Peugeot Partner VTC 2.0 HDI (2005)

autoreview

Peugeot Partner VTC 2.0 HDI (2005)

Signalement

UitvoeringPartner VTC 2.0 HDI
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst152.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 76.500 km

Wegens onze kinderen uitgeweken naar een ’bestelbus op geel kenteken’ met veel praktisch gebruiksmogelijkheden. Qua ruimte kan hier geen Scenic of Zafira tegenop! Zeker qua prijs niet! Wilde wel echter een fijne diesel en kwam zodoende bij deze HDi uit. Tot nu toe ben ik prima te spreken over de auto. Superpraktisch, lekker stil (Stiller dan TDI van VW), alleen is het brandstofverbuik hoog. Laatst met 110 km/u op cruisecontrol zo’n 400 km gereden en een gemiddeld verbruik van 1:13 gescoord. Vind ik erg jammer. Volgens de garage is dit een bekend probleem. Rij je harder, loopt het verbruik nog meer op...

UPDATE 31-07-2007 (Km.: 76500):
Sinds 1-1 van dit jaar is het woonwerkverkeer van 25 enkel naar 100 enkele reis gegaan. Sindsdien is de auto zowaar zuiniger geworden. Ondanks een redelijke zware voet kom ik in de regel uit rond de 1 op 15. Het cmfort is op lange stukken ook prima te noemen. Elektronika is nog steeds een probleem. Cruise Control hapert geregeld en ook het airbaglampje brandt geregeld. Zo ook recent, toen ik op de A2 in een kop-staartbotsing verzeild raakte. Airbaglampjes brandden toendertijd, dus airbags functioneerden niet. Gelukkig had niemand van de betrokkenen letsel opgelopen. Wat me toen wel duidelijk is geworden dat de auto een hele sterke koets heeft. De achterkant was amper vervormd en aan de voorkant was de auto nog ’goed herkenbaar’ als Peugeot Partner.

UPDATE 11-02-2008 (Km.: 115000)
Sinds de reparatie na de aanrijding van afgelopen jaar rammelt de bekleding van de achterklep wat. Deze klep is er toen nieuw ingekomen. Afgelopen weekend de bevestigingen eens wat ingevet en het hele zaakje terug gezet. Nu, twee dagen later, nog steeds geen rammeltje. :) Op dit moment ben ik een tevreden rijder. Lekker stil, lekker vlot en toch lekker ruim. Vooral dat stille valt meer en meer op. Een collega die zelf een TDI rijdt was laatst erg verbaasd over de rust in ’de bus’. Zijn Golf V produceert meer lawaai.

Eigenlijk wil ik eind 2008 een 207SW als lease-opvolger van de Partner. Een collega wil echter zijn lease-307 Break van de hand doen aan het einde van het jaar i.v.m. met de nieuwe 14% regels. Die auto is dan anderhalf jaar oud. Wellicht ook nog een optie.

PROBLEMEN

  • 76.500 km

Momenteel nog steeds electronikaproblemen (’t Blijft een Fransoos hè) Cruise control weigert af en toe dienst en bij het openen c.q. sluiten van de auto middels de afstandsbediening maken de ruitenwissers zo nu en dan een wisbeweging. De software wordt één dezer dagen geupdate.

De garage heb ik qua service/ kundigheid nog steeds mijn twijfels over, maar daarover later meer.
Eerst heeft men de auto een dag nodig voor probleemdiagnose, dan worden pas onderdelen besteld en daarna kan pas gerepareerd worden. Vreemd... (2 x leenauto en 2x retourtje garage, meestal binnen een week.)
Ook de afstandsbediening van mijn Niet-Peugeotradio is nooit geleverd.

UPDATE:
Inmiddels is de software een keer of 6/7 geupdate zonder echt een goed resultaat te bieden. ’t Zal wel bij de auto horen. ’t Is een beete triest, maar het komende half jaar zingen we ook zo wel uit....

UPDATE 11-03-2008:
Behalve de bekleding van de achterklep en het af en toe weigeren van de cruisecontrol, eigenlijk helemaal niks. Eind deze maand krijgt hij de 120.000 beurt + 1e APK. Ik vermoed dat dan de remvoeringen achter aan de beurt gaan komen.
Sinds afgelopen jaar ben w.b. garage uitgeweken naar een garage in de buurt van mijn werk (Eindhoven-Noord) waarvan ik eerlijk moet zeggen dat de 100.000-beurt slordig uitgevoerd was. Lampje kentekenverlichting was nog steeds defect en olie stond niet op peil. (Sterker nog, stond op hetzelfde niveau als toen ik hem bracht.... Hmmmm...)

UPDATE 14/9/2008:
Na een tweede slechte onderhoudsbeurt (120000) weer terug naar de dealer in Kerkrade i.p.v. Eindhoven-Noord. De 120.000 beurt leverde volgens hun geen probleem op, terwijl ik aangegeven had dat de beschermplaat los op de motor lag. Na de beurt zat het ding nog steeds los. (Doordat dat ding los zit floept de peilstok steeds uit z\'n schacht. Weet niet of het kwaad kan, maar is i.i.g. geen fijne gedachte.)

Bij de 140.000 beurt werd het probleem met het airbaglampje verholpen (!). Bleek een soldering zijn onder de bestuurdersstoel die los was geraakt. (Doordat mijn vrouw en ik nogal veschillen in lengte wordt die dus nogal eens verschoven....) Tevens 3 nieuwe ruitenwisserbladen (Wat een verademing!). Verder niets spannends. (Oliepeil staat nu wel ineens goed ;P Raarrrrrr.... )

Dat was hem dan!

  • 152.000 km

Leasecontract ten einde. Toch met wat pijn in het hart mijn trouwe metgezel laten staan bij het inleverpunt van de leasemaatschappij. De auto heeft me dus nooit laten staan en verder prima in staat gebleken onze autobehoefte in het gezin te vervullen. Vakanties, verhuizen, bouwmarktbezoekjes, woonpleinbezoekjes. Altijd hadden we plaats in overvloed en nog leuker.... Nooit hoefden we lang te zoeken op de parkeerplaats. Zijn gele dak torende in de regel boven alle andere auto's uit. :)

Onze nieuwste leaseaanwinst is een hybride. Een Prius. Toen we even vlug berekenden wat een 14% leaseauto t.o.v. een 25% auto scheelde waren we er snel uit... Het zal alleen even wennen zijn wat je koopt in bouwmarkten en zo...

Degene die geinteresseerd zou zijn... De leasemaatschappij verkoopt hem voor 8900... Prikkie voor zo'n betrouwbare en functionele auto. Officieel met cuise control....maar hecht daar vooral niet te veel waarde aan... Dat was het enige echte minpunt van de auto namelijk.... Die werkte meestal....niet.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.