Renault Clio Estate TCe 90 Energy Expression (2013) #2

autoreview

Renault Clio Estate TCe 90 Energy Expression (2013)

Signalement

UitvoeringClio Estate TCe 90 Energy Expression
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand laatst3.650 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Clio Estate 2013 Expression (benzine)

  • 55 km

Na ruim 4 maanden wachten hebben we vanmorgen onze witte Clio Estate opgehaald bij Bochane in Almere. Daar wonen we niet, maar zij gaven een hele geode inruilprijs voor onze Fiat.

Opvallende zaken:
Auto werd onthuld als ware het de presentatie van een nieuw model. Prima begeleiding bij de aflevering.

En dan het rijden.
De auto rijdt vlot weg en is uiterst comfortabel. De stoelen zijn zacht en stevig, dat is al direct een groot verschil met de Punto. Wegligging is prima en heeft wat over bij inhalen als je net boven de 100 zit. Verder is de auto zeer compleet uitgerust en werkt het Navigatie systeem en muziek via je eigen iPod uitstekend. Overzichtelijke bediening en goed leesbaar. Bluetooth telefoon verbinding werkt ook heel gemakkelijk.
Nog geen gekke dingen of nadelen ontdekt.
Over een paar duizend kilometer meld ik me weer!

De eerste 3.500 km zitten erop

  • 3.650 km

Nadat we de Clio Estate ruim een week hadden zijn we op vakantie gegaan naar Italie. Ik zal kort en bondig zijn. De auto is zeer comfortabel, rijdt zeer geruisloos en heeft over totaal 3000km van Hoofddorp via Zwitserland naar De Ligurische kust en terug een gemiddelde gehaald van 5,9/100km (1 op 16,95) en daarmee ben ik zeer tevreden. Maximum snelheid die ik heb gereden is 140km en kruissnelheid meestal tussen 125 en 130km. Wel erg veel werkzaamheden aan de weg waardoor we ook veel 100 en 80km hebben gereden. De cruise control werkt heel goed en is zeer direct. Heerlijk als je gewoon met 130km in de tweede of derde baan berg op in Zuid-Duitsland mee mag doen met 'die Grosse Drei'(BMW, Mercedes, Audi) en niet weggeknippert wordt omdat je te langzaam rijdt. Blijkbaar doet het agressieve front (positief bedoeld) ook wel wat met andere weggebruikers. Er wordt vlot plaatsgemaakt voor je op de weg. Een bijzonder pittige motor die niet doet vermoeden dat het slechts een 900cc is.

De auto heeft veel gebruiksgemak en zeer veel opbergruimte, dus zeer geschikt voor gezinnen of mensen met honden.

En bijzonder veel reacties van mensen die de vormgeving heel fraai vinden en de auto eigenlijk nog niet eerder gezien hadden. Leuk om nog even een paar maanden in een enigszins exclusieve auto te rijden.

Kortom: geweldige auto voor de prijs die je er voor betaalt, veel gebruiksgemak en prima mediasysteem met eigen (iPod)muziek en navigatie. Enige minpunt is dat het een beetje flauw is van Renault om er wel Duitsland en Belgie in te stoppen, maar niet landen als Oostenrijk, Zwitserland en Italie. Daarvoor moet je direct € 90,- extra betalen tijdens een update.

Over een paar duizend kilometer meld ik me weer!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.