Renault 19 GTR (1990)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 19 GTR |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1990 |
Jaar van aanschaf | 1999 |
KM-stand bij aanschaf | 140.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Als eerste auto voor een student is deze auto perfect. Motorisch is deze auto bijna onverwoestbaar, maar toch heeft deze auto, net als alle andere auto"s toch wel wat onderhoud nodig. In het begin schakelde hij wat hakerig, maar na het verversen van de bakolie, schakelde deze weer als een zonnetje. Bij veel Renaults wordt het verversen van de koelvloeistof vergeten, zodat deze na een paar jaar roest bruin wordt. Waardoor radiateur en kachel het begeven door de roestvorming en verstoppingen. Het gevolg hiervan is meestal dat de koppakking het begeeft en dat is vaak doodsoorzaak nummer 1 bij oude Renaults.
Het comfort staat zeker op een hoog peil bij deze auto. Het veercomfort is typisch frans, met een flink overhellen in de bochten. Maar toch geeft de wegligging geen problemen.
Motorisch is de motor net genoeg voor het vlakke nederlandse landschap, maar in Frankrijk verlang je toch snel naar meer vermogen.
Het verbruik blijft in alle gevallen binnen de perken, stadverbruik ligt op 1 op 12, terwijl bij een stevige rit naar Frankrijk een verbruik van 1 op 17 werd gescoord.
Op sommige plekken begint de carrosserie toch wel licht te roesten.
PROBLEMEN
Op een gegeven moment bleek tijdens de APK keuring het CO percentage te hoog, dit kwam door een lekke pakking tussen de motor en het inlaatspruitstuk, waardoor de motor valse lucht aanzoog.
Fuseekogels zijn aan beide kanten vervangen en 1 wiellager achter is gesneuveld.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren