AutoWeek 15 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische rijden
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 15 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Peugeot
  • 207

autoreview

Peugeot 207 XS 1.4-16V VTi (2007)

Anoniem
  • Anoniem7
  • Review
16 februari 2008 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering207 XS 1.4-16V VTi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst25.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 25.500 km
  • 15 februari 2008

Sinds Augustus vorig jaar ben ben ik de blijde eigenaar van een Peugeot 207 XS 1.4 VTI. Na ruim 4 jaar in een Honda Civic gereden te hebben werd het tijd voor iets nieuws. Ik heb voor de kleur Noir Obsidien gekozen, oftewel in gewone mensentaal zwart metalic. Het uiterlijk van de auto vind ik zeer mooi en dan vooral de uitvoeringen met de sport of feline grill en mistlampen met chromen rand. Je zou kunnen zeggen dat het een kleinere uitvoering van de 307 is.

De binnekant van de auto is ook goed afgewerkt, het dashbord met zijn klokken met chromenrand en witte wijzerplaten, de sportstoelen die lekker zitten, ook na een wat langere rit. Het materiaal in het algemeen wat gebruikt is voor het dashboard is ook lekkere zachte kunststof. Wat ik minder vind, is het materiaal wat ze gebruikt hebben voor het dashboard opbergkastje en in de deurposten. Vooral die laatste is nogal kras gevoelig. Ook heb je het idee dat je in een ruimere auto zit, dan dat ie in werkelijkheid is. Wat dan weer minder is het zicht in sommige situaties. Vooral bij rotondes en als je moet afslaan bij een weg waar een fietspad meeloopt moet je goed opletten, want door de dikke A en B stijlen verdwijnen soms hele auto’s en fietsers.

Het rijden opzich is een feest in deze auto. Je hoort de motor nauwelijks, ook bij 120 km op de snelweg is de auto goed stil. Wat ik wel weer grappig vind is dat deze auto een sportief brommetje laat horen bij het optrekken, ook al is dit natuurlijk geen snelheidsduivel. Dit komt waarschijnlijk ook omdat de XS en XS-pack versies tegenwoordig een sierstukje op de uitlaat hebben, wat ik persoonlijk wel mooi vind.

Wat mij ook opvalt is het brandstof verbruik t.o.v. mijn vorige auto. Daar waar ik op mijn Honda nog 2 weken deed met een volle tank benzine voordat die leeg was doe ik nu zeker een week langer over. Nou moet ik er wel eerlijkheidshalve bij zeggen dat de benzinetank van de Honda 10 ltr minder mee kan nemen t.o.v. de Peugeot die 50 Ltr kan meenemen. Plus het feit dat de moderne motoren natuurlijk een stuk zuiniger zijn met brandstof verbruik. En daarnaast rij ik over het algemeen kleine stukjes met de auto. Woonwerk verkeer enzo. En een paar keer per jaar naar het westen van het land.

Waar ik ook aan moest wennen is de electrische stuurbekrachting, ik dacht in het begin dat ik een speelgoed stuurtje in mijn hand had. Maar naarmate je sneller gaat rijden heft het zich vanzelf op en stuurt het normaal zoals het sturen moet gaan. Ook kan je best wel hard door de bochten gaan, de auto verzet zich geen moment, maar ja wat wil je ook met bijna 1200 kg schoon aan de haak. En ik vind hem ook best wel fel optrekken voor een 1.4 motor. Ik heb zelfs het idee dat ie ietjes vlotter is als mijn vorige auto. Het is natuurlijk geen GTI of iets dergelijks, maar ik vind dat de auto vlot kan mee komen in het verkeer.

Wat mee ook reuze is mee gevallen is de koffebak ruimte, je kan best wel wat meenemen. Dit heb ik zelf getest, doordat ik vorig jaar mijn zusje en 2 vriendinnen van Schiphol heb afgehaald. Zij hadden 2 grote koffers en een wat kleinere koffer bij zich. Ik dacht eerst dat word een probleem en dat een koffer op de voorste passagier stoel moest worden gedeponeerd. Maar de koffers pasten keurig in de kofferbak zij het met wat pas en meetwerk. Ook heb ik de achterbank laten testen op comfort en beenruimte. Dit is ook geslaagt. Ok het waren geen reuzen van meiden die op de terugreis naar Groningen achterin zaten en ik heb de 4 deurs uitvoering, dus dat stapt wat makkelijker in. Maar wel 2 volwassen personen. Ik heb ze dus ook gevraagd of het goed zat achterin en zij beantwoorden de vraag met een posistief antwoord. Kijk de wat wat stevigere types zullen natuurlijk problemen hebben op de achterbank, maar mensen met een normaal postuur kunnen redelijk tot goed toeven op de achterbank.

