Peugeot 307 XT 1.4 (2002)

autoreview

Peugeot 307
Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307 - interieurPeugeot 307 - interieur

Signalement

Uitvoering307 XT 1.4
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Qua uiterlijk een aantrekkelijke auto in deze prijsklasse. Goede wegligging, comfortabele stoelen en de XT-uitvoering heeft een luxe uitstraling.

Voor mensen die gaan voor de charme van een Franse rammelbak is dit de ideale auto. Voor alle andere mensen een ramp. Ondanks alle beloften blijft ook deze Peugeot een op en top Franse auto met alle daarbij behorende ongemakken: motorstoring, uitvallende verlichting (ook ’s nachts), versnellingsbakproblemen en allerhande piepjes en kraakjes die met de dag verergeren. Kortom: een auto die zijn geld absoluut niet waard is.

Maandagochtendauto wellicht? Helaas niet aangezien de resultaten uit de Autoweek Tevredenheidstrofee 2004 boekdelen spreken.

Inmiddels staat de teller op 90.000 kilometer (2,5 jaar oud) en heb ik mede op basis van de macabere resultaten uit de Autoweek Tevredenheidstrofee definitief besloten deze auto in te ruilen.

PROBLEMEN

- regelmatig uitvallende elektronica --> ook verlichting werkt dan kortstondig niet meer
- lampen dienen iedere 1 à 2 maanden vervangen te worden
- defecte ruitensproeiers
- defecte kofferbakontgrendeling
- defect achterportierslot
- katalysatorstoring / uitlaatgasstoring (remedie: langs de kant van de weg gaan staan en motor 10 minuten laten afkoelen)
- regensensor die te laat reageert bij plotselinge regen en vervolgens minutenlang blijft wissen op droge ramen
- zeer slechte service Peugeot-organisatie, terwijl de tarieven (€ 85,- per uur - Nefkens Alkmaar) schrikbarend hoog liggen
- scheve bandenslijtage door verkeerde fabrieksinstelling
- vele rammels, kraakjes en piepjes in het dashboard
- rammelgeluiden uit de wielkasten
- steeds sterker wordende resonantie bij 2800 toeren

- op dit moment staat de auto bij de dealer aangezien de versnellingsbak de geest heeft gegeven... bij nog geen 100.000 kilometer!

Peugeot dient zich te schamen!

3,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.