Renault Captur TCe 140 Initiale Paris (2021)

autoreview

Renault Captur
Renault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault Captur

Signalement

UitvoeringCaptur TCe 140 Initiale Paris
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2021
KM-stand bij aanschaf6.200 km
KM-stand laatst6.200 km
Lezerswaardering: 51%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Dubbel gevoel

  • 6.200 km

Mijn vorige wagen was een Honda CR-V benzine (2007) met automaat.Het rijplezier kwam zeker niet door zijn prestaties,maar wel door zijn algemeen comfort en vooral zijn betrouwbaarheid.
Dertien jaar enkel naar de verdeler voor het periodieke onderhoud (in mijn geval eenmaal per jaar)
Wel was het benzineverbruik met stadsverkeer redelijk veel (11l/100km),op de autosnelweg een aanvaardbaar
verbruik (7 tot 8l/100km).
De reden om toch geen Honda als opvolger was eigenlijk
de uitzonderlijke overnameprijs die Renault mij bood dan Honda (+2500€)
Een Renault Captur Initiale is het dus geworden.
PLUS PUNTEN
- mooie materialen
- goede bouwkwaliteit
- sportieve prestaties en toch een zuinig verbruik
- motor karakter en bediening automaat
- geluiddemping
- rijplezier (als de software geen kuren heeft)
- service verdeler (Garage Sander Kapellen,België)
MIN PUNTEN
- ophangingscomfort (215/55 R18 ?)
- stop/start systeem (motor start soms niet na stop - heel
vervelend)
-software problemen (audio vindt de bron niet-navigatie
laat het afweten-audio blijft spelen zelfs nadat de wagen
is afgesloten-lichten blijven branden na afsluiten (met
gevolg een platte batterij).Dit zijn zaken die soms
verholpen kunnen worden door de wagen terug te
starten.Momenteel heeft de wagen 3 software-updates
gekregen.
Besluit: als de aangehaalde problemen opgelost geraken,misschien dan toch terug een Renault,anders
Honda forever.
Eric

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Renault Captur

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.