AutoWeek 4 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 4 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Renault
  • Captur
11

autoreview

Renault Captur TCe 155 Initiale Paris (2020) #2

Anoniem
  • Review
5 december 2020 om 15:13
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringCaptur TCe 155 Initiale Paris
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst250 km
Gemiddelde lezerswaardering: 57%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Renault Captur 155 Paris Initiale

  • 10 km
  • 5 december 2020

Begin januari is het zover: mijn volgende lease auto wordt dan geleverd, dit keer een benzine uitvoering.

vanaf 1998 t/m einde dit jaar altijd diesel gereden. Nu deze in de ban is door o.a. de overheid en daarna ook bij mijn werkgever stap ik over naar een benzine uitvoering.
Vanuit mijn werkgever wordt er een lijst beschikbaar gesteld bij de leasemaatschappij en kan het zoeken beginnen.

Voorwaarde die ik vooraf had: Hij moet een caravan van 1300kg kunnen trekken, overige opties/mogelijkheden zie ik daarna wel.

Elektrische auto's vielen vrijwel allemaal gelijk af, alleen de Polestar 2 bleef over. Uiteindelijk viel deze ook af o.a. door de reisafstanden (vaak rond 380 km p.dag) + de range van een dergelijke auto met een te slepen caravan. Ga later wel eens een stuk rijden in die van een collega om het te ervaren wat ik mis in de power. .

Binnen de benzine auto's was het nogal een uitdaging om een geschikte auto te vinden. bovengrens van de nieuwe auto ligt rond de 36K. (elektrisch was max 60K...)
Veel opties, zoals bijv. een Seat Leon (huidige is ook een Leon) vielen af omdat ze vaak maar 1300kg mogen trekken. Volgens o.a. ANWB kan je beter een auto kiezen met wat marge, daarom maar verder zoeken.

Mijn oog viel op de Captur, maar wat moet je daarmee dacht ik, want dat is een oubollige wagen. Toch maar eens kijken. Verrassing! De wagen is in 2019 vernieuwd en ineens toch aantrekkelijk voor ons.

in de configuratie van de leasemaatschappij uiteindelijk terechtgekomen op een Paris Initiale met 155 PK met automaat. Een testrit met een Edition uitvoering met 155 PK was het overtuigende duwtje wat wij nog nodig hadden: bestellen die hap!

Een mooie review kan je overigens bekijken op https://www.youtube.com/watch?v=EHbkwZabvbY

Met een aantal extra opties de wagen besteld, maar na 1 week opgebeld door de dealer: kleur van de wagen niet meer leverbaar + vanwege euronorm 6 een upgrade naar een nieuw type motor nodig. Verwachte levering: week 26 van 2021. Nee! dat duurt te lang. :-(

Samen met een lokale dealer gezocht naar alternatieven. Wat bleek? een voorraad auto met de gewenste kleur was beschikbaar, alleen met iets minder opties zoals besteld. Leasemaatschappij geinformeerd en zij hebben de wagen aangekocht.

Huidige auto, Seat Leon Xperience, loopt eind december uit de lease, nieuwe wagen kan in de week van 8 januari geleverd worden.

ik merk aan mijzelf dat ik erg uitkijk naar de nieuwe auto, niet omdat de huidige niet meer bevalt, maar meer omdat de nieuwe auto, wat mij betreft, een prachtige kleur heeft en daarnaast ook nog eens een fijn interieur. O.a. stuurverwarming, lederen stoelen/dashboard, adaptive cruise control met auto.start/stop, lane departure, stoel verwarming. Een gevoel van luxe als je instapt, erg fijn.

Alle youtube movie's over deze Captur gezien, alle reviews gelezen, en al 2 x bij de dealer wezen kijken naar mijn auto die daar staat te wachten...

Was vergeten dat ik soms nog maf kan zijn van een auto. Nu maar hopen dat deze in de praktijk ook zo gaat bevallen!

ik zal verdere updates blijven verstrekken zodra de eerste kilometers zijn gemaakt.

Dag 1

  • 10 km
  • 2 januari 2021

De auto opgehaald bij Terwolde, Renault dealer. Gelijk ook wat betere foto's erbij geplaatst. Velgen gelijk een beschermende laag gegeven van Chemical guys zodat ze beter te reinigen zijn en minder snel "inbranden". Nu de eerste ervaringen opdoen en later een update schrijven.

De oude Seat Leon achtergelaten na 210.000 in 4 jaar tijd bij elkaar gereden. 1 x blijven staan met motorpech (flinke, onder coulance herstelde, schade). Voor de rest probleemloos.

Herstel,,.

  • 250 km
  • 8 januari 2021

Helaas, helaas, op dag 1 was er gelijk een motorstoring.
Na onderzoek door de garage, direct en zeer voortvarend opgepakt, bleek het dat de regelklep van zowel de in- als de uitlaat van de nokkenas een storing gaf. (pas te meten na het rijden van een langere afstand)
Na overleg met Renault NL werd besloten om beide te vervangen.
Dat werd direct uitgevoerd en in de tussentijd een nagelnieuwe Megane E-tech kunnen testen als vervangende auto, wat een prima wagen is.

Al met al een super-service door Terwolde.

De Captur is intussen weer opgehaald en vandaag zijn de winterbanden eronder gezet. (beleid van leasemaatschappij dat dit elders gedaan moet worden)

Eerste ervaringen:
Heerlijk die stuur- en stoelverwarming!
Heerlijk adaptive cruise / keep lane assist. In druk verkeer zet ik de adaptive op zo kort mogelijke afstand met voorganger, dat werkt het beste. Bij rustig verkeer maakt het nog niet zoveel uit. Ook automatische start/stop getest in o.a. stadsverkeer. Dat werk vooralsnog ook prima.

