Peugeot 307 XSI 2.0 HDI 90pk (2001)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 307 XSI 2.0 HDI 90pk |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2001 |
Jaar van aanschaf | 2001 |
KM-stand bij aanschaf | 13 km |
KM-stand laatst | 135.000 km |
Turboslang los, turbo geploft
- 6.500 km
Tijdens een inhaalactie moest ik ineens van het gas, hierdoor is de turboslang losgeschoten met als uiteindelijk gevolg dat de turbo binnen een paar seconden compleet naar z'n grootje was.
Tussen de 6500 en 13000 kilometer is de turbo uiteindelijk 5 keer vervangen voordat bij de 6e vervanging een heel ander model werd gemonteerd.
Voorstoel los
- 30.000 km
Ergens rond de 30.000 km besloot de bestuurdersstoel dat het wel interessant zou zijn om een wandelingetje te maken in de auto, met mij er nog op. Was niet echt een veilige situatie zal ik maar zeggen... Ding is weer vastgeschroefd door een dealer ergens in het land.
Climate Control stuk
- 60.000 km
Ik ben niet helemaal zeker meer hoe het ding dat stuk was precies heette, maar de climate control functioneerde niet meer en spuwde (in een toch al warme zomer) enkel nog warme lucht uit. Als een soort sneeuwbaleffect werd er telkens meer lucht aangevoerd die dan weer warm was, waardoor de auto uiteindelijk meer weg had van een sauna dan een auto. ;)
Snel verholpen op een late zaterdagmiddag bij een peugeotdealer in de buurt van Eindhoven.
Einde van het tellergedeelte in de cockpit
- 87.000 km
Ik had de leverancier een extra kabel door het schutbord laten voeren voor het VDO-dayton systeem dat ik achteraf had ingebouwd. De doorvoer in het schutboard bleek echter niet helemaal waterdicht, waardoor er water in het zekeringkastje kwam. Een boel kortsluiting later was zo'n beetje het hele tellergedeelte stuk, samen met een aantal lampen achter knoppen en schermpjes in de auto.
Enorm veel kapotte lampjes en andere dingen
- 135.000 km
Er is eigenlijk teveel gebeurd met de auto om maar op te blijven sommen, elke maand kon ik wel ergens op de auto een lampje vervangen; ernstig gebrek aan vermogen na al het gebeuren met de turbo('s). De stoel die ineens loskwam, een vrij ernstige kortsluiting waardoor het tellerhuis compleet vervangen moest worden. Een monteur die een keer een beetje teveel olie bijvulde en de dop vergat, een airco die de auto in een sauna veranderde... Uiteindelijk ben je het dan een beetje zat en hoewel het een leasewagen was, hoop ik dat de auto inmiddels ergens op een sloop staat of al gedemonteerd is.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.