Renault Clio dCi 90 Energy Dynamique (2013) #3

autoreview

Renault Clio dCi 90 Energy Dynamique (2013)
Renault Clio dCi 90 Energy Dynamique (2013)Renault Clio dCi 90 Energy Dynamique (2013)Renault Clio dCi 90 Energy Dynamique (2013)Renault Clio dCi 90 Energy Dynamique (2013)Renault Clio dCi 90 Energy Dynamique (2013)

Signalement

UitvoeringClio dCi 90 Energy Dynamique
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf365.600 km
KM-stand laatst387.000 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aankoop en groot onderhoud

  • 365.000 km

Deze auto kwam toevallig op mijn pad toen ik veel kilometers moest gaan maken. Ik was al bekend met de techniek van de Clio, en voor de aanschafprijs was het een no-brainer.

De auto was toen aardig afgeleefd, met een gaar interieur, iemand die een jerrycan diesel in de kofferbak had laten lekken, compleet versleten schokdempers en een defecte turbo.

Omdat ik nog beschikking had over een brug de motor gedemonteerd, een nieuwe koppeling gemonteerd en de krukaskeerring(lekkage) vervangen, en een gebruikte turbo gemonteerd uit een clio met 90.000km en een set aandrijfassen met minder kilometers die ik nog had liggen. De auto kreeg ook een grote onderhoudsbeurt.
De distributie was net vervangen, dus dat scheelde weer.

Daarna werd een Eibach schroefset die ik nog had liggen gemonteerd om het comfort weer terug te krijgen(KW maakt de dempers voor de Eibach Pro Street S schroefsets) en op marktplaats voor een net bedrag een stoffen interieur van een Clio RS op de kop getikt.

Extra rubbers bij de voorste ruiten geplaatst om het windgeruis(voor het grootste deel) te verhelpen.

Bij 370.000km overleed de dynamo en is vervangen door een jong gebruikt exemplaar van de sloop voor een paar tientjes.

Probleemloos rijden

  • 387.000 km

De clio heeft sinds het groot onderhoud probleemloos gedaan.

Ik heb in de tussentijd de Clio nog voorzien van een setje 17" GT velgen en de LED koplampen en achterlichten van een facelift model. Dit laat de auto alweer een stuk moderner smoelen, zeker omdat de originele koplampen behoorlijk vergeeld waren.

Ook is de radio vervangen voor een 2019 model met Android Auto, een heerlijke upgrade. Zo voelt deze 2013 clio eigenlijk aan als een veel nieuwere auto.

Zelfs een paar rondjes zandvoort heeft de clio(mede door de wegligging met de Eibach/KW set) fantastisch gedaan, met alsnog een gemiddeld dieselverbruik op die tank van 1:25!

Op naar de 400.000!

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.