Peugeot 2008 Allure 1.2 Puretech (2014)

autoreview

Peugeot 2008
Peugeot 2008Peugeot 2008Peugeot 2008Peugeot 2008Peugeot 2008Peugeot 2008Peugeot 2008Peugeot 2008Peugeot 2008Peugeot 2008Peugeot 2008Peugeot 2008Peugeot 2008Peugeot 2008Peugeot 2008Peugeot 2008Peugeot 2008Peugeot 2008Peugeot 2008Peugeot 2008Peugeot 2008Peugeot 2008Peugeot 2008Peugeot 2008Peugeot 2008Peugeot 2008

Signalement

Uitvoering2008 Allure 1.2 Puretech
Versnellingen5, Semi Automaat
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf4 km
KM-stand laatst11.000 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Welkom 2008

  • 55 km

Deze Peugeot 2008 betreft een Allure uitvoering met de 1.2Puretech 82PK motor met ETG5 automaat. Kleur: Gris Platium met half lederen interieur zwart.

Wat een prachtige auto om te zien en in te rijden. De Allure uitvoering is van alle gemakken voorzien met daarbij een midden arm steun en Pack Premium (navigatie en glazen panorama dak).

Ik ben gevallen voor deze auto vanwege het comfort en de heerlijke stoelen welke uitgebreid in hoogte verstelbaar zijn. Ook de kleuren combinatie in de Allure uitvoering is prachtig. De kofferbak is zijn vlakke ingang perfect.

1e Vakantie Duitsland

  • 1.500 km

De keuze is dit keer gevallen op een automaat wat zeer zeker tot nu toe in NL uitermate is bevallen. Maar nu, op vakantie naar de Duitse Eiffel. Deze regio staat nu niet echt bekend om zijn vlakke omgeving dus ik was zeer benieuwd hoe de automaat zich gedraagt in de heuvels.

Het mooie van deze automaat is dat je hem ook zelf kunt schakelen via de pook of de flippers achter het stuur. Dit zorgt ervoor dat je bij afdalen en klimmen de versnelling vast kunt zetten. De auto remt dan af op de motor. In het begin moet je daar even aan wennen. Maar ik kan begrijpen dat sommige mensen die het auto rijden op zich al lastig vinden, dit erg wennen is. Je bent geneigd om de auto in de automaat te laten staan. Maar die is ingeregeld om zo zuinig mogelijk te rijden (snel naar hogere versnelling). Dan gaat de auto te snel naar beneden en moet je remmen met de remmen en niet op de motor.

Verder is de motor heerlijk krachtig onderin. Ik heb niet het gevoel dat je met 82PK onderweg bent. Soms bij wat steilere heuvels even terug schakelen en hij trekt lekker door.

De auto heeft zich ook op de Duitse Autobahn keurig gedragen. Bij 150KM/H krijg je wel het idee dat je met een lichte auto op weg bent. De voorkant is licht en met een zwaardere achterkant is 150KM/H niet vermoeiend wat de motor loopt dan rustig door maar je voelt het bij wind vlagen. Je moet dan even bijsturen. De stuurbekrachtiging is elektronisch gestuurd wat betekend dat je op de snelweg niet veel correcties hoeft te doen omdat deze zwaar stuur en in de stad juist lichter.

Het verbruik van deze trip ligt rond de 1 op 16,5. Niet verkeerd met een vol bepakte auto en rijden in de bergen.

Heerlijk touren

  • 10.000 km

Ik merk dat door de automaat mijn rijgedrag in positieve zin in veranderd. Ik ga er rustig door rijden en anticipeer meer dan vroeger. Dat is ook wel nodig want even snel een rotonde oprijden net voor een andere auto is er niet bij. De automaat moet dan heel even denken in welke versnelling te gaan. Dat zorgt dat je niet altijd de juist versnelling hebt naar je zin om snel een rotonde op te rijden. Verder ben ik steeds meer aan de navigatie gaan wennen, deze werkt prima. De kofferbank is echt een pluspunt, wat een heerlijke ruimte. Ook zou mijn advies zijn te kiezen voor de Allure uitvoering vanwege de in hoogte verstelbare passagiersstoel. Deze is in hoogte naar wens in te stellen en werkt perfect. De stoelen van de 2008 zitten heerlijk (niet te zacht en zeker niet te hard). Kortom Frans comfort!

Terugactie handrem

  • 11.000 km

Vorige week een brief ontvangen van Peugeot dat uit voorzorg iets aan de handrem vervangen moest worden. Bij de dealer was het een half uur wachten en klaar was de reparatie. Ik heb er niets van gemerkt tijdens het dagelijks gebruik. Toch netjes dat een fabrikant uit voorzorg zaken vervangt waardoor klachten kunnen ontstaan. Keurig gedaan Peugeot!

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Peugeot 2008

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.