Wat ook nog wel vermeldenswaardig is de koelfunctie van het dashbord kastje als je de airco of in de XS-Pack climate control je drankjes lekker koel kan houden, dit vind ik toch wel een leuke en goede vondst voor de wat warmere dagen in nederland.

Tja, voor de rest is dit het eigenlijk wel en hoop ik nog vele zorgeloze kilometers te kunnen maken in deze auto. En mocht er wat bijzonders gebeuren zal ik dit middels een update laten weten.

UPDATE: 09-11-2009 KM STAND 25500

Na 2 jaar en 2 maanden in deze auto gereden te hebben, wou ik toch nog een en ander toevoegen. Ik heb met veel plezier in deze auto gereden. Hij heeft mij en medepassagiers altijd van van A naar B gebracht. Ik moet ook zeggen dat deze auto toch wel zuinig was met benzine verbruik. Bij snelweg verbruik met een gemiddelde snelheid van 110 km/h kon ik toch makkelijk 650 tot 700 km halen. In het stadsvekeer natuurlijk een stuk minder ongeveer 600 km. Tuurlijk het is geen diesel en kun je ook geen diesel verbruikscijfers verwachten. Maar 1/14 was toch wel haalbaar. En dan reed ik iets vlotter dan 110 km. Ook kwa problemen viel het allemaal mee. Alleen een keer de sleutel met afstands bediening kappot. Maar dat kun je de auto zelf niet aanrekenen. Daarnaast bij 20.000 km een literje olie bijgevuld, maar dat lijkt mij vrij normaal. En een keer het rechter achterlicht stuk gehad. Maar ook dat was geen probleem, die kun je eenvoudig zelf verwisselen doordat Peugeot hierin een doordacht systeem heeft bedacht wat waarschijnlijk ook bij andere merken van toepassing is. Je kan namelijk gewoon de hele achterlichtunit er uit halen en simpel de kap van de unit afhalen en dan de desbetreffende lamp verwisselen. Dit werd dan ook keurig aangegeven door de boord computer, alleen diezelfde boord computer had dan ook wel even mogen aangeven om welke lichten het ging. Dat was wat dan minder duidelijk.

Wat ik wel voor verbetering vatbaar vind is. Is dat de koppeling wat minder zwaar mag zijn. Dwz ik vond het koppelings pedaal nog al zwaar gaan met intrappen. Ook vond ik dat de auto met opschakelen naar de volgende versnelling een lichte stoot gaf, als je gas geeft en de koppeling loslaat.

Maar over het algemeen genomen vond ik de auto een prettige reisgenoot. Je kwam altijd uitgerust aan op langere afstanden. De stoelen zaten tot laatst toe altijd prettig. En ik heb plezier gehad met deze auto. De kwaliteit en prijs van deze auto vind ik dan ook goed te noemen over het aantal kilometers wat ik er mee gereden heb. Ik hoop dan ook dat de volgende eigenaar die deze auto in de toekomst koopt ook probleemloos vele mooie kilometers er mee maakt naast het standaard onderhoud en slijtage onderdelen.

Want sinds 6 november heb ik de auto ingeruild en ben in het bezit gekomen van een VW Golf VI 1.4 TSI 122 PK Highline.

PROBLEMEN

  • 25.500 km
  • 15 februari 2008

Niet echte probemen. Alleen een kapot achterlicht. Die ik zelf heb verwisselt, door het simpele systeem van vaste acherlicht-units die je er zo kan uithalen en dan de kap er van afhaalt en de desbetreffende kapotte lampen verwisselt voor nieuwe.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
 
  • Houd me op de hoogte over de Peugeot 207
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    1.6-16V XS panodak lm velgen airco

    Peugeot 207 1.6-16V XS panodak lm velgen airco

    • 2006
    • 209.994 km

    € 2.395

    1.4 VTi X-line 96PK 79DKm NAP

    Peugeot 207 1.4 VTi X-line 96PK 79DKm NAP

    • 2008
    • 79.978 km

    € 3.450

    SW X-Line 1.4-16V VTi Airco

    Peugeot 207 SW X-Line 1.4-16V VTi Airco

    • 2009
    • 154.613 km

    € 3.737

Meer Peugeot 207 occasions

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Peugeot 207 specificaties
  • Peugeot 207 occasions
  • Peugeot 207 video's
Advies en informatie
  • Peugeot 207 tests
  • Peugeot 207 gebruikersreviews
  • Peugeot 207 index
Test: Peugeot 508 PSE

Test: Peugeot 508 PSE

Onder de niet-aflatende emissiedruk van de EU heeft De Leeuw zijn legendarische competitietak...

