Renault Clio dCi 90 Energy Expression (2013) #3

autoreview

Renault Clio dCi 90 Energy Expression (2013)

Signalement

UitvoeringClio dCi 90 Energy Expression
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf9 km
KM-stand laatst31.339 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Rijervaringen Renault Clio Diesel

  • 31.339 km

Geachte medemensen, voordat u begint te lezen en kritische antwoord geeft, vragen wij u alvast om begrip.
Wij zijn gepensioneerde mensen die toch wel afstanden rijden (niet elke dag) en vanwege het comfort van de motor voor de diesel gekozen hebben, wij rijden iets meer dan 15.000Km per jaar.

Over de aanschaf zal ik ook iets plaatsen in de dealer review.
Zomer 2012 zag mijn man in de Autoweek al wat foto’s van de nieuwe Clio staan,
het model spreekt ons wederom aan, standaard 5-drs(hebben nu 3-drs) sportievere looks (en dat voor onze oude dag!) navigatie in het dashboard in plaats van bovenop.

In november stond de Clio bij de dealer in Hellevoetsluis. Wegens drukte en belangstelling voor de Clio duurde het even voor we geholpen werden. De verkoper nam alle tijd voor ons en luisterde naar onze volgende wensen:
- 5-drs
- Airco
- Cruise control
- In hoogte verstelbare bestuurdersstoel
- Stuur in hoogte en diepte verstelbaar
- Mistlampen
- Navigatie
- Parkeersensoren achter

De uitvoering is de Expression geworden. Wij hoeven geen poespas met chromen details of in kleur gespoten accenten rond om de auto.
Wij hebben gekozen voor de opties: Parkeersensoren achter, Mistlampen voor, Leder stuurwiel, voor de oplettende dit is idd 10 euro goedkoper dan een introductie pakket, maar de uitleg heeft u hierboven kunnen lezen. Het is voor ons een tijd geleden dat wij een witte auto hadden gekocht, in het wit komen de zwarte accenten wel leuk uit. Aan de binnenzijde hebben we een arm steun, luxe matten + rubber (voor de natte wintermaanden), instaplijsten, bagagemat gekozen. Wij kwamen al snel uit over de prijs en inruil van de auto en kwamen direct ter zake. Parkeersensoren altijd af fabriek bestellen dit is dan in kleur gespoten en goedkoper dan achter af.

De dealer heeft een voorraad auto kunnen wijzigen naar onze auto en de auto zou half december binnenkomen. De dealer kwam zelf met het voorstel om de auto begin januari 2013 af te leveren, chapeau voor Kievit!

Wij rijden al jaren Renault dus geen proefrit gemaakt. Dit werd ons wel 2x aangeboden maar wij zijn nogal standvastig en wilden de nieuwe Clio toch kopen.
In vergelijking met onze vorige Clio diesel vinden we de motor pittiger, stiller en ook sneller.
Wij rijden nu gemiddeld 3,9 op de 100 KM met de Eco functie aan. Uiteraard is het altijd tanken wanneer de tank leeg is en hij is ons snel genoeg met de Eco aan. Ik rij altijd de maximale snelheid welke ik mag rijden en laat hem ook uitrollen. Soms krijgt de auto wel is een trap op z’n staart maar alleen als de motor warm is. Wij tanken ook altijd V-Power Diesel i.p.v. gewone Diesel. Het start en stop systeem is wennen en doet hij bij ons ook als de motor nog koud is. De ventilator mag niet op stand 3 staan anders werkt het niet (en nog meer regels maar dat staat in het boekje).
Met de snelheid van 80KM/H rijd je een kleine 1500 toeren en 100KM/H is nog net geen 2000 toeren. Zéér netjes. De lange versnellingen vind ik zeer prettig, wij kunnen geen enkel negatief punt noemen voor het rijden betreft. Onderhoudskosten zijn ook zéér laag de Clio moet elk jaar of elke 30.000KM z’n beurt hebben welke 249 euro kost. De factuur kwam zelfs 0,50 cent lager uit.

Wij hebben ook netjes een brief gehad voor de terug roep actie, daar m’n voet zwaar gekneusd is en niet kon rijden kwam onze verkoper netjes de auto thuis halen en weer gewassen terugbrengen, helemaal top! Er was overigens niks aan de hand met onze Clio.

Is er dan werkelijk niets op aan te merken op de Clio?
- De achteruit is kleiner dan onze vorige Clio, daarom hebben wij voor de optie parkeersensoren achter gekozen.
- Updaten van de navigatie, dit is voor onze generatie niet eenvoudig te doen, maar onze verkoper heeft ons hier thuis mee geholpen, ook meteen kaart Europa er op gezet. Standaard staat er Benelux, Duitsland, Liechtenstein Oostenrijk en Zwitserland op. Nadeel van dit systeem het kan alleen met credit card betaald worden, ook dit heeft onze verkoper voor ons gedaan.
- Passagierszonneklep heeft geen spiegel. Wij hebben door de dealer een exemplaar uit Engeland laten komen en deze hebben ze gemonteerd. Daar mijn man te laag zit (rijd geen auto meer) hebben we ook de in hoogte verstelbare passagiersstoel besteld.

Daar wij niet elke week hier aanwezig zijn kan het even duren voor we een terug koppeling doen. Onze zoon heeft ons hiermee geholpen.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.