Renault Clio dCi 90 Energy Authentique (2015)

autoreview

Renault Clio
Renault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault Clio IVRenault Clio IVRenault Clio IVRenault Clio IVRenault Clio IVRenault Clio IVRenault Clio IV

Signalement

UitvoeringClio dCi 90 Energy Authentique
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2016
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Begin 2016 kreeg ik deze Clio als leaseauto van mijn werk. Hij was op naam gezet op 31-12-2015, dus ik kon nog prettig gebruik maken van de 14% bijtelling.

Wat opvalt aan de auto; mooi design, motor is erg prettig en biedt voldoende vermogen. Kofferbak is prima. Door het touchscreen navigatiesysteem ziet het dashboard er weliswaar opgeruimd uit, maar daardoor wel erg kaal voor mijn gevoel. Het scherm is bovendien erg slecht leesbaar als de zon schijnt. Sommige opties laten zich voor mijn gevoel beter bedienen met een knop dan met een schermpje.

Na 100.000 kilometer heb ik eigenlijk geen noemenswaardige problemen gehad met de auto. Die doet wat hij moet doen en is een betrouwbare metgezel gebleken.

De auto is twee keer mee geweest op reizen door europa met caravan. Ondanks de (maar?) 90 pk is de auto prima in staat om een caravan door europa te zeulen.

Ondanks veel positiefs ben ik toch blij dat ik nu eindelijk een andere auto krijg, en dat zit hem vooral in de verschrikkelijke ergonomie van deze auto. Ik rij ongeveer 45-50.000km per jaar en dat is in deze auto echt niet leuk. De stoel geeft geen zijdelingse steun, biedt geen steun in je onderrug en is bovendien als je hem op normale hoogte instelt voor mij niet voldoende dicht naar het stuur toe te krijgen (je komt dan met rechterknie tegen het dashboard), zelfs niet als je het stuur maximaal naar je toe trekt. Dat houdt dus in dat ik de hele tijd aan de stoel aan het draaien ben om een goede zithouding te vinden, en dat mijn rugspieren na een half uurtje smeken of ik weer uit wil stappen. Ik heb dit nog nooit in vorige auto's zo meegemaakt, ik ben niet overdreven groot of klein.

Binnenkort ruil ik deze clio in tegen een renault megane estate, ik hoop dat dat beter gaat. De proefrit in die auto beloofd in ieder geval veel goeds.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.