Peugeot 306 Cabriolet 1.8 16V (2002)

autoreview

Peugeot 306 Cabriolet
Peugeot 306 CabrioletPeugeot 306 CabrioletPeugeot 306 CabrioletPeugeot 306 CabrioletPeugeot 306 Cabriolet

Signalement

Uitvoering306 Cabriolet 1.8 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf25.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Auto met mooi uiterlijk, vooral open, maar kostbaar in het onderhoud.
Bij elke onderhoudsbeurt moest er wel iets vervangen worden,met een minimum van 500 euro.
Deze auto bij een Peugeotdealer gekocht en net buiten de garantie blijkt het hydraulisch systeem van de kap lek, alleen te vervangen met alle leidingen erbij.
600 euro materiaal excl.montage van ongeveer 1 dag. Geen coulance bij Peugeot.
Na 15000 km nieuwe remblokken, daarna na 20000 en toen nog een keer binnen 1 jaar.Na de distributieriem incl. waterpomp te hebben vervangen, stond de auto binnen 2 dagen weer in de werkplaats, nu met een kapotte luchtpomp.nieuwe riem voor stuurbekrachtiging.
Omdat de versnellingsbak ook niet altijd even lekker schakelt besloten we de auto weg te doen,om verdere tegenvallers te voorkomen.

Bij inruil bleek dat Peugeot Haarlem zelfs aan een verkoper van een concurrerend merk doorgaf dat er niet veel voor deze auto gegeven moest worden, omdat de reparaties lastig en duur zijn.
Eigenlijk had deze auto nooit op de markt moeten zijn gebracht.
Peugeot Nederland reageerde hier uiterst koel op, door te zeggen dat dealers hun eigen prijzen en beleid bepalen en zij daar geen invloed op hebben.
Geen enkele compassie met een Peugeotrijder die dacht dat merkentrouw nog beloond werd met een hogere inruil, maar zich belazerd voelt door Peugeot.

Voor mij na deze ervaring dus nooit meer een Peugeot.

PROBLEMEN

3x in 60000km nieuwe remblokken, defecte waterpomp,l uchtpomp,l ek hydr.systeem van de kap.
Versnellingsbak hapert soms en piept bij 2e versnelling, distributieriem preventief vervangen, aandrijfsnaar stuurbekrachtiging.

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.