Peugeot 306 Break XR 1.6 (1999)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 306 Break XR 1.6 |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand bij aanschaf | 74.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Van binnen en van buiten ziet deze auto er goed uit. Niet allemaal van dat standaard muisgrijs. Het uitrustingsniveau is redelijk, ABS was eind 1999 inmiddels standaard.
Met de 1,6 kan deze auto goed meekomen in het verkeer, maar verwacht geen topprestaties. Het verbruik is vriendelijk laag, 1 op 13 tot 1 op 13,5 is heel goed mogelijk zonder dat je echt op de rechtervoet moet letten.
De rij-eigenschappen van de break zijn minder strak dan van het hatchbackmodel, maar nog steeds een topper in deze klasse.
De bagageruimte van de 306 break is echt enorm en de toegankelijkheid is top.
Voorin is voldoende ruimte, al had de voetenruimte voor mijn maat 45 wat groter mogen zijn. Tevens zijn de stoelzittingen aan de korte kant (typisch Frans?)lange benen hebben dan minder steun.
Wat heel prettig is: de Peugeot dealer hanteert vaste standaard tarieven voor veel verschillende onderdelen en onderhoudsbeurten. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
Let op: die tarieven zijn bovendien heel concurrerend t.o.v. de zogenaamde fastfitters!!
Op een setje remschijven met blokken is de dealer zomaar enkele tientjes goedkoper dan de fastfitter!
Voor gezinnen met jonge kinderen kan ik deze auto dus echt aanbevelen. VEEL RUIMTE VOOR EEN SCHAPPELIJKE PRIJS!
PROBLEMEN
Slot rechtervoorportier defect bij ca 90000 km (levertijd van enkele weken!!)
De traditionele kapotte lampjes van de dashboardverlichting, volgens mij een peugeotkwaaltje
Lekke wielremcylinder bij 110000 km
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren