Peugeot 206 Grand Tourisme 16V (1999)

autoreview

Peugeot 206 Grand Tourisme 16V (1999)

Signalement

Uitvoering206 Grand Tourisme 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf68.920 km
KM-stand laatst216.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Afscheid nabij

  • 216.500 km

In dit verslag wil ik mijn ervaringen met de peugeot 206 GT beschrijven. Eigenlijk was ik van plan om een stap voor stap verhaal te gaan schrijven maar ik heb besloten om het iets korter en overzichtelijker te maken. helaas moet de peugeot vanwege ruimtegebrek het veld ruimen voor een Ibiza ST 1.2 TSI DSG. Deze ervaring baseert zich op 7 jaar rijden en ca. 150000 kilometer. Genoeg om te zeggen dat mijn ervaring erg goed is met de peugeot.

De peugeot zal dus verkocht worden zoals beschreven. In de tijd dat deze eigendom is geweest heeft hij voornamelijk snelweg gereden van Den Helder naar Rotterdam.

Comfort: Het comfort van deze auto is goed. De vering is behoorlijk strak en na het verlagen met een D2 schroefset is het comfort wel achteruit gegaan. Ook 17 inch velgen verlagen het comfort iets. Desondanks ben ik er zonder problemen mee naar Zuid Frankrijk en Noorwegen mee gereden. Na 215000 kilomter zitten de stoelen nog steeds goed. Aandachtspuntje als u er 1 wilt kopen: De GT heeft stoelairbags, helaas komt het leer hier iets van los. Kijk hier even naar.

Prestaties: Zijn gewoon goed. Direct nadat ik hem gekocht heb doorgereden naar de tuner. Voorzien van een volledig devil uitlaatsysteem (zonder katalysator), Ander luchtfiltersysteem (BMC) en gelijk laten chippen. Dit resulteert in een vermogen van ca. 160 pk. Met dit vermogen is de auto goed vooruit te trekken, vooral in zijn 2,3 en 4 is de trekkracht super te noemen. Inhalen in zijn 5, alsmede wegtrekken met 50 uit zijn 5 zijn prima te doen. Het brandstofverbruik over 150000 kilomter is met 1 op 11,5 best fors te noemen. Dit omdat het merendeel snelweg is geweest.

Betrouwbaarheid: Opzich een betrouwbare auto. Echter heeft elke auto zijn gebreken. Motorisch is de auto perfect! Electrisch is er af en toe toch wel wat te klagen, display kapot (nieuw 250 euro, en dat voor alleen de datum en tijd), raambediening kapot, airbag lampje etc. etc. Het voordeel is dat dit kleine reparaties zijn en de onderdelen op de sloop niet veel kosten. Hieronder de kosten van de reparaties:

90000KM: Grote beurt geen bijzonderheden (230 euro)

113000KM: Airco servicen (154,70 euro)

115000KM: Uitdeuken parkeerdeuken (250 euro)

120000KM: Grote beurt plus distributieriem (450 euro)

150000KM: Grote beurt, Xenon inbouw (800 euro)

153000KM: Oeps, koppelingskabel gebroken, display stuk (150 euro)

160000KM: Schroefset D2 vervangen wiellager (1250 euro)

163000KM: Aanjager verwarming (325 euro)

175000KM: Grote beurt (843 euro)

175000KM: Aanschaf winterbanden (250 euro)

178500KM: Oeps, Koppeling ratelt, terwijl ik een jaar in Noorwegen verblijf. Helaas is Noorwegen niet het goedkoopste land... :( Koppeling plus drukgroep (1000 euro), daarna gelijk een winterband lekrijden. 2 nieuwe eronder (250 euro)

185000KM: 4 nieuwe schijven en blokken (500 euro)

190000KM: 2 nieuwe zomerbanden (250 euro)

201000KM: Grote beurt, distributieriem, waterpomp, multiriem (1000 euro)

Ongetwijfeld zijn er nog wat kleine dingen die ontbreken. Keertje remblokken en banden etc. Maar in grote lijnen is dit het onderhoud geweest.

TIPS voor mogelijk 206 kopers:

-Roest op het achterraam (raam zakt uit)
-Achteras (lager)
-Draagarmen en stabilisatorarmen
-Displays (deze worden steeds duurder)
-Motorblok (er zijn genoeg afgetrapte GTIs)


Ik kan dus concluderen dat ik 7 jaar met plezier in deze auto gereden heb. Vooral de GT versie is een aparte verschijning en begint zeldzaam te worden. Zolang de auto te koop staat pak ik hem ook geregeld om een stukje te touren. Mochten er nog vragen zijn dan lees ik dat wel hieronder!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.