Lees meer
 

Peugeot 207 reviews

  • Review
    Peugeot 207 XS 1.6-16V (2007)

    Peugeot 207 XS 1.6-16V (2007)

    • 22 december 2020
  • Review
    Peugeot 207 Sublime 1.4-16V VTi (2008)

    Peugeot 207 Sublime 1.4-16V VTi (2008)

    3
    • 30 januari 2014
  • Review
    Peugeot 207 XS Pack 1.6 HDiF 16V 110pk (2008)

    Peugeot 207 XS Pack 1.6 HDiF 16V 110pk...

    • 9 juli 2011
  • Review
    Peugeot 207 Sublime 1.6 HDiF 16V 90pk (2009)

    Peugeot 207 Sublime 1.6 HDiF 16V 90pk (2009)

    • 23 april 2011
  • Review
    Peugeot 207 XR 1.4 (2008)

    Peugeot 207 XR 1.4 (2008)

    1
    • 20 maart 2011
  • Review
    Peugeot 207 XS Pack 1.6-16V (2007)

    Peugeot 207 XS Pack 1.6-16V (2007)

    • 10 november 2010
  • Review
    Peugeot 207 XS Pack 1.6 HDi 16V 90pk (2007)

    Peugeot 207 XS Pack 1.6 HDi 16V 90pk (2007)

    • 2 november 2010
meer reviews
Citroën ë-C4 vs. Peugeot e-2008 - Dubbeltest

Citroën ë-C4 vs. Peugeot e-2008 - Dubbeltest

Familieleden die ondanks de vele overeenkomsten toch elkaars concurrent worden, dat is het...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Autonieuws
    Vijf occasions met youngtimerstatus vanaf 2021

    Vijf occasions met youngtimerstatus vanaf...

    28
    • 31 december 2020
  • Review
    Peugeot 207 XS 1.6-16V (2007)

    Peugeot 207 XS 1.6-16V (2007)

    • 22 december 2020
  • Autonieuws
    Dit zijn de nieuwe youngtimers van 2021: Compact

    Dit zijn de nieuwe youngtimers van 2021:...

    29
    • 9 november 2020
  • Review
    Peugeot 207 Féline 1.6-16V Turbo (2007)

    Peugeot 207 Féline 1.6-16V Turbo (2007)

    3
    • 20 maart 2020
  • Review
    Peugeot 207 (2009)

    Peugeot 207 (2009)

    1
    • 10 maart 2020
  • Review
    Peugeot 207 XS Pack 1.4-16V (2007)

    Peugeot 207 XS Pack 1.4-16V (2007)

    • 3 december 2019
  • Review
    Peugeot 207 SW X-Line 1.4-16V VTi (2009)

    Peugeot 207 SW X-Line 1.4-16V VTi (2009)

    • 18 mei 2019
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Peugeot 505 (1983) - In het Wild

    Peugeot 505 (1983) - In het Wild

    46
    • 3 april 2021
  • Test: Peugeot 508 PSE

    Test: Peugeot 508 PSE

    • 1 april 2021
  • Autonieuws
    Elektrische Peugeot e-308 komt in 2023

    Elektrische Peugeot e-308 komt in 2023

    27
    • 31 maart 2021
  • Autonieuws
    Citroën, Peugeot en Opel komen met waterstofbusjes

    Citroën, Peugeot en Opel komen met waterstofbusjes

    74
    • 31 maart 2021
  • Autonieuws
    Stellantis verslaat Volkswagen in Europese verkoopcijfers

    Stellantis verslaat Volkswagen in Europese...

    58
    • 31 maart 2021
  • Review
    Peugeot 108 TOP! Allure 1.2 PureTech (2015)

    Peugeot 108 TOP! Allure 1.2 PureTech (2015)

    2
    • 25 maart 2021
  • Review
    Peugeot 108 Active 1.0 e-VTi 72 (2019)

    Peugeot 108 Active 1.0 e-VTi 72 (2019)

    • 25 maart 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep