Peugeot 3008 Blue Lease Executive 1.6 THP (2011)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 3008 Blue Lease Executive 1.6 THP |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand laatst | 57.000 km |
De eerste ervaringen
- 10.000 km
De eerste indruk van de auto is fantastisch. het dashboard is indrukwekkend, de stoelen zitten goed. De auto rijdt erg goed. Hij is snel en trekt lekker snel op. Echt een heerlijke auto.
Echter,
in februari 2012 de eerste problemen. De thermostaat werkte niet. Temperatuur schoot meteen in het rood na starten. En dat bij -4 celcius. Fijn om een drie maanden oude auto voor de deur op te laten halen.
Nadat deze vervangen is heb ik hier geen problemen meer mee gehad.
Wel heb ik vanaf dag 1 tot ongeveer maart 2012 problemen gehad met de USB box welke ik erbij had aangeschaft om mijn IPOD over mijn autoradio te laten lopen. Dat was een echt drama. Uiteindelijk heb ik nu een type USB box waarmee ik de nummers kan afspelen. Ik zie niet welk nummer er draait. Random play werkt wel maar kiezen voor volgende nummer is niet makkelijk. Pas dus op met de USB box. Ik heb wel begrepen dat het voornamelijk een probleem is in combinatie met een JBL systeem.
De volgende winter
- 50.000 km
De peugeot 3008 is geen winterauto.
Afgelopen februari was het weer flink koud.
dit keer geen problemen met de thermostaat. Die bleef in tact. Echter na 5 km rijden begint de auto te hikken, gaat het lampje van emissieproblemen aan en verschijnt op het display de melding dat er een motorstoring is.
De auto schakelt vervolgens over naar noodloop en rijdt voor geen meter meer.
Na even stil gestaan te hebben en de motor opnieuw opgestart reed de auto weer goed. Het lampje bleef wel branden.
Bij de garage de boel laten resetten. Verder hebben ze er niets aan gedaan.
Wel voel ik sinds die tijd de motor en gaspendaal trillen in de zesde versnelling als ik snel optrek.
Hier ben ik nog niet voor naar de garage geweest.
Ik blijf het een mooie auto vinden maar ik vertrouw de auto steeds minder
reparatie
- 57.000 km
De auto bleek toch niet goed. De garage heeft van alles onderzocht en uiteindelijk gevonden dat de cilinderkop vervuild was. de cilinderkop moest vervangen worden.
uiteindelijk heeft mijn auto twee weken bij de garage gestaan.
Maar hij rijdt nu weer perfect. trekt weer lekker snel op en rijdt goed.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren