Peugeot 308 SW Active 1.6 BlueHDi 120 (2015)

autoreview

Peugeot 308 SW
Peugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SW

Signalement

Uitvoering308 SW Active 1.6 BlueHDi 120
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf259.010 km
KM-stand laatst259.050 km
Lezerswaardering: 35%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn eerste Peugeot 308 SW 1,6 BlueHdi

  • 259.050 km

Ik was op zoek naar een Peugeot 3008 1.6 op LPG G3.
Had er 1 gevonden in Surhuisterveen. Deze bekeken en ik check altijd eerst het oliepeil vd motor. Bij deze zat er geen drup aan het peilstok. Heb de verkoper gevraagt om wat motorolie. Er ongeveer 1 1/2 ltr bijgevuld, toen was het peil net aan het minimum... WIlde ik de auto weer starten was de accu leeg,, met behulp van de start booster de auto weer gestart, proefrit gemaakt en het viel mij op dat er totaal geen vermogen in de motor zat, je kon met geen goed fatsoen een auto inhalen. Heb deze auto niet genomen puur vanwege laag vermogen.

Bij deze garage zag ik ook nog een andere Peugeot staan, een 308 SW 1.6 BlueHdi uit 2015. Ik wilde hier wel een proefritje in maken.
Bij het wegrijden in deze auto voelde ik gelijk al het verschil, wat een genot. De auto trok lekker op en de met deze 6 bak maakt de motor bijna 2000 toeren en rij je al 130 km/uur op de teller. Je hebt het niet in de gaten hoe lekker rustig en stil de auto van binnen dan is.

Het is heerlijk rijden gewoon, omdat ik benzine gewend was en die meestal meer toeren maken 3000 - 4000 op de snelweg en deze maar amper 2000 toeren en vandaar het energielabel A.

Hij moest nog gekeurd worden de auto, dit heb ik geregeld en goed gekeurd. Alleen overmatig olie lekkage. Dit had ik wel gezien bij de garage, en ook benoemd, maar dat het zo erg was wist ik ook niet.

Olie lekkage zelf gerepareerd, heb met een camera aan de achterkant van het motorblok gekeken en kon het eigenlijk niet goed bepalen.
Het enige waar ik aan kon denken is de klepdekselpakking. Deze nieuw besteld en gemonteerd. Dit was een hele klus, totaal niet monteur vriendelijk, heel veel bekabeling loshalen en luchtfilterhuis, gasklep bovenste deel distributiedeksel en de brandstof retourleiding, deze is mij helaas afgebroken, wat een pokkewerk.

Alle olieresten verwijderd met behulp van break clean en met de compressor luchtpistool alles weer mooi schoon gemaakt. Ook de bodemplaat dien je te verwijderen om de onderkant schoon te maken. De hele bodem plaat was echt smerig.

Bij het bestellen van de brandstof retourleiding, kreeg ik de verkeerde wanneer je het origineel bestelde bij de automaterialen zaak. De Peugeot garage hebben niks meer op voorraad. (nu komt dit ook niet vaak voor)
Uiteindelijk een brandstofretourslang van een citroen 1.6 BlueHdi besteld op Autodoc. deze had ik verrassend snel binnen. Ik winst dat ik het laatste deel moest aanpassen en heb deze verwisseld met de originele. Wel heel lastig met dit type hard plastic krimp slang. Met de föhn verwarmd en er zo afgehaald en de oude weer gemonteerd en vast gelijmd en gekrompen. Hij lekt gelukkig niet.
Nieuwe rubber klepdeksel pakking gemonteerd, met aan beide kanten siliconen vloeibare pakking. Wat een onding dat kleppendeksel van deze motor. Heb veel gesleuteld, maar dit nog niet eerder gezien dat er een deel vd distributieketting kast aan vast zit.
Alles weer gemonteerd en gecontroleerd. Ik moest wel 3 dagen wachten op de brandstofretourleiding maar dan weet ik zeker dat de kleppendekselpakking goed dicht zit.

Na starten van de motor kreeg ik een melding van motorstoring... niks aan de hand, er zal iets gereset moeten worden. Daarvoor moet ik eerst de ODBD II stekker vrij moeten maken voor de versnellingspook. Wat een vreemde onhandige plaats.

Word vervolgd.



7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Peugeot 308

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.