Peugeot 307 XSI 2.0 HDI 110pk (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 307 XSI 2.0 HDI 110pk |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand bij aanschaf | 1 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
De auto is zeer ruim van binnen, en behoorlijk stil. Je hoort niet veel geluid van de motor, banden of windgeruis. De afwerking is wel minder dan verwacht. Na wat duizenden kilometers komen er steeds meer rammels naar voren. De HDi is ook niet zo zuinig als verwacht, gemiddeld, 6,7l/100km. Dit is meerendeel woonwerk verkeer waarbij de auto nagenoeg niet in een andere versnelling zit dan de vijf. Het automatisch dimmen van de climate control is ook vervelend, het brand veel te zwak om overdag goed het scherm af te kunnen lezen. De stoelen zijn echt goed, vele verstelmogelijkheden, net als het stuur. Rijden met de auto op dijken en bochtige wegen is bijzonder leuk, zeker met de HDi. Pomp wel de banden hard genoeg op, anders wordt de voorkant merkbaar zwaarder. De kofferbak ruimte valt tegen, de plaatsen op de achterbank vallen mee, mits degenen voorin daarmee rekening houden. De allerbeste plek is gek genoeg de passagierstoel. De meeste ruimte heb je daar, en die stoel is ook in allerlei standen te verstellen. Audio af fabriek is waardeloos, bestel niets vanaf fabriek, doe alles zelf. En de prestaties vallen tegen, zeker als je dat vergelijkt met andere merken met gelijke vermogens en die hebben ook nog eens een lager verbruik.
PROBLEMEN
-Daarnaast zijn er toch de nodige vervelende rammels in het interieur geslopen.
-De bestuurderstoel is na 9 maanden touwtrekken eindelijk vervangen. Kraakte bij elke bocht.
-De moddervangers (voor in de wielkasten) zijn onlangs vervangen, omdat ze naar beneden hingen. 3 weken later hangen ze weer naar beneden. De dealer zegt dat er niks aan te doen is.
-De laatste keer dat de auto terug kwam van een beurt, maakte hij een bonkend geluid bij elke bocht. Dat deed ie daarvoor niet. Meerdere malen naar de dealer terug gegaan, en na een woedeuitbarsting lijkt het nu al 4 weken opgelost te zijn.
-Vorige week tijdens een rit van Denemarken naar Nederland, halverwege Duitsland, begon de kunststof beschermplaat onder de motor te klapperen. De rest van de weg niet harder kunnen rijden dan 120 km/h (in duitsland). Zeer waarschijnlijk ook weer een *foutje* van de dealer tijdens de laatste beurt.
-Als er nog 1 keer iets aan mankeert wat niet onder regulier onderhoud valt, zeg ik tegen de directeur van de leasemaatschappij (tevens eigenaar dealerbedrijf) dat ie de auto mag verkopen van mij (ik moet nog 2 jaar), en dan zoek ik wel een ander merk uit.
Ik hoef niet nog zo’n auto.
-update: ik ben (gelukkig!) niet meer in het bezit van deze auto. En via via heb ik te horen gekregen dat dat ook maar goed was ook. Ongeveer 4 maanden nadat ik afscheid had genomen van dat ding schijnt het vliegwiel uit elkaar gespat te zijn! Een enorme ravage schijnt het geweest te zijn. Versnellingsbak was ook helemaal aan gort. Het blok zelf zou ook forse schade opgelopen hebben. Ik kan de dealer gelukkig prijzen dat ik niet de bestuurder was van die auto ten tijde van dat uit elkaar gespatte vliegwiel.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Peugeot 307 1.6-16V XS Airco Bj:2001 NAP!
- 2001
- 299.276 km

Peugeot 307 CC 2.0-16V ECC Audio/CD Electric pakket LMV 17" Leder Sportstoelen PDC TCS Cruisecontrol Dealeronderhoud Nieuwe Apk!
- 2005
- 185.632 km

Peugeot 307 Break 2.0-16V XT Camera Leder LM velgen Airco Sportstuur Nieuwe APK Elek.ramen
- 2003
- 235.357 km