Peugeot 607 2.2 Executive (2004)

autoreview

Peugeot 607 2.2 Executive (2004)

Signalement

Uitvoering607 2.2 Executive
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf122.000 km
KM-stand laatst243.000 km
Lezerswaardering: 83%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Zwarte limo

  • 123.000 km

2 weken na aanschaf en 1000 km verder ben ik na altijd duitse auto's te hebben gereden blij met m'n Franse keuze.
Voor een auto van 8 jaar oud ziet de auto er nog heel netjes uit. De keuze voor deze auto is door mij mede op basis van zijn trekvermogen (1800 kg) en aanschafprijs gemaakt.
Ook de maandelijkse kosten m.b.t. brandstofverbruik en wegenbelasting t.o.v. mijn vorige auto (Opel Omega) is een fractie lager. Het gemiddelde verbruik wat ik nu heb gereden is ca. 9,9 l/100km en dit was bij de omega 11,3 l/100 km met dezelfde rijstijl. Nu maar afwachten hoe het gaat met de onderhoudskosten!

De 607 is heel luxe uitgevoerd bijna alles wat je kan bedenken zit er in of op.
Xenon, leren bekleding verwarmde stoelen en achterbank, JBL geluidsinstallatie, navigatie cd wisselaar, navigatie,enz. enz. zelfs een electrisch rolgordijn voor het achterraam zit er in.
De automaatbak vind ik wat minder, reageert traag, schakelt soms naar mijn idee een beetje vreemd. De bekerhouder in de armsteun is ook door anderen benoemd als een onbruikbaar ding, maar wat wel weer leuk is, de in hoogte verstelbare armsteun, met klein/plat en groot/diep vak er in.

Ik ga nu nog een trekhaak er onder kopen en zal deze zomer de auto met caravan (1400 kg) naar Italië gebruiken.

Lijkt me ook een mooi moment om na de zomer deze review aan te vullen met ervaringen. De waarderingen heb ik voor nu allemaal nog maar even op goed gezet, omdat ik vanwege de korte periode waarin ik de auto nu rijdt nog niet een afgewogen oordeel kan vellen. Op dit moment ben ik in ieder geval heel blij met m'n aankoop.

Na bijna 5 jaar en inmiddels 200.000 km op de teller rijd ik nog dagelijks met veel plezier in deze auto. vervelende of kostbare problemen hebben zich in de 5 jaar niet voorgedaan. normalen beurten, banden, een paar remblokken en schijven en een andere dynamo. gewoon lekker en relatief goedkoop rijden met veel luxe stilte en comfort.

vakantietest

  • 132.000 km

Inmiddels bijna 10.000 km met de auto gereden. Nieuwe trekhaak geplaatst (300,--) en 2 nieuwe voorbanden (300,--). Verder geen onkosten aan de auto gehad.
De auto rijdt (zonder caravan) prima. Met een wat rustiger rijstijl is een verbruik van 9 l. / 100 km makkelijk haalbaar. In de vakantie (ca 1500 met en 1500 km zonder caravan 1400 kg over Brennerpas) een zeer acceptabel/laag gemiddeld verbruik van ongeveer 11,5 l. / 100 km. De auto trekt een caravan makkelijk, wel is het raadzaam af en toe manueel te schakelen het geeft mij in ieder geval een beter gevoel, omdat de automatische bak soms wat nerveus/onverwachts schakelt in de bergen of met een caravan naar mijn idee.
Kortom nog steeds een tevreden Peugeot rijder, die iedere dag geniet van luxe.

Bijna 2 ton

  • 190.000 km

Ik heb de auto nu 4 jaar. Inmiddels staat ie op bijna 2 ton. Voor de 3e keer door mij APK laten keuren. De achterrem zat een beetje vast aan één kant, schoongemaakt en weer klaar.
Gelukkig nog steeds geen noemenswaardige reparatiekosten gehad in de afgelopen jaren.
De kosten aan deze auto beperken zich (gelukkig) tot normaal onderhoud zoals beurten, banden, remblokken e.d.
Het is nog steeds een fijne auto om in te rijden met veel luxe en dat in dezelfde belastingklasse als een 407!!

Dag limo

  • 243.000 km

Na 7,5 comfortabel en zonder veel noemenswaardige problemen te hebben gereden, ontstonden de laatst tijd wat irritante probleempjes. Alarm wat afgaat, omdat de binnensensoren een storing geven, 2 elektrische ramen defect, parrot carkit stuk.
Omdat er ook wat regulier onderhoud aan zit te komen (beurt, distributieriem, banden) heb ik besloten de auto in te ruilen en zal ik hem deze week omruilen voor een Opel Insignia 2.0CDTI Ecoflex.
Na 15 jaar automaten te hebben gereden en nog nooit diesel, ben ik benieuwd hoe dit gaat bevallen.

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.