Even wennen dat de auto vrijwel autonoom door de bocht gaat (op autosnelweg getest), maar ik kan daar prima mee leven, zal daardoor wel een luie chauffeur worden :-), ik hoef alleen maar te reageren op het signaal van de auto dat ik het stuur moet vasthouden....

1e 1000 km mag de motor max. 3000 toeren draaien, pas daarna optimaal genieten van de 155 pk die de auto heeft. Het is nu al lekker al die power. (tja, ben een 110pk diesel gewend..)

Huidig gemiddeld verbruik volgens boordcomputer = 5.6 liter/100km.

Ga nu eerst naar de 1000 km voordat ik een volgende update zal geven.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Renault Captur
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Plug-in Hybrid 160 Edition One | €3.616 Voorraad Voordeel |Easy Life Pack |

    Renault Captur Plug-in Hybrid 160 Edition One | €3.616 Voorraad Voordeel |Easy Life Pack |

    • 2021
    • 10 km

    € 33.799

    Plug-in Hybrid 160 Edition One | 9,3" Navi | Automatische Airco | 18" Lm velgen

    Renault Captur Plug-in Hybrid 160 Edition One | 9,3" Navi | Automatische Airco | 18" Lm velgen

    • 2020
    • 2.500 km

    € 30.985

    1.2 TCe Intens

    Renault Captur 1.2 TCe Intens

    • 2017
    • 68.322 km

    € 16.500

Meer Renault Captur occasions

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Renault Captur specificaties
  • Renault Captur occasions
  • Renault Captur video's
Advies en informatie
  • Renault Captur tests
  • Renault Captur gebruikersreviews
  • Renault Captur index
PREMIUM
Renault Captur Plug-in Hybrid 160 - Rijtest

Renault Captur Plug-in Hybrid 160 - Rijtest

Renault zette al vroeg in op geheel elektrische auto’s, maar sinds kort leveren de Fransen...

Lees meer
 

Renault Captur reviews

  • Review
    Renault Captur TCe 130 Edition One (2020)

    Renault Captur TCe 130 Edition One (2020)

    4
    • 13 januari 2021
  • Review
    Renault Captur TCe 130 Intens (2019)

    Renault Captur TCe 130 Intens (2019)

    6
    • 4 januari 2021
  • Review
    Renault Captur TCe 155 Initiale Paris (2020) #2

    Renault Captur TCe 155 Initiale Paris (2020)...

    11
    • 5 december 2020
  • Review
    Renault Captur Plug-in Hybrid 160 Intens (2020)

    Renault Captur Plug-in Hybrid 160 Intens...

    17
    • 10 november 2020
  • Review
    Renault Captur TCe 130 Intens (2020)

    Renault Captur TCe 130 Intens (2020)

    30
    • 18 september 2020
  • Review
    Renault Captur TCe 130 Intens (2020)

    Renault Captur TCe 130 Intens (2020)

    4
    • 25 augustus 2020
  • Review
    Renault Captur TCe 130 Edition One (2020)

    Renault Captur TCe 130 Edition One (2020)

    12
    • 22 augustus 2020
meer reviews
Renault Captur E-Tech - Rij-impressie

Renault Captur E-Tech - Rij-impressie

Lange tijd leek Renault het hybride-stadium over te slaan en meteen naar full ev te stappen....

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Autotest
    Renault Captur PHEV

    Renault Captur PHEV

    13
    • 26 januari 2021
  • Review
    Renault Captur TCe 130 Edition One (2020)

    Renault Captur TCe 130 Edition One (2020)

    4
    • 13 januari 2021
  • Review
    Renault Captur TCe 130 Intens (2019)

    Renault Captur TCe 130 Intens (2019)

    6
    • 4 januari 2021
  • Review
    Renault Captur TCe 90 Edition One (2017)

    Renault Captur TCe 90 Edition One (2017)

    5
    • 26 november 2020
  • Review
    Renault Captur Plug-in Hybrid 160 Intens (2020)

    Renault Captur Plug-in Hybrid 160 Intens...

    17
    • 10 november 2020
  • Autonieuws
    Renault vervangt TCe 100 voor TCe 90 GPF

    Renault vervangt TCe 100 voor TCe 90 GPF

    32
    • 29 oktober 2020
  • Autonieuws
    Renault Mégane hatchback komt ook als plug-in hybride

    Renault Mégane hatchback komt ook als plug-in...

    4
    • 16 oktober 2020
Merk
Merk
  • Autonieuws
    'Renault Twingo krijgt geen opvolger'

    'Renault Twingo krijgt geen opvolger'

    36
    • 26 januari 2021
  • Autonieuws
    Anthony Lo nieuwe hoofdontwerper Ford

    Anthony Lo nieuwe hoofdontwerper Ford

    5
    • 26 januari 2021
  • Autotest
    Renault Captur PHEV

    Renault Captur PHEV

    13
    • 26 januari 2021
  • Review
    Renault Clio TCe 90 Energy Dynamique (2013)

    Renault Clio TCe 90 Energy Dynamique (2013)

    3
    • 24 januari 2021
  • Autonieuws
    Facelift Friday: Renault Twingo

    Facelift Friday: Renault Twingo

    13
    • 22 januari 2021
  • Autonieuws
    Vijf Renaults 5 uit het occasion-aanbod

    Vijf Renaults 5 uit het occasion-aanbod

    32
    • 21 januari 2021
  • Autonieuws
    Nieuwe cross-over van Renault in beeld

    Nieuwe cross-over van Renault in beeld

    13
    • 20 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep