Peugeot 5008 ST 1.6 HDiF (2010)

autoreview

Peugeot 5008
Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008

Signalement

Uitvoering5008 ST 1.6 HDiF
Versnellingen6, Semi Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 23.400 km

Sinds Oktober 2010 rijd ik met de Peugeot 5008. Ik wou vooral een review schrijven omdat de transmissie de BMP6 versnellingsbak is. Het gaat hier om een Belgische wagen in de premium pack uitvoering. De wagen is vrij compleet uitgerust : parkeersensoren voor en achter, panoramisch dak, lederen interieur, 7 zitplaatsen, GPS-systeem, head-up display, xenon lichten en dus de BMP6 automaat.

De buitenkleur is Shark Grey, en de binnenbekleding is ook donkergrijs.


Interieur en comfort:
De binnenzijde van de Peugeot bevalt me heel erg. Soms hoor je de opmerking dat er weinig opbergruimte zou zijn in deze wagen. Ik heb daar nog noiit last van gehad. De zeer ruime plaats tussen de twee voorzetels is gekoeld en daar kan wat mij betreft een middagmaal voor vijf personen is.
Op de tweede rij is er ook voldoende ruimte. Drie aparte zitplaatsen wagen één van de zaken waarop ik heb gelet bij het kiezen van de nieuwe wagen. De twee extra zetels op de derde rij, klap je heel makkelijk in en uit. Op deze stoeltjes hebben tot nu toe enkel maar kinderen gezeten. Ook de instap naar de derde rij valt erg mee.
De head-up display lijkt een gadget, maar eenmaal eraan gewend, staat hij geen seconde meer af. Op de autosnelweg is het veel makkelijker hierop je snelheid af te lezen (je ogen moeten geen inspanning leveren om van veraf naar dichtbij te kijken).
De lederen zetels zijn mooi afgewerkt en sluiten goed aan, ook aan de zijkanten. De zitting is misschien vrij kort (hoewel ik zeker niet van de grootste ben).

Het panoramisch dak geeft je een gevoel van nog meer ruimte. Bij temperaturen boven de 20 graden met felle zon, blijft het dak meestal wel dicht, om het binnenin nog koel te kunnen houden.

Motor en versnellingbak.
De wagen is uitgerust met de 110pk sterke 1.6 hdi (Euro 4), gekoppeld aan de BMP6 bak.
Zowel tijdens een testrit met de manuele bak, als bij deze BMP6 bak, vond ik de verhoudingen nogal kort. De auto maakt 2.600 toeren bij 120km/h. Als ik met testwagens rijd met een gelijkaardige kleinere motor, maken deze meestal 2000 à 2.200 toeren.
Voor de rest voldoet de motor, al heb je natuurlijk niet zoveel overschot als je ergens à 90km/h rijdt en je iemand wil inhalen.
De BMP versnellingsbak dan : deze halfautomaat vereist enige gewenning, maar éénmaal je hem onder de knie hebt, primeert bij mij toch vooral het gemak. Vooral bij een rustige rijstijl biedt de afwezigheid van een koppelingspedaal heel wat comfort. Met een sportieve rijstijl heeft deze bak het heel wat moeilijker. Bij inhalen, moet de de bak eerst via de flippers één of twee versnellingen lager zetten. Als je dit niet doet, zal hij eerst wat inhouden, vooraleer in de juiste versnelling te gaan, en dan kan je verder.

Verbruik

de boordcomputer geeft aan dat het verbruik ongeveer 6,1 liter per 100 km is. Dit met een voorzichtige tot gematigde rijstijl. Als ik aan de pomp ga rekenen komt het werkelijke verbruik uit rond 6,4 liter. Voor een dergelijke wagen, vind ik dit vrij behoorlijk, alhoewel er zuiniger wagens op de markt zijn.

problemen

Naast het gewone onderhoud (controle niveau's per 10.000 km en een klein onderhoud op per 20.000 km) is de wagen één keer binnen geweest om de voorste parkeersensoren te laten vervangen. Deze begonnen vooral in een file soms wllekeurig af te gaan. Blijkbaar reageren de sensoren op trillingen, dus als je naast een grote vrachtwagen staat, slaan de sensoren aan.

Na de vervanging onder garantie van Peugeot is dit probleem grotendeels (maar niet helemaan) verholpen.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Peugeot 5008

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.