AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Peugeot 207 XS 1.6-16V (2006)

autoreview

Peugeot 207 XS 1.6-16V (2006)

Signalement

Uitvoering207 XS 1.6-16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf204.652 km
KM-stand laatst204.652 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste Peugeot

  • 204.652 km

In de zomer van 2019 moest ik op zoek naar een andere auto, deze 207 met ruim 2 ton op de teller stond hij de lokale garage te koop, zowel de binnenkant als de buitenkant zagen er echt nog heel goed uit voor een auto van die leeftijd, ook is de auto een ex lease auto, dus qua onderhoud leek het ook goed te zitten. Dus een afspraak gemaakt voor een proefrit.
Mijn vorige auto was een Starlet uit 1996, dus een wereld van verschil qua ruimte en vooral geluid, wat rijdt dit stil! Nu is dat bij mij al snel omdat ik toch vaak oude auto's heb gereden. Mijn enthousiasme won het van de vooroordelen over Franse auto's en ik kon deze auto een week later ophalen incl nieuwe APK.

Het eerste jaar heb ik echt probleemloos gereden, ik rijd tussen de 10 en 15K per jaar, voornamelijk woon/werk verkeer. De auto voelt degelijk aan vergeleken met de Starlet, gewoon een volwassen auto. Fijne stoelen, wel vind ik dat de auto wat traag op gang komt, maar goed, eenmaal op snelheid rijdt ie heerlijk stil.

Geen mogelijkheid om muziek te luisteren via mijn telefoon. Ik heb dit opgelost dmv een FM transmitter, dit werkt perfect!

Juni 2020: APK + kleine beurt
Het onderhoud na een jaar rijden viel mij reuze mee, de ruitenwissers voor zijn vervangen omdat deze op waren, verder geen bijzonderheden op het gebruikelijke onderhoud na. Kosten 250 euro

Deze winter (2020/2021) zijn zowel de accu als de dynamo binnen 5 maanden van elkaar vervangen, allebei weer nieuw. Dus die kunnen weer een paar jaar mee. Kosten rond de 500 euro.

Wat me wel opvalt is dat je de koplampen erg snel moet vervangen, dat kan ik prima zelf dus die kosten neem ik voor lief. Het verbruik is rond de 1 op 14. Problemen die ik veel heb gelezen over het hoge olieverbruik heb ik gelukkig niet. De auto bevalt nog steeds erg goed na er ruim 23K mee te hebben gereden. In juni 2021 moet ie voor een grote beurt, ik ben benieuwd...

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (6)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Jilger
Jilger
  • 0
Volgens mij zit hier nog de 'oude' TU5JP4-motor in. Dat is niet dezelfde als de beruchte VTi-motor. De VTi staat inderdaad bekend om olieverbruik en andere narigheden. De TU-motoren hebben alleen problemen met olielekkage naar buiten toe bij de koppakking. Verder zijn het heel solide, betrouwbare machines.
Willem van Es
Willem van Es
  • 0
Nog altijd een fris ding de 207, ook na 15jr! Gelukkig heb je idd niet de Vti alias de olieboot en de 1.6 is de ondergrens qua motorisering ivm het hoge gewicht, succes ermee!
S Ch
S Ch
  • 0
In deze auto zit inderdaad nog de tu5jp motor in.
Heb zelf een 307 gehad met deze motor 8 jaar probleemloos mee gereden . bij 3 ton ingeruild voor een 308 met de beruchte 1.6 vti motor . Deze auto na net 3 jaar gehad te hebben van ellende weggedaan.
Wat een drama . Heb er toen wel spijt van gehad dat ik de 307 ingeruild had . Een goede auto inruilen voor een slechte auto maar ja weet alles maar van te voren .in ieder geval nog veel plezier met de 207 .
Jan 7000903
Jan 7000903
  • 0
Ik heb de 1.6 VTI gehad, reed heerlijk maar na 5 jaar en vele liters olie bijvullen gaf de motor het op en heb ik hem laten staan bij de garage. Nu een 206 met een TU blok erin, veel betrouwbaarder en ook veel makkelijker zelf aan te sleutelen.
Wat betreft je lampjes, dat is een typisch Peugeot ding. Ik rijd nu mijn derde Peugeot, is nooit anders geweest, elke 3-6 maand een lamp kapot.
Heb wel een tip voor je: Osram 64210L. Dit zijn longlife lampjes, houden het 2 jaar uit in een Peugeot, kosten online maar een paar euro per stuk.
Jeroen 2248467
Jeroen 2248467
  • 0
Wel fijn om te horen dat ik niet de beruchte Vti motor onder de kap heb liggen, zo leer ik elke keer weer een beetje meer over de auto! Ik hoop inderdaad nog een paar jaartjes met deze 207 te rijden. Bedankt voor jullie reacties.
Weet iemand toevallig of het vervangen van de distributieriem bij deze moter een dure reparatie is?
jma1992
jma1992
  • 0
Mooie auto's! Ik heb de 1.4 VTi gehad. Best wel vlot en een goed stuurgedrag. Alleen wel een liter olie op elke 1500 km. Bij navraag bij de dealer bleek dit acceptabel te zijn. Alleen als dit onder de 1000km/l olie komt is het een probleem wat ze aan willen/moeten pakken. Gelukkig is er MyPeugeotCard. Dus ik kon elke twee weken gratis olie halen, zelfs bij de dealer stonden ze me na een paar keer raar aan te kijken. Maar verhelpen, ho maar. Auto na 40.000 km weggedaan. Erg zonde, maar na problemen met de temp. sensor en het hoge olieverbruik heb ik hem maar opgeruimd. Ondanks alles ben ik best wel merkgetrouw aan Peugeot, ze rijden gewoon super lekker. De 207 was mijn 2e Peugeot en ik heb in middels mijn 4e..