Renault Captur TCe 140 Initiale Paris (2021)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Captur TCe 140 Initiale Paris |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 6.200 km |
KM-stand laatst | 6.200 km |
Dubbel gevoel
- 6.200 km
Mijn vorige wagen was een Honda CR-V benzine (2007) met automaat.Het rijplezier kwam zeker niet door zijn prestaties,maar wel door zijn algemeen comfort en vooral zijn betrouwbaarheid.
Dertien jaar enkel naar de verdeler voor het periodieke onderhoud (in mijn geval eenmaal per jaar)
Wel was het benzineverbruik met stadsverkeer redelijk veel (11l/100km),op de autosnelweg een aanvaardbaar
verbruik (7 tot 8l/100km).
De reden om toch geen Honda als opvolger was eigenlijk
de uitzonderlijke overnameprijs die Renault mij bood dan Honda (+2500€)
Een Renault Captur Initiale is het dus geworden.
PLUS PUNTEN
- mooie materialen
- goede bouwkwaliteit
- sportieve prestaties en toch een zuinig verbruik
- motor karakter en bediening automaat
- geluiddemping
- rijplezier (als de software geen kuren heeft)
- service verdeler (Garage Sander Kapellen,België)
MIN PUNTEN
- ophangingscomfort (215/55 R18 ?)
- stop/start systeem (motor start soms niet na stop - heel
vervelend)
-software problemen (audio vindt de bron niet-navigatie
laat het afweten-audio blijft spelen zelfs nadat de wagen
is afgesloten-lichten blijven branden na afsluiten (met
gevolg een platte batterij).Dit zijn zaken die soms
verholpen kunnen worden door de wagen terug te
starten.Momenteel heeft de wagen 3 software-updates
gekregen.
Besluit: als de aangehaalde problemen opgelost geraken,misschien dan toch terug een Renault,anders
Honda forever.
Eric
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.