Renault Captur TCe 140 Initiale Paris (2022)

autoreview

Renault Captur TCe 140 Initiale Paris (2022)

Signalement

UitvoeringCaptur TCe 140 Initiale Paris
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand laatst27.000 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Captur 140 edc initale paris

  • 1.756 km

In januari tijdens het virtuele autosalon de Captur besteld bij mijn vertrouwde dealer. Daarbij mijn Eos tdi ingeruild en een supergoede deal kunnen doen, waarbij afschrijving Eos amper €5600 was in 6 jaar. Waarom de Captur. Nou ik vind deze uitvoering vanaf 2019 gewoon een mooie wagen en hij rijd ook nog eens goed. Ik heb wel gewikt en gewogen, want eigenlijk ging ik voor de hybride naar de showroom. Maar...na diverse reviews en test gelezen te hebben toch besloten voor de mild hybride te gaan. Vooral omdat ik de nukken van de versnellingsbak van de hybride niet wenselijk vond. En deze is ook zwaarder. Nu dus eigenaar van de Captur 140 edc Initiale Paris, met alle opties als schuifkanteldak, en elektrisch wegklapbare trekhaak. Na lang wachten op 20 juni mijn wagen opgehaald en de Eos ingeleverd. Na bijna 2000 km een 1e review. Alles aan de wagen valt me tot nu toe erg mee. Ik had natuurlijk ook al de ervaringen van andere gebruikers gelezen, maar ik heb tot nu gelukkig geen last gehad van resetende dasboard en weet ik wat al niet gehad. Het enige wat ik kan bedenken is het verschil in reactiesnelheid van de automaat. Dat was bij de Eos met dsg toch beter geregeld. Nou het verbruik: dat is tot nu vergelijkbaar met de diesel Eos 5.6 tot 5.8 liter op 100 km afhankelijk van de omstandigheden. Kortom ik ben blij met mijn juiste keuze en hoop nog veel plezierige km te mogen beleven.

Update

  • 9.768 km

Nu ruim 11 maanden in bezit is het tijd voor een korte update. Bijna 10.000 km. gereden en wat ben ik nog steeds blij met mijn keuze voor de 1.3 mild hybrid motor en niet voor de full hybrid. Wat rijdt dat lekker zeg. Ruim voldoende power, stille en rustige loop en vooral ook zuinig. De boordcomputer geeft nu een gemiddeld verbruik aan van 5.6 l/100km en dat klopt ook met de werkelijkheid want ik deel altijd het aantal km door de liters die ik tank. En dat vind ik voor dit type auto met automaat erg goed. En ik heb echt geen bejaarde rijstijl. Ik ben ervan overtuigd dat je zelf een heel groot aandeel in het verbruik hebt door goed te anticiperen en de 'zeilfunctie' van de mild hybride te benutten. Bovendien gebruik ik waar mogelijk de adaptive cruisecontrol en dat helpt ook. De sportmodus die er ook op zit heb je niet echt nodig want geef je gas dan gaat ie als de brandweer. Over het geheel genomen ben ik uitermate tevreden over deze Captur en geloof me ik heb al heel wat ervaring met heel veel verschillende auto's. Een minpunt zou kunnen zijn de 18 inch velgen die de schokken op een erg slechte weg wat minder wegfilteren. Maar ik vind ze er erg mooi uitzien dus dat neem ik voor lief. Eind van de maand het 1e a-onderhoud en dan kan die er weer tegen tot de b-beurt.

Update

  • 22.150 km

Tja wat valt er na het voorgaande nog te melden over mijn ervaringen met de Captur? Nou bijvoorbeeld dat hij in juni de b- beurt heeft gehad. Oliewissel, interieurfilter vervangen en controle op diverse onderdelen. Kosten €216 inclusief btw. Omdat er een knopje op het stuur slecht contact maakte is niet enkel dit onderdeel maar het gehele stuur onder garantie vervangen. Kennelijk gaat dat zo tegenwoordig. Verder niet veel te melden. Of het moest zijn dat het verbruik nog steeds laag te noemen is voor dit type auto. En ik nog altijd erg tevreden ben over de rijeigenschappen van deze auto en over het juweeltje van de 1.3 motor. Elke keer is het een feestje om een rit te maken. In vergelijking met onze andere wagen een opel corsa is het in- en uitstappen een stuk prettiger en de hogere zit fijn. Wel stuurt de verlaagde corsa een stuk strakker maar dat is kenmerkend bij lagere auto´s.
De captur mag zeker nog jaren in ons bezit blijven als ik verder geen gekke dingen tegenkom.

Content

  • 27.000 km

Het klinkt wellicht afgezaagd maar ik wil hier delen dat ik nog altijd zeer tevreden ben met mijn Captur. Mijn verbruik is met 1:15 in deze koudere periode toch meer dan de 1:17,6 die ik haal ik andere seizoenen. Het kan ook te maken hebben met mijn goesting om wat vaker harder op te trekken want daar nodigt de auto wel toe uit. Verder niet veel te melden want er is in voorgaande reviews al het nodige gezegd en dat geldt nog steeds.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Captur

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.