Peugeot 307 SW 1.6 HDiF 16V 110pk (2004)

autoreview

Peugeot 307 SW
Peugeot 307 SWPeugeot 307 SWPeugeot 307 SWPeugeot 307 SWPeugeot 307 SWPeugeot 307 SWPeugeot 307 - interieurPeugeot 307 - interieur

Signalement

Uitvoering307 SW 1.6 HDiF 16V 110pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf14 km
KM-stand laatst150.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Prima auto tot....

  • 150.000 km

Deze auto heb ik vier jaar gereden.
Tot 3,5 jaar geen noemenswaardige problemen gehad. Het enige dat wel vervelend was dat je een set extra lampen bij je moest hebben omdat die vaak vervangen moesten worden.

De auto reed prettig: genoeg vermogen, prima zit en overzichtelijk dashboard. Het RT3(?) navigatiesysteem is uitgevoerd met kaartje en plaatsaanduiding waardoor het wat dat betreft prettig werkte. Het enig minpunt aan het systeem is dat het niet bedienbaar is op het moment dat gereden wordt. Dat is middels een truukje wel tijdelijk uit te schakelen, maar schakelt zichzelf weer in op het moment dat gestopt is. Erg storend is dit als je in de file staat en een telefoonnummer aan het intoetsen bent, of als je een alternatieve route op wilt zoeken!

Op een gegeven moment bleek in de motor iets fout te gaan met de emissiewaarden waardoor ie naar de garage moest. Daar hebben ze wat aan de auto gedaan waardoor ik een half jaar van de ene in de andere narigheid terecht ben gekomen. Zo is de auto 2 maal afgesleept (van de snelweg :-( ). Dit ondanks de 'garantie' van de garage dat je prima door kon rijden met het motorstoringslampje.....

tja....
Uiteindelijk bleek de inspuiting niet goed te zijn afgesteld waardoor een of andere klep niet werkte waardoor de druk van de inspuitleidingen veel te hoog (1600 ipv 1300 bar) werd en e.e.a. stuk ging.
Bij de reparatie zijn door fouten in de garage een aantal ventilatoren verkeerd teruggeplaatst waardoor de motor bij warm weer of een belasting van ongeveer 20 a 30 minuten heel snel veel te heet werd en waardoor ik ook een aantal malen gestrand ben.

Na het goed zetten van de ventilatoren (wat bijna 4 maanden en 'niets kunnen vinden' uiteindelijk gevonden werd) weer veel plezier van deze auto gehad.

De laadruimte is goed toegankelijk en de mogelijkheid om de rij stoelen te verwijderen ideaal voor het vervoer van veel spullen. Zo is met deze auto met gemak een koelvriescombinatie, een vaatwasser en oven vervoerd. Maar ook menig bouwmateriaal is uitstekend van a naar b gekomen met deze auto!

Aan opbergruimte geen gebrek: een ruim dashboardkastje, ruime vakken in de deuren en zelfs onder de voorstoelen een 2-tal laden (welke erg handig zijn voor het opbergen van kaarten en/of cd's.

De voorstoelen zijn goed instelbaar en zijn ook voor lange ritten prima comfortabel (zeker met de losse armsteunen: deze vind ik bijvoorbeeld veel fijner dan de armsteun van de 308)

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.