Renault 21 GTS (1990)

autoreview

Renault 21
Renault 21Renault 21Renault 21Renault 21Renault 21

Signalement

Uitvoering21 GTS
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1990
Jaar van aanschaf1995
KM-stand bij aanschaf65.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Mijn R 21 was van het gefacelifte type, een sedan met basisuitrusting- weinig opties. Het rijgenot in alle omstandigheden maakte de kale uitrusting ruimschoots goed.
Minpuntjes van mijn exemplaar : het ontbreken van stuurbekrachtiging, achterbank niet neerklapbaar, zware zwengels voor de raambediening en een zwakke ruitensproeier.
Pluspunten : een zeer ruim interieur, lekkere stoelen (die staan op een centrale rail waardoor niet al te lange mensen achterin hun benen bijna kunnen strekken), een flinke kofferbak, de bedrijfszekerheid, stilte (pas bij 160 km/u wordt een sportief-rauwe ronk hoorbaar), zuinigheid (1:11 in de stad en tot 1:17 erbuiten), prestaties (hij is vrij licht, vandaar dat verbruik, en accelereert snel). Het is een echte reiswagen - zo heb ik de mijne ook gebruikt, met vnl duitsland als transitland; bij langdurige snelheden rond 160 km/u is het verbruik dan nog steeds 1:10.
Wie nog een tweedehands 21 koopt, kiest voor een betrouwbare en comfortabele limousine met lage gebruikskosten die nog gedrukt kunnen worden door de dealer links te laten liggen!! Bovendien zijn de 21’s uit de latere bouwjaren vaak rijkelijk uitgerust. Vermeldenswaardig is ook nog dat ik er al gezien heb met ruim drie ton op de teller.

PROBLEMEN

De linkerhendel aan het stuur is ooit vervangen omdat de knop voor grootlicht niet meer funtioneerde.
Gescheurd hitteschild vervangen, tussen bodem en katalisator.
In beide gevallen kostte dat ca 175 gulden.
Tegen de 198000 km had de startmotor soms de bekende tik nodig, nadeel : het ding zit onderin.
Verder Niets.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.