Peugeot 306 Break XT 2.0 HDI (2000)

autoreview

Peugeot 306 Break

Signalement

Uitvoering306 Break XT 2.0 HDI
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf22.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Wat wel bevalt
a. De zuinige en soepele motor.
b. Het vrij hoge koppel(fijn bij inhalen)
c. Weinig lawaai van de motor, ook als deze echt koud is.
d. De grote intervallen tussen de onderhoudsbeurten.

Wat niet bevalt
a. De te korte stoelzittingen.
b. Het vele geluid van de wind en de banden, bij ca. 120 km per uur, en van de transmissie in vooral de tweede en derde versnelling.
c. Het niet axiaal kunnen verstellen van het stuur

PROBLEMEN

De problemen tot nu toe:
Bij km stand 30000 begon de koppeling te slippen, gerepareerd onder garantie. Oorzaak: de zelfstellende koppelingskabel deed z’n werk te goed (deed een pedaalridder na).
Bij ca 45000 km, ging de motor plots inhouden bij constante snelheden, hij reageerde bijna niet meer op het gasgeven. Alleen op volgas ging hij er als een raket vandoor (later bleek dat het noodloopprogramma te wezen).
Oorzaak, defecte regelweerstand (potmeter), van het zgn tweede gaspedaal, dit nog een keer gehad bij 98000km toen was de luchtvolumemeter de boosdoener, verder geen problemen.

Vervolg: bij 110.000 km nieuwe inspuitcomputer, en bij125.000 km een nieuwe slang in het aircocicuit, bij 125.500 km een nieuwe condensor tbv airco, bij 157.500 km een nieuwe katalysator + einddemper, al met al behoorlijk wat onkosten dus.

Vervolg: ivm bereiken vut leeftijd,de auto ingeruild voor benzine exemplaar(citroen c3 exclusive 16v 16)laatste problemen, regelmatig valse meldingen airbags en motormannegment ook begon de uitlaat irritant te resoneren bij stationair draaien v/d motor(motorsteunrubber).

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.