Renault 19 GTR (1990)

autoreview

Renault 19

Signalement

Uitvoering19 GTR
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1990
Jaar van aanschaf1999
KM-stand bij aanschaf140.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Als eerste auto voor een student is deze auto perfect. Motorisch is deze auto bijna onverwoestbaar, maar toch heeft deze auto, net als alle andere auto"s toch wel wat onderhoud nodig. In het begin schakelde hij wat hakerig, maar na het verversen van de bakolie, schakelde deze weer als een zonnetje. Bij veel Renaults wordt het verversen van de koelvloeistof vergeten, zodat deze na een paar jaar roest bruin wordt. Waardoor radiateur en kachel het begeven door de roestvorming en verstoppingen. Het gevolg hiervan is meestal dat de koppakking het begeeft en dat is vaak doodsoorzaak nummer 1 bij oude Renaults.

Het comfort staat zeker op een hoog peil bij deze auto. Het veercomfort is typisch frans, met een flink overhellen in de bochten. Maar toch geeft de wegligging geen problemen.
Motorisch is de motor net genoeg voor het vlakke nederlandse landschap, maar in Frankrijk verlang je toch snel naar meer vermogen.

Het verbruik blijft in alle gevallen binnen de perken, stadverbruik ligt op 1 op 12, terwijl bij een stevige rit naar Frankrijk een verbruik van 1 op 17 werd gescoord.

Op sommige plekken begint de carrosserie toch wel licht te roesten.

PROBLEMEN

Op een gegeven moment bleek tijdens de APK keuring het CO percentage te hoog, dit kwam door een lekke pakking tussen de motor en het inlaatspruitstuk, waardoor de motor valse lucht aanzoog.
Fuseekogels zijn aan beide kanten vervangen en 1 wiellager achter is gesneuveld.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.