijk vanaf geslagen.
We hebben nog een rustige sessie gereden (eerst de spanning verlaagd) maar daarna gestopt omdat we nog met de compleet kapot gereden banden naar huis moesten.
Volgens een andere rijder op Pirelli die ik sprak, moet je de druk lager zetten dan volgens het boekje. De Dunlop rijders hadden weinig problemen en de Dunlop's bij mij achterop zijn ook nog prima. Die gaan dus al 3 trakdays en 100000 km mee.
Volgende trackday dus maar na iedere sessie de bandenspanning checken en lagere spanning erin zolang ik nog aan Pirelli's vastzit (had ze net besteld om na de trackday nieuwe banden erop te leggen). De Dunlop's zijn moeilijker te verkrijgen maar ik ga ze nu toch maar ruim op tijd bestellen.
Ondanks dat we een sessie hebben moeten overslaan, wel een mooie dag en maar inschrijven voor de volgende dag.
142500 KM
- 142.500 km
Inmiddels staat er 142500 km op de teller
Omdat ik al die kilometers geen bijzonderheden heb gehad maar de vijfde ster voor betrouwbaarheid gegeven.
Nooit verwacht dat het zo lang betrouwbaar zou blijven.
Wel iedere 20000km onderhoud nodig. Met mijn kilometers is dat zo om de 5 maanden. Pas 1 keer nieuwe schijven, verder standaard olie verversen, filters etc.
Na Spa nog een dagje circuit Assen gedaan en nog steeds de originele achterbanden (Dunlop Sport Maxx). Die moet je dus hebben. De Prirelli's voor slijten vreemd af, tussen buitenrand en midden meer dan rest van de band terwijl ik de fabrieksspanning aanhoud.
Bijna net zoveel afgesleten als de Dunlops achter, alleen in veel kortere tijd.
Ieder dag weer 190 km rijden, nog steeds met een grijns. Rustig op de snelweg, als het nodig is snel inhalen en de 2 laatste bochten voor thuiskomst snel. Het gaat niet vervelen in een dergelijke auto.
De piepjes en kraakjes zijn er nog steeds niet. Ondanks het Cup onderstel. Dat onderstel is harder dan standaard maar zeker niet te hard. We hebben nog een Scenic en die veert veel meer maar of dat nu aangenamer is vraag ik me af.
Voorzichtig aan het kijken naar een opvolger. Als dat gezien de BPM / CO2 schijven nog kan, weer een RS.
146770KM - Track Day
- 146.770 km
We zijn weer een paar kilometers verder, 146770km
Track Day
Afgelopen week een Renault Sport Trackday op Spa-Francorchamps. Wederom een genot om mee te doen. De dagen zijn goed opgezet met 6 sessies van 20 minuten. Precies goed qua lengte zodat je niet moe en overmoedig wordt.
De Clio RS bewijst zich weer als een echte GT tijdens de reis en als echte sportauto tijdens de sessies.
Onderstel en remmen presteren gewoonweg heel goed op een circuit. Automatisch schakelen zou dan sneller mogen maar je kan natuurlijk ook handmatig schakelen zodat je echt mag werken en goed in de versnelling moet zitten voor de bocht.
Ook tijdens de laatste sessie, als je steeds later en harder gaat remmen blijft alles functioneren. Niks geen fading van de remmen, geen oververhitte motor of versnellingsbak.
De originele achterbanden liggen nog steeds om de velgen. De voorbanden waren helaas van Pirelli en na 1 sessie versleten. Na de tweede sessie hebben we die naar achteren verhuisd. Geweldig verschil. Niks geen glijden over de voorwielen meer maar echte grip.
De hulpsystemen (ABS, elektronisch sper, etc) laat ik aan en die heb je soms ook wel nodig. Ik ga liever heel en compleet naar huis dan met een kortere Clio. De tractiecontrole laat doorslaan toe maar niet teveel, het sper zorgt dat je weer in het gareel kan komen als je een foutje maakt en niet meteen in de vangrail ligt.
Interieur
De heen en terugreis prima te doen in de goede stoelen (ook tijdens de sessies zit je stevig vast) en het onderstel is dan niet te hard of oncomfortabel. Remmen als vanouds en niet versleten na een dagje Spa.
Na al deze kilometers ziet het interieur er nog steeds als nieuw uit. Ik kan geen slijtage plekken ontdekken. Alleen aan de wang van de stoel zie je wat rimpels van het vele in- en uitstappen. Ik ben zeker niet de lichtste maar de stoel houdt zich prima.
Geen slijtage op stuur of bedieningsknoppen van radio, ramen etc. Matten nog goed. Eigenlijk niets op aan te merken.
Exterieur
Van buiten glimt de lak nog steeds terwijl ik geen poetser ben. Zo af en toe naar de wasstraat en dat is het.
Omdat ik niet veel in de stad parkeer heb ik geen parkeer deukjes van andere deuren en ziet de auto er nog heel gaaf uit. Ondanks de vele kilometers ziet de neus er nog goed uit. De lak doorstaat steenslag goed.
Inruil
Na een bezoek aan de dealer en wat heen en weer gepraat heb ik de Clio RS ingeruild voor wederom een RS 200EDC.
Geen Trophy omdat die weer duurder wordt (dan wil je namelijk ook de Akropovic uitlaat). Het vermogen gebruik ik eigenlijk maar 2 keer per jaar tijdens een Track Day. De uitlaat klinkt natuurlijk fantastisch maar de vraag is wel of je die 50000km per jaar wilt horen (om maar niet van de buren te spreken als je 's ochtends wegrijdt).
Voor dagelijks gebruik is de 'standaard' 200EDC meer dan genoeg. Ook nu weer het Cup Chassis simpelweg omdat het goed bevalt.
Op Spa ook nog het genoegen gehad om in de nieuwe Megane RS te mogen rijden. Je merkt duidelijk het verschil in vermogen en het 4way control systeem. Je gaat 20km per uur harder door de bochten. Fantastische wagen.
Geen spijt ? Nee, omdat zoveel kilometers met een RS te rijden toch al kapitaalsvernietiging is hou ik het maar op zo min mogelijk vernietigen. De Megane begint net onder de € 43000.-, toch zo'n € 10000.- meer dan een Clio. Woonde ik in Belgie of Frankrijk dan zou het wel de Megane worden. Slordige € 7000.- goedkoper.
Ergens in Juli / Augustus komt de nieuwe RS in Jaune Sirius (je moet toch wel iets veranderen). Ik hou jullie op de hoogte van de laatste kilometers.
3 jaar - 148537KM
- 148.357 km
Op 9 mei verjaarde de mijn Clio RS:
3 jaar en 148357KM verder.
Geen uitgebreide review, er is weinig gebeurt sinds de laatste review
Onderhoud:
-iedere 20000KM een beurt (olie en filters)
-remschoenen voor
-3x nieuwe voorbanden, 1 keer omdat ik een stoeprand geraakt hebt en er een stuk rubber uit lag en 2x omdat Pirelli niet werkt op het circuit bij een RS en de stukken rubber eraf vliegen
Verder helemaal niets, ondanks de commentaren na mijn eerste review op de wijze van inrijden. Ik denk dat ik toch gelijk heb gekregen.
De achterbanden hebben inmiddels 148357KM en 5 trackdays overleefd.
Nu een setje goedkopere voorbanden erop, nog 1 keer een kleine beurt en dan komt er in augustus een nieuwe Clio RS, geel dit keer. Met pijn in het hart maar ook met heel veel goede herinneringen aan deze rode RS.
Gezien de kilometers hoop ik de goede beslissing genomen te hebben door in te ruilen. Veel vergelijkingsmateriaal is er niet te vinden op het internet.
De 150K ga ik nog halen en vermelden.
156726 km
- 156.726 km
Vandaag, na ruim 156k km in 3jaar en 1 maand bij elkaar gereden te hebben mijn mooie Rouge Flamme Clio RS ingeleverd.
De rating blijft zolas die is, 5 sterren.
Niets geen centje pijn gehad met de auto en alleen normale onderhoudsbeurten.
Over 2 weken, na de vakantie, komt er een nieuwe.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault Clio
