Renault 5 E-TECH comfort range techno (2025) #4

autoreview

Renault 5 E-TECH comfort range techno (2025)
Renault 5 E-TECH comfort range techno (2025)Renault 5 E-TECH comfort range techno (2025)Renault 5 E-TECH comfort range techno (2025)Renault 5 E-TECH comfort range techno (2025)Renault 5 E-TECH comfort range techno (2025)Renault 5 E-TECH comfort range techno (2025)

Signalement

Uitvoering5 E-TECH comfort range techno
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand laatst650 km
Lezerswaardering: 53%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn eerste EV, de Renault 5 E-Tech

  • 650 km

Wat een heerlijke auto. Mijn ouders hadden in de jaren 70 en 80 drie keer een Renault 5; één keer TL en twee keer een GTL. Het was ook de eerste auto waarin ik zelf reed. Ik was toen 12 jaar…
Toen ik de conceptauto van de Renault 5 zag was ik weer meteen verliefd. En het seriemodel viel zeker niet tegen. Dus toen de Captur na bijna zeven jaar aan vervanging toe was, was de keuze duidelijk. De nieuwe Renault 5 E-Tech.
Twee keer een proefrit gemaakt en dat bevestigde dat het een goede keuze was. Dan welke uitvoering? Ik vind de gele stoelen en de glimmende wielkasten van Iconic niet mooi, dus het werd de Techno, maar met alle mogelijke extra’s. Behalve het soundsystem. Dat gaat ten koste van de ruimte achterin en die is al minder dan de Captur. Dan de kleur. Geel is erg mooi, de eerste R5 van mijn ouders was ook geel. Maar geel is wel erg geel. Misschien iets te geel. Dan blauw. Maar met een zwart dak krijg je een gouden dakrand en dat vind ik ook niet zo mooi. Met een blauw dak krijg je een zwarte dakrand. Dat zou ‘m worden. 16 Mei besteld. Levering zou eind september zijn, maar tot mijn verbazing werd ik eind juli gebeld dat-ie 2 augustus klaar zou staan.
Toch leuk om in de showroom te komen en dat je auto onder een zeil staat dat je mag wegtrekken. De eerste kilometers waren gewoon leuk. Op de snelweg kwam er een Saab cabrio langszij en de bijrijder stak zijn duim op. Het Open R-Link systeem heeft wat tijd nodig om helemaal te doorgronden, maar als het eenmaal doorhebt, dan werkt het goed. De afgelopen twee weken drie keer opgeladen bij een publieke laadpaal, dat ging allemaal heel soepel. De My Renault app gekoppeld aan de auto en ook dat werkt goed.
Nu staat de teller op 650 kilometer en vandaag wordt de eigen laadpaal geïnstalleerd dus wordt het nog makkelijker. Het verbruik de eerste 650 kilometer is 13,6 Kwh per 100 kilometer. Prima verbruik dus, zelfs met een paar ‘raketstarts’ er tussen.
Elektrisch rijden is veel relaxter, de waarschuwingspiepjes zijn heel beschaafd. Ik heb het knopje om alle piepjes uit te zetten niet één keer gebruikt. De rijhulpsystemen zijn ook prima. Snelwegritten zijn met de adaptieve cruis control zijn een genot. De auto corrigeert rustig en niet overdreven. Mijn vrouw had één keer een ingreep door het systeem omdat het een fietser zag die er niet was. Maar ook dat was prima op te vangen.
Als ik dan toch een minpuntje moet noemen, dan is het de instap. Ik ben 1,98 m en instappen op de manier die ik gewend ben (eerst mijn rechterbeen, dan mijn lichaam en dan mijn linkerbeen) kan niet, Ik moet nu eerst mijn kont op de stoel en dan de benen naar binnen. Even wennen dus. De binnenruimte als ik eenmaal zit is prima, ik heb in grotere auto’s gezeten waar ik krapper zat. Verder is er, zeker vergeleken met de Captur, weinig opbergruimte. Dus iets kritischer zijn met wat je in de auto laat liggen.
Maar verder is elke kilometer rijden een genot. Als de eigen laadpaal staat, dan zal ik ‘m tot 100% opladen en dan eens kijken wat het bereik is dat de auto aangeeft.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault 5

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.