Renault Clio dCi 90 Energy Authentique (2014)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Clio dCi 90 Energy Authentique |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2014 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 97.000 km |
KM-stand laatst | 127.000 km |
Kliko?
- 127.000 km
Na een lange tijd het nieuws te hebben gevolgd op zoek naar een nieuwe lease-auto, leek het me ook wel eens leuk om eens wat te melden over de huidige auto. Helaas voor mij, een juniorwagen, ofwel een 'instapmodel voorzien van stickers van het bedrijf'. Uiteindelijk geef je daar niks om, als je al je collega's kunt uitlachen met zo'n belachelijk goedkope auto, want wie zou er nu niet tekenen voor een 14%?
Afijn, de auto is een goed jaar in mijn bezit en de nieuwe is al uitgezocht. Ik heb wel getwijfeld of ik nog een Renault moest nemen, maar was toe aan wel wat anders, wat groter, met in het vooruitzicht misschien wel gezinsuitbreiding. Sorry Renault, de keuze is gevallen op een Amerikaan...
De Clio is na een jaar in mijn bezit en bijna 30.000km in het afgelopen jaar een heel betrouwbare auto geweest. Het is niet perfect, maar een hele verbetering na een '99 Astra. Ik heb niet heel veel problemen gehad, los van een storing in de wielsensoren (bleek achteraf een en ander afgebroken te zijn na een bandenwissel) en een heel vervelende, piepende koppeling bij koud weer.
De auto is vlug genoeg voor een diesel. Het 1.5-blok met turbo wil graag vooruit en op de snelweg kun je prima een vrachtwagen inhalen - wel even terugschakelen tussen de 80-100 naar 4 als je snel voorbij wil. Topsnelheid van 180 al een keer gehaald in Duitsland, voor mij voelde het wel alsof de wagen nog wat power over had.
Prima comfortabel, ook lange afstanden van +/- 4 uur geen enkel probleem. Al ben je wel blij dat je dan even 'uit de auto kan'.
Mijn gemiddeld verbruik afgelopen jaar komt uit op 4.2L/100km.
Verder nog, het geluid voor de 'standaard' speakers is prima te noemen. Mijn uitvoering heeft geen elektrische ramen achterin en wat me nog heel erg tegenvalt is de verouderde radio (nee, ik heb geen touchscreen!) die nog geen eens bluetooth heeft. Dan maar ouderwets het AUX-kabeltje...
Ik kan geen uitspraken doen over verdere kosten aan de auto. Ik weet dat de standaardbeurten zijn uitgevoerd (bij de garage), alles bekostigd door de leasemaatschappij buiten mijn weten om.
Conclusie: Mochten er vragen zijn over de titel, het is dus echt maar een woordgrapje. Als er iemand is die een Clio uit zou schelden voor kliko, moet er zelf maar een tijdje mee rijden. Het zou je wellicht positief verrassen!
Eerste review, dus tips en reacties altijd welkom!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault Clio

Had je deze auto's al gezien?

Renault Clio Estate 0.9 TCe Dynamique
- 2014
- 129.045 km

Renault Clio 0.9 TCe Expression 122.728 Kilometer n.a.p - Airco - Cruise - Navi - Bluetooth/handsfree - 17 inch l.m velgen
- 2012
- 122.728 km

Renault Clio 0.9 TCe Dynamique I ACC I Navi I Parkeersen I APK t/m 06.2026 I Zeer netjes!
- 2014
- 53.877 km
Lezersreacties (0)
Reageren