Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Porsche
  • 928

Porsche 928 S4 (1987)

autoreview

7
Porsche 928 S4 (1987)
Flepo
  • Flepo5
  • Gebruikersreview
10 maart 2010 om 18:41
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering928 S4
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1987
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf166.565 km
KM-stand laatst173.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Geen vorige auto maar toegevoegde auto

  • 166.565 km
  • 10 maart 2010

Aangezien ik een klein wagenparkje heb, heb ik deze als vorige auto toegevoegd.
Ik heb deze auto gekocht bij Transaxle specialist Wolfs in Eijsden. Hij was net binnen en stond achter in de werkplaats om gerestaureerd te worden. Aangezien ik de gebroeders Wolfs al enige tijd ken, hebben wij afspraken gemaakt hoe hij geprepareerd moet worden en voor welke prijs. Er zijn een hele hoop te vinden op internet, maar aangezien ik geen specialist ben heb ik besloten om bij mijn vertrouwde garage te kopen, waar ik ook al sinds 4,5 jaar mijn 944S2 cabrio in onderhoud heb, en tot grote tevredenheid. Vandaar dat ik ook op hun expertise afga, met de zekerheid dat hij volledig in goede staat afgeleverd zal worden.
De body wordt geheel in orde gemaakt, de motor wordt volledig gereviseerd met nieuwe kleppen en distributie riem, oliefilter, luchtfilter etc. etc. Het interieur wordt geheel gerestaureert (niet vernieuwd) en de velgen worden weer "blinkend" gemaakt.
De airco wordt ook opnieuw gevuld en dan wordt gekeken of hij nog werkt zoals het hoort, mocht echter de pomp of iets dergelijks kapot zijn (geen kleine mankementen, zoals leidingen) dan komt dit nog bovenop de prijs, zo is het afgesproken voor de prijs.
Ik heb niet in deze kunnen rijden, maar wel in andere 928 en ik ben er helemaal weg van. De wegligging, de afwerking, de kwaliteit en voor mij persoonlijk het design zijn de reden om deze aan mijn parkje toe te voegen. Het is natuurlijk geen goedkope auto qua benzineverbruik, onderhoud valt na de aflevering reuze mee (want dan is ie al goed, groot vertrouwen in Wolfs!!) Aan de andere kant is hij wel weer goedkoop in verzekering als semi-oldtimer, bij taxatiewaarde van €20.000 ongeveer € 200 per jaar, vergelijk dit met een nieuwe auto van die klasse, dan kun je per jaar al snel € 2.000 eraan versleutelen en meer verbruik ervan betalen. Ik verwacht echter dat het versleutelen mee zal vallen, het verbruik is bekend rond 1:7 bij pittig verbruik, maar daar kies ik dan ook voor. Onlangs eens alle rekeningen van mijn 944 erbij gehaald en op 5 jaar tijd was ik ongeveer € 1.000 per jaar kwijt aan onderhoud. Echter gezegd moet worden, dat ik de komende 80.000km geen echt groot onderhoud verwacht want distributieriem is vervangen, koppeling is vervangen, kabelboom en cabrio dak zijn vervangen, verstuivers zijn nieuw, kleppen zijn nieuw, dus zo een beetje alle grote dingen zijn gedaan en die gaan niet snel kapot.
Nu is het moeilijkste wachten op de aflevering, die is voor over 4 weken voorzien en dan hopelijk lang genieten.
Als hij klaar is, plaats ik wat nieuwe foto's na operatie toe om u het verschil te laten zien en update regelmatig mijn review.
Trouwens voor liefhebbers van Porsche Transaxles is er in Belgie een nieuwe club die ook leden uit Nederland welkom heet (ik woon zelf 5km van de NL grens in Belgie). Dit is de TACB (trans axle club Belgie) Bij interesse kijk op www.tacb.be.
Ik heb dan ook bij waarderingen voorlopig bij Betrouwbaarheid en Gebruikskosten goed ingevuld
Tot snel

Genieten

  • 173.000 km
  • 25 november 2010

Dus nu zo een 6.500km verder. Man is dit genieten. De motor heeft zo een mooie sound dat ik regelmatig vergeet de radio aan te zetten. De trekkracht is fenomenaal, echt kicken zo'n V8. Dit is mijn eerste V8 en ik zou bijna zeggen ik heb te lang gewacht. Bij 120km/h de kick down gebruiken en je schiet zo naar 160km/h, wat een sensatie. Ik betrap me er ook regelmatig op, als ik rustig rij, dat ik gewoon 150km/h rijdt zonder er erg in te hebben, dan is de motor heerlijk rustig en door zijn koppel heb ik niet eens gemerkt dat ik op 150km/h zit. Het verbruik valt mij mee rond de 1 op 8. Ben er al mee naar Zwitserland gereden en via Duitsland terug en af en toe in Duitsland op het gas gegaan. Het enige wat we nog niet echt onder de knie krijgen is de afstelling. Soms voor een stoplicht remmen, resulteert in hevig pingelen en soms afslaan. Heeft er iemand een tip, dan is die van harte welkom.
Het comfort is bijzonder goed, lange afstanden echt geen probleem. Hij heeft niet de agiliteit van mijn 944 cabrio, maar het is dan ook een veel zwaardere auto. Hij stuurt precies, maar is erg zwaar in de neus, waardoor ik het gevoel heb harder te moeten werken in de bochten. Ik merk wel dat hij 2 jaar heeft stil gestaan, dat is volgens mij de elektronica niet ten goed gekomen. De informatie in het dashboard is wat onnauwkeurig, vooral volt meter en tankinhoud, zijn zeer onnauwkeurig. Bij 350km staat hij al in het rood, terwijl als ik tank er toch nog zo een 30-35 liter inzit.
De stoelen zitten perfect en ergonisch zit het wel snor, sommige dingen zijn even wennen, zoals de raamschakelaars, en de achterruitwisser in de middenconsole. Leuk vind ik de zaken die weggewerkt zijn, zoals knopje van dagteller, tijd van interval en lichtsterkte van dashboard.
Op mijn internetsite www.porschetransaxlepassion.com kun je mijn uitgaven voor onderhoud bekijken. Heb net 4 nieuwe banden eronder en dat heeft de stuurprecisie en wegligging enorm geholpen.
Op dit moment gebruik ik de auto voor iedere dag, in het normale gebruik perfect, echter de kofferruimte is echt klein, met name door de achterruit, de 944cabrio slikt toch meer. Ook niet echt prettig is dat er een ruimte tussen de 2 achterstoelen en de kofferruimte is, het kan zomaar gebeuren dat er (kleine) spullen doorheen glijden naar de achterbank, dus opletten hoe je hem vol duwt.
Liefde maakt blind, en al die kleine "foutjes" vergeef je hem stellig als je weer eens op het gas trapt en je in de geweldige stoelen gedrukt wordt.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Porsche 928? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Porsche 928
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Porsche 928 5.4 GTS Coupé V8 Automaat

