Peugeot 307 XS 2.0 HDI 90pk (2003)

autoreview

Peugeot 307
Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307 - interieurPeugeot 307 - interieur

Signalement

Uitvoering307 XS 2.0 HDI 90pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Deze 307 HDI heb ik min of meer moeten kiezen. De auto als geheel bevalt wel, al zijn er typische "Franse" kwaaltjes te bespeuren. (electronica, stoel die niet meer verplaatst kan worden, deuren die niet meer open kunnen etc.) Het is wel elke keer goed door de dealer opgelost, maar is toch vervelend en onnodig voor een model dat al niet meer splinter nieuw is. Is de 110 pk HDI al niet echt snel, de 90 pk is echt niet snel. Voor Nederland is het met 1 persoon maar net voldoende, maar op de Duitse autobahn heb je gewoonweg veel te weinig vermogen om vlot mee te kunnen. Je vraagt je dan ook meerdere malen af of er wel echt 90 pk inzit. Ik ben toch meer een fan van de "piek gedrag" van een TDI.

Wat wel erg positief is is de stilte waarmee de HDI z"n werk doet. Hoeveel toeren je ook draait, je hoort hem echt nauwelijks. Super.

Verder zit ik er met mijn 1.94m uitstekend in, en kun je een lekkere "actieve" zit positie creeren, zoals in een toerwagen. (stoel lekker laag en stuur hoog en naar de bestuurder axiaal toe getrokken) Het onderstel nodigt dan ook uit voor een lekker potje gummen, met een uitstekend gevoel in het stuur. De pedalen staan ideaal voor "heel en toe", en de remmen stellen, ook naa een aantal forse vertragingen, niet teleur. De wegligging is, zoals het een ware Peugeot betaamd, boven elke kritiek verheven. Super communicatief en toch comfortabel.
Onderstuur kent hij nauwelijks en overstuur is een koud kunstje.

De uitrusting is in de XS volledig te noemen, al had er wat mij betreft veel betere speakers af-fabriek in gemogen, want dat is gewoon weg slecht. Dat doen ze bij Opel en Ford toch wat beter. De ruimte achterin is voor dit type auto gemiddeld, voorin heb je een enorm ruimte gevoel. Dit komt natuurlijk door het MPV achtige ontwerp. De bagage ruimte is gemiddeld.

Kortom een over het totaal gezien lekker karretje, die echter wel de nieuwe 136 pk HDI nodig heeft, om het super onderstel echt tot z"n recht te laten komen.

PROBLEMEN

Rammeltjes, electrische storingen, stoel kon niet meer versteld worden, deuren die niet meer open konden.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.