Porsche 911 Carrera Coupé (2006)

autoreview

Porsche 911 Coupé
Porsche 911 CoupéPorsche 911 CoupéPorsche 911 CoupéPorsche 911 CoupéPorsche 911 CoupéPorsche 911 CoupéPorsche 911 CoupéPorsche 911 Coupé - interieurPorsche 911 Coupé - interieur

Signalement

Uitvoering911 Carrera Coupé
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf12 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na veel overwegingen toch besloten mijn droomauto te kopen. Niet zozeer de auto was het probleem, meer het feit wat de reaktie van de omgeving zou zijn. Na veel lezen, proefrit, vergelijken en praten met dealers ging de keuze uiteindelijk tussen een Carrera of een Carrara S. Het is uiteindelijk de ’normale’ Carrera geworden. De redenen waren:
- De twee ovale uitlaten vind ik persoonlijk mooier dan de 4 ronde.
- Interieur: de S heeft witte klokken, ik hou meer van rust (donker in Carrera).
- Prijs verschil.
- Niet veel minder in prestaties dan de S.

Wat ik wel mooier vind aan de S zijn de velgen, maar heb deze als optie genomen en de rode remmen.

Overige opties zijn o. a. metallic, electrisch dak, adaptieve sportstoelen, speciaal leder, navi + tel module, xenon verlichting, sport chrono pakket, etc.

De eerste maanden was ik niet uit de auto te slaan. Ik zocht elke keer weer excuses om een blokje te moeten rijden. Het optrekken, remmen en bochtenwerk is iets waar ik nog steeds niet genoeg van kan krijgen. Vooral de stoelen zijn uniek. Je kunt ze overal electrisch verstellen en geven je perfecte steun.

Daar ik veel in Duitsland zit en van doorrijden hou, trap ik hem dan ook vol op het gas waar het kan. Het snelste wat ik tot nu toe gereden heb is 268 (digitaal weergegeven). Je voelt dat de auto nog over heeft, helaas maakt het overige verkeer het steeds weer niet mogelijk de werkelijke top te halen.

Het enige nadeel dan is het verbuik. Veel verder dan 300km met een volle tank van +/-60 liter, haal je echt niet.

Ondanks de lage zit vind ik de 911 zeer comfortabel. Wanneer ik met de standard 18 inch velgen (winterbanden op gemonteerd) rij is het nog aangenamer. Je kan lekker & rustig toeren met 80-120 km/u, in de 6de versnelling (boordcomputer geeft dan +/-580km aan met volle tank).

De laatste tijd rij ik wel weer meer in de X5 en bewaar de Porsche voor de avonduren, weekends en de Duitse Autobahn.

Ik kan iedereen aanraden die overweegt een Porsche te kopen dit te doen.

PROBLEMEN

Geen enkele

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.