Renault Clio Estate dCi 90 Energy Expression (2015)

autoreview

Renault Clio Estate
Renault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio Estate

Signalement

UitvoeringClio Estate dCi 90 Energy Expression
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand laatst141.300 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste review

  • 39.788 km

Na 3 jaar in een eigen auto te hebben rondgereden (BMW 118D) weer een leaseauto uit mogen kiezen. De keuze tussen een Skoda Fabia Combi 1,2 Diesel of een Renault Clio Estate 1,5 Diesel was snel gemaakt. Het is de Renault geworden. Waarom? Stiller, mooier uiterlijk en interieur veel mooier en uitgebreider.
Half september 2015 de auto opgehaald bij de dealer VKV.
De volgende dag op vakantie naar Luxemburg waardoor de auto lekker ingereden kon worden.
De auto is best wel stil en ga deze ook niet vergelijken met eerdere auto's aangezien het in een heel ander segment valt. De uitvoering is een Expression Night & Day.
Het aanwezige touchscreen met Navi en BT telefoonbediening is wat traag en na de eerste update met kaarten van eind 2014 niet erg up to date. De microfoon van de telefoon is erg slecht waardoor ik slecht te horen ben. Dit is een veelgehoorde klacht en na wederom een update is een nieuwe microfoon (opbouw) gemonteerd. Het gaat nu veel beter.
Het interieur is krasgevoelig maar is kraakvrij.
Het verbruik is netjes. De auto is beladen met gereedschap en onderdelen. Er wordt voornamelijk op binnen wegen gereden en circa 30% op snelwegen. Het gemiddelde verbruik is 4,7l/100km. Ik heb een redelijk sportieve rijstijl.
Na 30.000 km de eerste beurt. Olieverbruik totaal 0,3 liter.
Afgelopen week voor de 2e keer de dimlichten vervangen.
Daarbij is een veertje van de vergrendeling van de H7 lamp weggesprongen. Deze heb ik niet meer kunnen vinden dus naar de garage gereden. Zij hebben ook gezocht maar niet gevonden. Nu dient er een nieuwe koplamp besteld te worden aangezien het veertje niet los te krijgen is!?!?. De volgende leer lekker laten uitvoeren door de garage.
Ben tot nog toe redelijk goed tevreden met de auto.

Einde oefening

  • 141.300 km

Na ruim 4 jaar de Clio ingeleverd.
Door veranderde werkzaamheden is een elektrische auto verplicht.
De Clio heeft ons nooit laten staan en nooit storingen gegeven. De betrouwbaarheid is super. Het interieur is erg krasgevoelig en de rugleuning is vervangen doordat deze langzaam achterover zakte.
Verbruik is gemiddeld 1 op 21 geweest wat goed is aangezien de auto als werkpaard werd gebruikt.
Zie verder de review van de Nissan Leaf.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.