    Porsche 928 5.4 GTS Coupé V8 Automaat

    • 1992
    • 148.578 km

    € 42.950

    Porsche 928 GTS Paint to sample

    Porsche 928 GTS Paint to sample

    • 1992
    • 57.461 km

    € 59.900

    Porsche 928 5.4 GTS Coupé Aut.

    Porsche 928 5.4 GTS Coupé Aut.

    • 1994
    • 142.106 km

    € 59.950

Meer Porsche 928 occasions

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Porsche 928 specificaties
  • Porsche 928 occasions
  • Porsche 928 video's
Advies en informatie
  • Porsche 928 tests
  • Porsche 928 gebruikersreviews
  • Porsche 928 index
PREMIUM
Porsche Macan GTS - Test

Porsche Macan GTS - Test

Het is nogal tegenstrijdig, niet waar? Deze snelste Porsche Macan is voorzien van een gigantisch...

Lees meer
 

Porsche 928 reviews

  • Gebruikersreview
    Porsche 928 S4 (1989)

    Porsche 928 S4 (1989)

    7
    • 22 oktober 2010
  • Gebruikersreview
    Porsche 928 S4 (1987)

    Porsche 928 S4 (1987)

    7
    • 10 maart 2010
  • Gebruikersreview
    Porsche 928 (1980)

    Porsche 928 (1980)

    3
    • 14 oktober 2012
  • Gebruikersreview
    Porsche 928 S4 Automaat 1988 (1988)

    Porsche 928 S4 Automaat 1988 (1988)

    9
    • 22 januari 2010
  • Porsche 928 (1986)

    3
    • 18 april 2009
  • Gebruikersreview
    Porsche 928 S (1986)

    Porsche 928 S (1986)

    1
    • 4 februari 2004
  • Gebruikersreview
    Porsche 928 S (1986)

    Porsche 928 S (1986)

    • 20 maart 2002
meer reviews
Videoflashback: Klokje Rond - Porsche 928 - 409.022 km

Videoflashback: Klokje Rond - Porsche 928 - 409.022 km

40

Rob Daniëls maakte fortuin met de Roda shoe clip; een kunststof opzetstukje voor de hak van...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Facelift Friday: Porsche 928

    Facelift Friday: Porsche 928

    64
    • 2 oktober 2020
  • Nieuws
    Terugblik: 'Schets voedt speculatie nieuwe Porsche 928'

    Terugblik: 'Schets voedt speculatie nieuwe...

    4
    • 22 juni 2020
  • Videoflashback: Klokje Rond - Porsche 928 - 409.022 km

    Videoflashback: Klokje Rond - Porsche 928...

    40
    • 29 april 2020
  • PREMIUM
    40 jaar Porsche 928

    40 jaar Porsche 928

    • 1 augustus 2017
  • Porsche 928 vs. Ferrari 400i vs. Mercedes 560 SEC - Triotest

    Porsche 928 vs. Ferrari 400i vs. Mercedes...

    68
    • 5 april 2017
  • Nieuws
    Porsche 928 blaast veertig kaarsjes uit

    Porsche 928 blaast veertig kaarsjes uit

    35
    • 17 maart 2017
  • Klokje Rond - Porsche 928 S4 - 1988 - 409.022 km

    Klokje Rond - Porsche 928 S4 - 1988 - 409.022...

    68
    • 9 mei 2016
Merk
Merk
  • Nieuws
    Porsche viert feest met Taycan GTS Hockenheimring Edition

    Porsche viert feest met Taycan GTS Hockenheimring...

    20
    • 20 mei 2022
  • Nieuws
    Porsche 911 Turbo S: 0-100 km/h in 2,5 seconden

    Porsche 911 Turbo S: 0-100 km/h in 2,5...

    91
    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    Porsche Taycan Turbo S volgens Mercedes-tuner Brabus

    Porsche Taycan Turbo S volgens Mercedes-tuner...

    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    Hoonipigasus: 1.400 pk sterke Porsche 911 voor Ken Block

    Hoonipigasus: 1.400 pk sterke Porsche 911...

    24
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance: 1.088 pk sterke EV!

    Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance: 1.088...

    • 16 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Porsche Cayenne Turbo (2012)

    Porsche Cayenne Turbo (2012)

    6
    • 14 mei 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Porsche Panamera de Nürburgring op

    Nieuwe Porsche Panamera de Nürburgring...

    18
    • 12 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden