Peugeot 307 XSI 2.0 HDI 90pk (2001)

autoreview

Peugeot 307
Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307 - interieurPeugeot 307 - interieur

Signalement

Uitvoering307 XSI 2.0 HDI 90pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf13 km
KM-stand laatst135.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Turboslang los, turbo geploft

  • 6.500 km

Tijdens een inhaalactie moest ik ineens van het gas, hierdoor is de turboslang losgeschoten met als uiteindelijk gevolg dat de turbo binnen een paar seconden compleet naar z'n grootje was.
Tussen de 6500 en 13000 kilometer is de turbo uiteindelijk 5 keer vervangen voordat bij de 6e vervanging een heel ander model werd gemonteerd.

Voorstoel los

  • 30.000 km

Ergens rond de 30.000 km besloot de bestuurdersstoel dat het wel interessant zou zijn om een wandelingetje te maken in de auto, met mij er nog op. Was niet echt een veilige situatie zal ik maar zeggen... Ding is weer vastgeschroefd door een dealer ergens in het land.

Climate Control stuk

  • 60.000 km

Ik ben niet helemaal zeker meer hoe het ding dat stuk was precies heette, maar de climate control functioneerde niet meer en spuwde (in een toch al warme zomer) enkel nog warme lucht uit. Als een soort sneeuwbaleffect werd er telkens meer lucht aangevoerd die dan weer warm was, waardoor de auto uiteindelijk meer weg had van een sauna dan een auto. ;)
Snel verholpen op een late zaterdagmiddag bij een peugeotdealer in de buurt van Eindhoven.

Einde van het tellergedeelte in de cockpit

  • 87.000 km

Ik had de leverancier een extra kabel door het schutbord laten voeren voor het VDO-dayton systeem dat ik achteraf had ingebouwd. De doorvoer in het schutboard bleek echter niet helemaal waterdicht, waardoor er water in het zekeringkastje kwam. Een boel kortsluiting later was zo'n beetje het hele tellergedeelte stuk, samen met een aantal lampen achter knoppen en schermpjes in de auto.

Enorm veel kapotte lampjes en andere dingen

  • 135.000 km

Er is eigenlijk teveel gebeurd met de auto om maar op te blijven sommen, elke maand kon ik wel ergens op de auto een lampje vervangen; ernstig gebrek aan vermogen na al het gebeuren met de turbo('s). De stoel die ineens loskwam, een vrij ernstige kortsluiting waardoor het tellerhuis compleet vervangen moest worden. Een monteur die een keer een beetje teveel olie bijvulde en de dop vergat, een airco die de auto in een sauna veranderde... Uiteindelijk ben je het dan een beetje zat en hoewel het een leasewagen was, hoop ik dat de auto inmiddels ergens op een sloop staat of al gedemonteerd is.

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.