Renault Clio Estate TCe 120 Dynamique (2015)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Clio Estate TCe 120 Dynamique |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2015 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand bij aanschaf | 10 km |
KM-stand laatst | 758 km |
Een beetje ingereden en vertrouwd met de elektroni
- 758 km
op 2 januari 2015 was het dan eindelijk zo ver dat ik de door mij op 10 juni 2014 bestelde auto kon ophalen. Gelukkig was het een plezierige ontmoeting, ze zag en ziet er werkelijk prachtig uit met de kleur Rouge Flamme in de Estate uitvoering met wat extra chroom accenten. Prachtig gepoetst, een plaatje. Interieur ook prettig ogend, wat rode details in de stuurinleg, de ronde blowers op het dashboard en een subtiele rode streep op de binnenkant van de voorportieren. De bediening laat zich gemakkelijk uitvoeren zonder eerst in de gebruiksaanwijzing te kijken. Later heb ik het boekje er wel bij nodig om de radiozenders te installeren. Muziek op de USB stick, in de poort van het mediacenter.
Jammer dat de navigatie eerst moet worden ge-update. Sinds november 2014 is er een verplichte bandenspanningssensor, deze moest worden ingeleerd.
De eerste rijervaring in mijn nieuwe Clio is erg goed, stuurt heel direct en wegligging ook plezierig stevig. De Estate is uitgevoerd met een 6 versnellingsbak automaat die de auto prettig voortstuwt. We laten geen strepen na in het asfalt, maar de auto is beslist niet traag met de 120 Pk vanuit de 1198cc motor. De bediening van de airco was nog even uitproberen, hoe een aangename temperatuur van plm 21 graden te hebben, zonder dat je koude lucht voelt stromen.
Eerst even handmatig wat geforceerd warmte vragen en dan de automaat op 22 graden instellen gaf het gewenste effect. Dat is bij Citroen toch beter geregeld.
Ik moet ook erg wennen aan de bediening van de cruise controle, de plaatsing van de bedieningsknopjes vind ik niet zo handig. Auto reageert ook traag op de commando's aan de Cruise Controll, die Regelaar heet.
Alles is natuurlijk ook een kwestie van wennen, dat gaat helemaal goed komen.
De reacties van mensen die mijn auto zien zijn heel enthousiast, prachtige kleur, mooie lijn (geen dakrailing vanwege panoramadak), leuk weggewerkte portiergreep achterdeuren, schitterend interieur, netjes afgewerkt en veel glim glim, zwart met chromen accenten.
Getint glas achter, in bagageruimte een dubbele bodem, waaronder mijn reservewiel te vinden is. De bandenmaat is 195/65/55 op 16 inch wielen waarop Continental zomerbanden gemonteerd zijn. Dit rijdt een stuk beter dan de platte banden van de DS3Racing, ik ga nu voor comfort!
Overigens vind ik de DS3 Racing die ik heb ingeruild nog steeds een prachtige auto, bijzonder sportief en ook speciaal.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.