Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110pk (2008)

Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110pk (2008)

Uitvoering308 XT 1.6 HDiF 110pk
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008

Deze auto heb ik in bezit gehad als lease auto vanaf 01-2008 t/m 01-10-2010. De auto heb ik zelf mogen uitkiezen als lease auto. Ik heb gekozen voor de 308 vanwege mijn positieve ervaringen met een 307SW die ik als privé auto in bezit had.

De auto is voorzien van een 110 pk diesel motor Het is geen snelheidsmonster maar het is ruim voldoende om met het verkeer mee te komen. Ik heb in de eerste maanden aardig wat lange snelweg ritten naar Duitsland gemaakt i.v.m. mijn werk.
Omdat ik vaak de 's avonds vertrok naar mijn werk heb ik ruim de mogelijkheid gehad om de auto lang op topsnelheid te rijden.
De topsnelheid was na lang aandringen 205 km/h op de teller en 198 op de tomtom. Zelfs op topsnelheid voelt de auto fijn aan en is er nog goed te praten met mij collega.

Het verbruik bij deze snelheden zakt dan terug naar ongeveer 1 op 10. Bij Nederlandse snelheden is het niet moeilijk om 1 op 19 te rijden.

Regelmatig zonder stoppen in 1 keer doorgereden (600km) zonder moe te worden. Stoelen zitten zeer goed (wel leren bekleding met stoelverwarming)

Positieve eigenschappen.

Ruim en zeer mooi afgewerkt interieur (behalve stuurkolom)
Fijne zeer stille diesel motor
Prima klimaatregeling (automatische airco)
Onderstel goed in balans (snel bochtenwerk is mogelijk maar blijft altijd comfortabel)

Negatieve eigenschappen

Zelf lampje verwisselen koplamp niet mogelijk
Afwerking stuurkolom (je kijkt naar binnen via de richtingaanwijzer stengel)

Geen storingen of problemen gehad gedurende de tijd dat de auto in mijn bezit was.

PRIVATE LEASE Peugeot 308