Peugeot 307 SW 2.0-16V Premium NAV (2008)

autoreview

Peugeot 307 SW
Peugeot 307 SWPeugeot 307 SWPeugeot 307 SWPeugeot 307 SWPeugeot 307 SWPeugeot 307 SWPeugeot 307 SWPeugeot 307 - interieurPeugeot 307 - interieur

Signalement

Uitvoering307 SW 2.0-16V Premium NAV
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf218.000 km
KM-stand laatst218.888 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Typisch een Peugeot

  • 218.888 km

Deze auto aangeschaft na een sof met een Mercedes en een Peugeot 308 1.6 (ja die beruchte...). Omdat ik toch voor niet teveel geld een praktische auto wilde rijden viel mijn oog op deze snelle 2.0 16V uit 2008. Vooral door de staat van de auto en omdat de volledige historie op papier erbij was, kreeg ik meer vertrouwen om tot aanschaf over te gaan. Een proefrit bevestigde mijn beeld en de koop werd gesloten. Nu, zo'n 400 kilometer verder heb ik nog steeds een goed gevoel bij deze auto, alhoewel ik er wel al wat dingetjes aan heb moeten laten doen. Zo rijdt de auto bij een koude start moeilijk weg en is daarvoor het gasklephuis volledig gereinigd. De eerste paar dagen leek dit te werken, maar inmiddels is het euvel terug en zal misschien het gasklephuis vervangen moeten worden. Daarnaast heb ik onlangs de banden laten balanceren vanwege hinderlijke trillingen in het stuur van 130 tot 150 km/h en een wat dweilerig rijgedrag bij hele lage snelheden. Er bleek 35 gram lood teveel op de band linksvoor te zitten en wat voor verschil dat maakt in rijgedrag werd me hierna wel duidelijk. De auto rijdt nu heerlijk comfortabel en zonder trillingen. De monteur heeft ook meteen naar de staat van de uitlaat gekeken en die was nog dik in orde. Kijk, daar worden we vrolijk van. Dingen die ik de komende maanden nog wel wil aanpakken (als het euvel in de motor verholpen is) zijn:
- Een scheur in het dashboard repareren
- Wat schade plekken op de achterklep aanpakken
- De CD- speler werkt nu niet (misschien een zekering)
- Bodywork rechtsvoor nakijken, want deze is wat los gegaan als gevolg van een klapband

Uiteindelijk wil ik proberen om zo'n twee a drie jaar met deze auto vooruit te kunnen (dan zal er ongeveer 50000 kilometer meer op de teller staan) en ik zal met enige regelmaat deze review updaten met de laatste bevindingen.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.