Peugeot 107 XS 1.0 (2010)

autoreview

Peugeot 107 XS 1.0 (2010)

Signalement

Uitvoering107 XS 1.0
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand laatst66.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijne remschijven

  • 32.000 km

In 2009 kochten we een 2e hands 206 CC, gave auto maar we konden er niet aan wennen. Zeker voor woon werk verkeer was het ook wel een beetje zonde eigenlijk.
Na een jaartje wilde we er weer van af en omdat kopen altijd wel lukt en particulier verkopen een stuk lastiger is hebben we hem uiteindelijk ingeruild voor een nieuwe 107 bij de officiële Peugeot dealer Brandon in Zevenaar.
Op zich geinige auto, benzine, handbak, 5 versnellingen, elektrische ramen voor, 5 deuren, airco, toerenteller, radio CD-speler etc. Lekker zuinig, gemiddeld 1 op 20 en nog steeds belastingvrij. Mijn vrouw rijdt het meest met de auto.
Bij het 1e beurtje wel iets raars voor mijn gevoel. Het pollenfilter en interieurfilter vervangen wegens verstopping door vervuiling??? De auto staat thuis niet onder een boom en op het werk ook niet. Bovendien was er 12.000 km mee gereden, lijkt me niet veel.
Verder probleemloos gereden. In 2012 2e beurtje 23.000 km, weer filters vervangen en ook de wisser van de achterruit was stuk. Was me nooit opgevallen bij het wassen van de auto, vreemd. Als klap op de vuurpijl kregen we te horen dat er binnenkort nieuwe remschijven op moesten, pardon??? Ja waarschijnlijk rijden we te netjes en waren de schijven gaan roesten door te weinig remmen, komt wel vaker voor. Ja bij Peugeot zeker dan.
We rijden gemiddeld 20% op de snelweg en verder altijd binnendoor met rotondes, stoplichten etc. Genoeg remmomenten lijkt me. De dealer kon er echter niks aan doen, geen garantie oid. Nou hoor ik wel eens dat ik eigenwijs ben maar een auto van 2 jaar oud, met 23.000 km op de teller en dan al verroeste remschijven, dat gaat er niet in bij mij.
Echter de constatering was kennelijk wel juist want de auto ging steeds meer "stuiteren" bij het remmen.
Afijn dit jaar voor de onderhoudsbeurt maar naar de vertrouwde "boerengarage" waar ook onze Skoda Octavia in onderhoud is. De remschijven waren inderdaad aan de binnenkant verroest, zag er echt niet uit. Het leek wel of de schijven een paar jaar in zoutwater hadden gelegen. Door de constructie van de remklauwen blijven de blokken aan de buitenzijde langs de schijf slepen en aan de binnenzijde ontstaat na het remmen weer ruimte zodat de schijven kunnen gaan roesten. De schijven laten vervangen door de zelfde soort die ook onder een Toyota Aygo zitten. Verroeste schijven in de doos en toch nog maar even langs Brandon. Het verhaal nog maar eens gedaan, men ging echter niks doen om mij tegemoet te komen. Maar ze vonden het wel jammer dat ik niet meer kwam als klant, goh. Opmerkelijk was wel dat men toegaf dat de 107 eigenlijk een budget auto was en dat daar niet de beste materialen opzaten. Het merk van de nieuwe schijven (ik had de doos bij me) herkende men wel als een beter merk dan wat er standaard op de 107 gemonteerd zat, dat is fijn!!
Ik heb begrepen dat de 107 (en de C1 en Yago) een motor hebben van Toyota, gelukkig!!!!
Volgende keer wel gewoon weer een VAG product, verder op zich een prettig en praktisch wagentje.

14/11/2013
Wat een reacties.
Ja budget auto ok, maar de remmen horen gewoon goed te zijn. Spullen instaleren die bij een dergelijke kilometerstand vervangen moeten worden zijn mijn inziens een verborgen gebrek.
Inmiddels heb ik al van meer gevallen gehoord met verroeste remschijven op dit model.
Dat we bij de dealers met onderdelen en beurten voor de gek gehouden worden lijkt me duidelijk. Ik heb gelukkig een goede band met mijn universele garage. Geen duur pand, geen receptioniste, geen zithoek, geen aftersales manager etc. De rekening krijg ik vaak pas na een week of drie.
Met VAG bedoel ik vooral Skoda, ik heb een Octavia van 2002, op diesel en nu 334.000 km (zie mijn andere review). Over het algemeen hoor ik ook positieve dingen over Skoda, ik heb er een goed gevoel bij en dat is ook wat waard.

29/12/2014 (44.000 km)
Vandaag de winterbanden op de auto gezet. Meteen even gekeken naar de remschijven. Deze zitten er nu ongeveer 10k km op. Zien er nog prima uit, zie de foto. Wel slim, een budgetauto (weinig marge) verkopen met slechte remschijven. Na een poosje komen deze mensen weer terug voor nieuwe schijven en blokken en dan kun je nog weer extra geld verdienen aan de zelfde auto. Oude truc van Peugeot. De auto is van de zomer wel zonder problemen door de APK gekomen. Alleen de koplampen moesten afgesteld worden?.

Verkocht

  • 66.000 km

Vandaag deze auto binnen de familie verkocht.
Auto heeft nog een keer een beurtje en een APK gehad. Behalve de remschijven en een deel van de achterruitverwarming wat het niet meer doet, zijn er geen problemen met de auto geweest. Handig, praktisch, zuinig karretje.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.