Peugeot 405 GR 1.6 (1989)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 405 GR 1.6 |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1989 |
Jaar van aanschaf | 1998 |
KM-stand bij aanschaf | 150.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Al vanaf de introductie vond ik de door Pininfarina ontworpen Peugeot 405 een schitterende sedan. In 1998 kocht ik de auto en heb er tot begin 2001 met zeer veel plezier in gereden. De auto is ruim, comfortabel en nodigt uit tot vlot rijden. Het weggedrag was voor die tijd bovengemiddeld, zou nu echter niet meer kunnen concureren. Tegen de verwachting in bleef de carrosserie van de 405 roestvrij. Het olieverbruik begon echter wel de spuigaten uit te lopen. Twee liter olie op duizend kilometer is erg veel. Met pijn in het hart heb ik de auto weggedaan omdat er steeds meer ernstige mankementen optraden. Zelf heb ik de motorophanging vernieuwd, maar daarna kreeg ik in het tijdsbestek van een maand te maken met een versleten stuuroverbrenging, een ratelende aandrijfas en een vierde versnelling die er steeds uitsprong. Toen was het gebeurd met de Peugeot.
PROBLEMEN
- Lekke waterpomp
- Gebroken motorsteun door verdroogde ophangrubbers
- Zeer hoog olieverbruik
- Slechte contacten in de rechter achterlichtunit
- Vergrendeling van koppelingspedaal schoot los waardoor het pedaal op de wagenvloer bleef liggen
- Versleten stuuroverbrenging
- Ratelende aandrijfas
- Sprong steeds uit de vierde versnelling
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren