Peugeot 307 SW 2.0 16V Pack (2004)

autoreview

Peugeot 307 SW 2.0 16V Pack (2004)

Signalement

Uitvoering307 SW 2.0 16V Pack
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf130.000 km
KM-stand laatst158.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN na een jaar

Mooie luxe auto, met een giga zonnedak.
Stevige, bijna duitse stoelen, en een lekker stuurkarakter.

2 liter motor, rijdt heel anders dan een TDi.
minder trekkracht onderin, gewoon wat meer toeren draaien, dan wordt hij wel lawaaiig.

Pluspunt is de hoeveelheid gadgets.
Radiobediening op de stuurkolom
cruisecontrole, airco geregeld, LM velgen, Park Distance controle, electrische spiegels en ramen voor + achter.


Afgelopen zaterdag 4 nieuwe Bridgestone ER300 gemonteerd in de maat 205/55R16 94V
besteld via internet, een goede 120 euro goedkoper dan in Nederland.....

Trekhaakdoos omgezet naar 13 polige Jeager aansluiting.
De aanwezige kabelboom heeft nog niet genoeg draden, dat komt nog deze zomer, als het iets warmer is.

Update.
Na een jaar rijden vallen een paar dingen op.

1) eigewijze franse electronica.
Neem een klimatronic... die zet zichzelf op AUTO als de temperatuur flink veranderd is, ook in de winter
Gevolg is da mijn vrouw wegrijd met airco aan, vervolgens parkeert en de boel een week de tijd heeft om te gaan schimmelen...

2) slechts 1 sleutel met afstandsbediening, de 2de mag je erbij kopen....

3) 2 liter motor met 138 PK.... alleen waar zijn die gebleven ?? je krijgt het idee met een 90pk onderweg te zijn

4) verbruik... 1:10 gemiddeld , maar volgens de boordcomputer zou het 1:13 moeten zijn... echt niet !!

5) EPS komt af en toe in beeld, met een herstart is het weer weg.

6) Benzine lucht, er zit een soort opvangton in het rechterscherm, zou vernieuwd moeten worden om hiervan af te komen, maar lost het probleem niet op, want dan komt het over 2 jaar weer terug.

7) storing in de COM2000, dat is de unit aan het stuur waar alle stengeltjes aanzitten, duur kostenplaatje......
knipperlichten stoppen ermee, bekend euvel met coulance tot 4 jaar.... zie zelfde onzinregeling bij Volkswagen Golf 4 met vallende ramen.

8) handige gadgets zijn cruisecontrol in kleine stapjes en de parkdistance controle achter.

9) weer een gebrek is het niet in te stellen interval van de ruitenwissers

PROBLEMEN

Door lompheid van de vorige bestuurder was de armsteun in de linkerstoel gebroken, steunpunt vervangen, kostte 15 euro voor het oude bestelnummer, en 30 voor de vervanger....doe mij die oude dan maar....


probleem : weigeren van kniooerlichten, com200 is een dure electronische unit met een slechte reputatie en een coulance tot 4 jaar..... leuk he

Probleem : doorbranden van dimlicht, is gelukkig zelfs in het donker te vervangen, maar stekker op de H7 is weggebrand, moeten nieuwe schuifstekkers opgezet worden

Peugeot en electronica..... gaat niet lekker same

  • 148.000 km

Probleem met de com2000 (schakelaar unit aan het stuur) zijn algemeen bekend bij Peugeot en Citroën.
Coulance is er voor gebruikte auto's niet of nauwelijks.
Nieuwe unit gaat al gauw richting de 375,-

En ja, ook die van mij is al langere tijd stuk.

Vanmorgen bij -7 graden sprong de motorelectronica in de fout.
Storing uitlaatgas.... afwachten wat dat weer is....

Ook had ik een tijd geleden storing in ESP, gewoon tijdens rechtuitrijden ineens permanent uitgeschakeld.
Dit is de laatste 3 maanden overigens niet meer voorgekomen.


Nogsteeds heb ik het idee dat er 30 tot 40 pk verdwenen is....
Moeten er 138 zijn. (2.0 liter SW)
verbruik is 9,5 liter /100km ook redelijk hoog.

Update

  • 157.800 km

2 maanden geleden is de accu vervangen en nu net is de uitlaat kapot gegaan.
Middenpijp is bij de einddemper gescheurd.
Einddemper zelf is ook slecht en maar meteen vervangen.
Niet te geloven wat die 2 stukken metaal kosten, bij Kwikfit 378,- met gratis montage.
Op internet een nieuwe uitlaat gevonden voor 200 euro, dus die gratis montage van Kwikfit..... laat maar.
APK geeft geen problemen, 1 zijknipperlichtje, dat is alles.
In Februari 2011 mag ie weer.

Al met al vallen de kosten mee, de VW golf heeft meer gekost.
Maar moest ook meer rijden.
Ik kom nu net tot 9000km in een jaar.

Verkocht

  • 158.000 km

Verkocht met een gloednieuwe uitlaat.

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.