Peugeot 307 SW 1.6 16V Pack (2003)

autoreview

Peugeot 307 SW
Peugeot 307 SWPeugeot 307 SWPeugeot 307 SWPeugeot 307 SWPeugeot 307 SWPeugeot 307 SWPeugeot 307 - interieurPeugeot 307 - interieur

Signalement

Uitvoering307 SW 1.6 16V Pack
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf40 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Het is een wagen met veel ruimte, zeer compleet uitgerust en heeft een prima wegligging. Aangezien ik veel Citroën gereden heb, ging ik ervan uit dat de Peugeot een comfortabele Franse vering zou hebben. Niets is minder waar; de vering is zeer stug. Als we over de slechte A15 rijden noemt mijn vrouw het een ’stuiterbak’. We kunnen als we over een muntstuk rijden, bij wijze van spreken, voelen of kop of munt boven ligt. Zwaar beladen, met 5 personen, een volle kofferbak en een dakkoffer veert de auto comfortabel. We rijden vaak in Duitsland. Zelfs de 1.6 benzinemotor (op gas) kan dan met een zwaar beladen auto op het vals plat goed meekomen.

PROBLEMEN

- de automatisch in- en uitklappende spiegels weigeren regelmatig, met name bij vochtig weer, uit te klappen.
- de richtingaanwijzer gaat, als we een bocht naar rechts gehad hebben, naar links aan.
- de auto verslind lampen
- de oliemeter heeft nooit gewerkt en de dealer vertelde ons dat we daar maar mee moesten leren leven.
- door een breuk in de remleidingen is een keer alle remvloeistof weggelopen.
- de lekkende radiateur is vervangen.
- de rugleuning van de bestuurdersstoel is hol geworden
- na ongeveer 100.000 km is de motor beduidend meer lawaai gaan maken (wellicht doordat op gas gereden wordt).
Met de vorige auto, ook op gas, heb ik in 140.000 km. geen enkel probleem gehad.

27 maart 2006.
De kilometerstand is nu 133700 km en de auto is de (lange) winter goed doorgekomen. Wat wel opvalt is dat er gedurende al deze kilometers geen trillingen op het stuur geweest zijn; nooit (extra) uitlijnen of balanceren. Een zeer prettig stuurgedrag, geen speling en nog altijd een prima stuurbekrachtiging. Bij 70.000 zijn de bridgestone banden vervangen door Michelin banden die veel langer meegaan en die nu bij 133700 nog een perfect profiel hebben terwijl ik heel veel file rijd en een pittige rijstijl heb. Ook het olieverbruik is nog minimaal.
Over 3 maanden gaat deze wagen uit de lease. Ondanks de grote hoeveelheid mankementen denk ik toch dat de volgende auto een 407 gaat worden.

Recente mankementen:
De laatste tijd weer veel lampen moeten (laten) vervangen; soms 2 per week. De claxon werkt niet meer. Vooraan de auto lijkt e.e.a. te klapperen en de dakrails zijn verkleurd.

3,0
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    3
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens